Does It Pay to Invest In Human Capital? Theory and Empirical Evidence
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW754 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Does It Pay to Invest In Human Capital? Theory and Empirical Evidence |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Anglojęzyczna oferta zajęć WNE UW Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EM - grupa 1 (3*30h) Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich EM Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich FIM Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich FPiP Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
Konwersatorium przeznaczone jest dla studentów studiów licencjackich i magisterskich zainteresowanych zagadnieniami z obszaru ekonomii edukacji, w tym uwarunkowaniami decyzji edukacyjnych oraz wpływem kształcenia się na sytuację jednostki na rynku pracy. Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych, które dotyczą efektów inwestowania w kompetencje, w tym ich wpływu na aktywność zawodową, rozwój kariery zawodowej, awans płacowy. |
Pełny opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych, które dotyczą efektów inwestowania w kompetencje, w tym ich wpływu na aktywność zawodową, rozwój kariery zawodowej, awans płacowy. Zajęcia będą miały formę wykładu połączonego z dyskusją na następujące tematy: 1) Kapitał ludzki – czym jest, jak powstaje i jak można go mierzyć? 2) Podstawy teoretyczne funkcjonowania rynku pracy w kontekście inwestowania w kapitał ludzki. 3) Podstawowe metody pomiaru efektów inwestowania w kompetencje. 4) Inwestycje rodziców i otoczenia w umiejętności dziecka. 5) Inwestycje w kompetencje poprzez kształcenie formalne. 6) Kształcenie za granicą jako inwestycja w kapitał ludzki. 7) Inwestycje w kompetencje poprzez kształcenie pozaformalne i nieformalne. 8) Inwestycje w kompetencje poprzez pracę zawodową. 9) Inwestycje w zdrowie. 10) Migracje zarobkowe jako forma inwestycji w kapitał ludzki. Ponadto w trakcie zajęć studenci bądą prezentowali referaty dotyczące omawianego w danych tygodniu tematu. Każdy uczestnik konwersatorium opracuje w tym celu jeden referat dotyczący interesującego go zagadnienia (teoretycznego lub empirycznego). Udział w konwersatorium może stanowić dobre wprowadzenie do seminarium licencjackiego lub magisterskiego poświęconego omawianej tematyce. |
Literatura: |
Na pierwszych zajęciach studenci otrzymają bibliografię do każdego z omawianych tematów. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student: 1) jest dobrze zaznajomiony z podstawowymi teoriami ekonomicznymi dotyczącymi inwestowania w kapitał ludzki, 2) zna podstawowe metody badania efektów inwestowania w kapitał ludzki dla sytuacji jednostki na rynku pracy, 3) jest zaznajomiony z wynikami kluczowych badań empirycznych dotyczących tematyki konwersatorium SU05, SU06, SK01, SK03, SU04, SU03, SU02, SU01, SW03, SW02, SW01, SW04, SW05, SK02, SK04 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia na ocenę będzie referat dotyczący wybranego zagadnienia dotyczącego inwestowania w kapitał ludzki lub efektów takich inwestycji dla sytuacji jednostki na rynku pracy (100%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Liwiński | |
Prowadzący grup: | Jacek Liwiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.