Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW785 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia I stopnia EP - moduł B (1*30h) Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EP - grupa 1 (3*30h) Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez słuchaczy pogłębionej wiedzy umożliwiającej podejmowanie podstawowych decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie oraz zrozumienie najważniejszych kategorii i procesów występujących w zarządzaniu marketingowym. |
Pełny opis: |
1/Czym jest marketing? a/definicje b/orientacja sprzedażowa c/orientacja marketingowa d/marketing relacyjny i jego rola e/inne rodzaje marketingu f/etyka a marketing 2/Wartość dla klienta, satysfakcja klienta, lojalność klienta a/czynniki kształtujące owe kategorie 3/Mieszanka marketingowa 4/Składniki otoczenia marketingowego 5/Planowanie marketingowe a/składniki i rola planu marketingowego 6/Badania marketingowe 7/Zachowanie nabywcy: a/ na rynku dóbr konsumpcyjnych b/ na rynku dóbr instytucjonalnych 8/Segmentacja, wybór rynku docelowego, usytuowanie produktu na rynku docelowym 9/ Strategia produktu 10/ Strategie cenowe 11/Strategia dystrybucji 12/Strategia promocji 13/Specyfika marketingu usług 14/Marketing w Internecie 15/Podstawowe założenia marketingu międzynarodowego |
Literatura: |
1/ P. Kotler, K.L. Keller: Marketing. Warszawa 2012. 2/L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek: Marketing, punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Warszawa 2001. 3/E. Michalski: Marketing, podręcznik akademicki. Warszawa 2009. |
Efekty uczenia się: |
Student uzyskuje pogłębioną wiedzę o podstawowych programach, procesach i działaniach marketingowych jak również o ich koncepcyjnej i teoretycznej podbudowie. Poruszane zagadnienia i problemy odnoszą się m.in. do: budowania strategii i planów marketingowych, budowania i utrzymywania korzystnych relacji z nabywcami/klientami, budowania silnych marek, kształtowania ofert rynkowych, dostarczania i komunikowania nabywcom oczekiwanych przez nich wartości. Student uzyskuje także pogłębioną wiedzę o wieloprzekrojowym wpływie wszystkich czynników otoczenia marketingowego firmy/organizacji na zachowanie i decyzje zarówno producentów jak i nabywców dóbr i usług. Student ma pogłębioną wiedzę dotyczącą metod i zakresu badań marketingowych umożliwiających budowanie i realizację strategii marketingowych w różnych gałęziach gospodarki. Student potrafi wyszukiwać oraz identyfikować informacje służące do określenia czynników kształtujących zachowanie nabywców na rynkach różnych gałęzi gospodarki oraz strategii i ofert dóbr i usług producentów/sprzedawców. Student potrafi analizować dane z punktu widzenia m.in. teorii segmentacji rynków zarówno dóbr konsumpcyjnych jak i instytucjonalnych, wyboru rynków/segmentów docelowych, pozycjonowania oferty na wybranych rynkach/segmentach docelowych oraz teorii cyklu życia produktu w celu oceny zakresu stosowania i adaptacji odpowiednich strategii i konkretnych narzędzi marketingowych. Student wykazuje umiejętność profesjonalnego wykonywania zadań (odnoszenie do stanu wiedzy teoretycznej dotyczącej marketingu ) Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów składników i całościowych strategii marketingowych przedsiębiorstw i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki ekonomiczne i społeczne owych strategii. Student potrafi myśleć i działać w sposób w sposób zgodny z holistycznym pojmowaniem marketingu. S_W01, S_W02, S_W03, S_W04, S_U01, S_U02, S_U03, S_U04, S_K01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena prezentacji oraz ocena z zaliczenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Wolniak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Wolniak | |
Prowadzący grup: | Radosław Wolniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Wolniak | |
Prowadzący grup: | Radosław Wolniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.