Biznes plan
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW858 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Biznes plan |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia FR - grupa 3 (4*30h) Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich EM Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich FIR Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEMen |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz trening umiejętności praktycznych dot. planowania, organizowania i przeprowadzania projektów w zakresie badań marketingowych, z zastosowaniem różnorodnych metod i technik badań ilościowych i jakościowych, adekwatnie do celu i kontekstu. Zajęcia prowadzone są w formie wykładu, dyskusji, prac projektowych oraz ćwiczeń związanych z przeprowadzaniem badań marketingowych wg wybranych metodyk i obszarów badawczych. |
Pełny opis: |
Program zajęć: 1. Biznesplan – kiedy, po co i dla kogo? 2. Konstrukcja biznesplanu – czy zawsze taka sama? 3. Jak czytać biznesplan? Lekcja dla piszącego 4. Opracowanie biznesplanu krok po kroku 5. Jakie analizy należy wykonać, aby stworzyć dobry bizneplan? 6. Dane i ich źródła – dobre dane podstawą dobrego biznesplanu 7. Projektowanie założeń strategicznych w biznesplanie 8. Projektowanie planu marketingowego w biznesplanie 9. Projektowanie planu organizacyjnego i technicznego w biznesplanie 10. Projektowanie planu finansowego w biznes planie |
Literatura: |
• KRZYSZTOF OPOLSKI, KRZYSZTOF WAŚNIEWSKI, BIZNES PLAN JAK GO BUDOWAĆ I ANALIZOWAĆ?, 2011, CEDEWU • SKUTECZNY BIZNES PLAN, AUTOR: BARTŁOMIEJ CEGŁOWSKI, PAWEŁ MIELCARZ, • BIZNESPLAN W PRAKTYCE WYD.4, AUTOR: MACIEJ TOKARSKI, JACEK WÓJCIK, ANDRZEJ TOKARSKI, WYDAWNICTWO: CEDEWU • BIZNESPLAN ZASTOSOWANIA I PRZYKŁADY, AUTOR: ZBIGNIEW PAWLAK, WYDAWNICTWO: POLTEXT • BIZNESPLAN MODEL NAJLEPSZYCH PRAKTYK, AUTOR: JERZY SKRZYPEK, WYDAWNICTWO: POLTEXT • BIZNESPLAN W 10 KROKACH PRZEWODNIK OD POMYSŁU DO WDROŻENIA, AUTOR: JERZY SKRZYPEK, WYDAWNICTWO: POLTEXT • A. NOGA-BOGOMILSKI, D. MAISON, BADANIA MARKETINGOWE. OD TEORII DO PRAKTYKI, GDAŃSKIE WYDAWNICTWO PSYCHOLOGICZNE, GDAŃSK 2007 • GILBERT A. CHURCHILL, BADANIA MARKETINGOWE. PODSTAWY METODOLOGICZNE, WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN, WARSZAWA 2002 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Po ukończeniu przedmiotu student: • Zna konstrukcję biznes planu, cele i metody jego tworzenia • Rozumie zasady dot. doboru elementów oraz projektowania poszczególnych części biznes planu • Zna metody i techniki analizy strategicznej, marketingowej, finansowej oraz organizacyjno-technicznej na potrzeby stworzenia biznesplanu • Rozumie potrzebę i zna zasady rzetelnego doboru źródeł i zakresu danych dla sporządzenia biznesplanu • Zna zasady oceny wartości i jakości biznesplanu Umiejętności Po ukończeniu kursu student: • Potrafi stworzyć konspekt biznesplanu adekwatny do zakresu i celu dokumentu • Umie zrealizować podstawowe badania strategiczne, finansowe i marketingowe na potrzeby opracowania biznesplanu • Potrafi napisać biznesplan • Potrafi ocenić biznesplan przygotowany przez innych autorów Kompetencje społeczne - postawy: Po ukończeniu kursu student: • Rozumie i docenia rolę tworzenia biznesplanów dla przedsięwzięć gospodarczych • Potrafi tworzyć zespoły specjalistów odpowiedzialnych za poszczególne części opracowania biznesplanu • Ma analityczne, krytyczne spojrzenie na dostępne biznesplany, potrafi je oceniać • Potrafi samodzielnie doskonalić swoje kompetencje w zakresie tworzenia biznesplanów SW01, SW02, SW03, SW04, SU01, SU02, SU03, SU04, SU05, SU06, SU07, SK01, SK02, SK03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci uzyskują ocenę na podstawie projektu biznesplanu pisanego w grupach oraz prezentacji podczas zajęć dotyczących poszczególnych elementów pracy nad biznesplanem. Komponent badawczy: W trakcie zajęć realizowane są dwa komponenty badawcze: 1) prezentacje grupowe dotyczące wybranych aspektów metodycznych tworzenia biznesplanów (np. analizy marketingowe, analiza ekonomiczna przedsięwzięcia, analiza ryzyka i in.), wymagające lektury opracowań naukowych na wybrany temat i zaprezentowania wniosków z niej płynących; 2) stworzenie autorskiego projektu biznesplanu, opartego na realistycznych przesłankach rynkowych, w oparciu o naukowo uznane metody analityczne i projektowe oraz autentyczne dane, pozyskane celowo dla wybranego typu przedsięwzięcia gospodarczego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Górski | |
Prowadzący grup: | Jarosław Górski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Górski | |
Prowadzący grup: | Jarosław Górski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.