Partnerstwo w marketingu miejsc
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW877-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Partnerstwo w marketingu miejsc |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Nauk Ekonomicznych |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Kurs jest realizowany jako część projektu współfinasowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. W związku z tym warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego online: https://www.wne.uw.edu.pl/misja-wne/formularz-8 oraz podpisanie umowy szkoleniowej. Kursy są bezpłatne. Po ukończeniu kursu, uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający uczestnictwo w kursie współfinansowanym przez UE. Wszelkie kwestie dotyczące formularza rejestracyjnego oraz platformy szkoleniowej powinny być koordynowane mailowo misja@wne.uw.edu.pl |
Skrócony opis: |
Przedmiot polega na realizacji zajęć z zakresu praktycznych zastosowań marketingu dla osób zainteresowanych realizacją projektów na rzecz tworzenia i promocji inicjatyw lokalnych tj. np. produkty komunalne i edukacyjne, usługi publiczne, dla przedsiębiorców, oferta przemysłów czasu wolnego - wydarzenia kulturalne, rekreacyjne, sportowe, produkty turystyczne i inne. |
Pełny opis: |
Przedmiot z zakresu praktycznych zastosowań marketingu dla osób realizujących projekty na rzecz tworzenia i promocji oferty związanej ze społecznością lokalną (np. produkty turystyczne, wydarzenia kulturalne, sportowe i in.). Współcześnie umiejętność tworzenia marki miejsca, zarządzania produktem terytorialnym i jego promocją wśród wybranych grup docelowych uważa się za ważny obszar wspierania rozwoju miejsc. Najnowsze podejście do tworzenia marek terytorialnych, które można nazwać przejawem rosnącej demokratyzacji procesów rozwoju lokalnego i próbą wdrożenia koncepcji "zarządzania współuczestniczącego", eksponuje takie funkcje marki terytorialnej jak: wskazanie i uświadomienie społeczności lokalnej wspólnych i łączących ich wartości, budowanie poczucia przynależności, współuczestnictwa i zaangażowania społecznego w procesy rozwojowe, promocja lokalnych produktów. Społeczność lokalna nie chce już być jedynie "przedmiotem" procesu nadawania marki określonej przez marketerów. Chce, na bazie eksperckich założeń, ją aktywnie i partnersko (współ)tworzyć. Współcześnie umiejętność efektywnego i skutecznego marketingu inicjatyw lokalnych, zarządzania produktem terytorialnym i jego promocją wśród wybranych grup odbiorców uważa się za ważny obszar wspierania rozwoju społeczno-gospodarczego gmin, miast i regionów. Szkolenia mogą przyczynić się zatem do wzrostu kompetencji samorządów oraz formalnych i nieformalnych organizacji działających na rzecz ekonomicznego i społecznego rozwoju społeczności lokalnych, w obszarze wykorzystywania filozofii, metod i narzędzi marketingowych. Katarzyna Orfin (Uniwersytet Szczeciński) w swoim artykule, który ukazał się na łamach Rozpraw Naukowych Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu (Polityka promocji jednostki samorządu terytorialnego w kreowaniu wizerunku obszarowego produktu turystycznego, RN AWF we Wrocławiu 2015, 50, s.129-135) zauważa, że ''za pomocą polityki promocji i jej instrumentów możliwa jest komunikacja (...) ze społecznością lokalną, prezentacja wybranych elementów tożsamości, przekazywanie środowisku różnorodnych informacji społeczno-ekonomicznych, ekspozycja atutów i atrakcji, osiągnięć czy zamierzeń''. Zdaniem autorki produkt turystyczny regionu jest konsekwencją i wynikiem marketingu terytorialnego. Innymi słowy produkt turystyczny powstaje wtedy, gdy dostrzeże się w regionie odpowiednie walory oraz "ubierze" się je w odpowiednią promocję. Właściwe przeprowadzenie tego procesu wymaga wiedzy oraz znajomości zasobów regionu. Realizacja zadania ma na celu wyposażenie działaczy regionalnych w niezbędne narzędzie marketingowe. "Partnerstwo w marketingu miejsc" Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę na temat metod nawiązywania i tworzenia współpracy regionalnej. W trakcie zajęć omówione będzie: 1. Tworzenie produktów sieciowych 2. Inicjowanie i zarządzanie relacjami partnerskimi 3. Współpraca z podmiotami publicznymi i prywatnymi 4. Marketing relacyjny i lojalnościowy w marketingu miejsc |
Literatura: |
Literatura (i materiały uzupełniające) będą dobierane indywidualnie w zależności od wyniku testu kompetencji danej grupy uczestników. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student wie, czym jest partnerstwo w marketingu miejsc, jakie są jego rodzaje oraz zna zasady dobrej współpracy zespołowej na rzecz wspólnej realizacji inicjatyw promocyjnych. Umiejętności: Student potrafi inicjować i zarządzać relacjami partnerskimi w projektach promocyjnych angażujących jednostki samorządu terytorialnego. Kompetencje: Po ukończeniu seminarium student samodzielnie opracować plan pracy zespołu projektowego uwzględniający aspekty partnerstwa i marketingu relacyjnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Punkty będą przydzielane za realizowanie zadań zaliczeniowych oraz uczestnictwo w zajęciach synchronicznych prowadzonych za pośrednictwem aplikacji Zoom. Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu jest: - obecność i aktywny udział w zajęciach synchronicznych - przesłanie 3 prac zaliczeniowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 15 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mikołajczyk, Agnieszka Różycka | |
Prowadzący grup: | Adam Mikołajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
- Grupa 1: godz. 17:00 - 18:30 w dniach: 09.10, 16.10, 23.10 - Grupa 2: godz. 17:00 - 18:30 w dniach: 30.10, 06.11, 13.11 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.