Komunikacja transformująca
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW889-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja transformująca |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Nauk Ekonomicznych |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Skrócony opis: |
Gdy druga strona nie daje się przekonać, jest to bardzo frustrujące. Ten warsztat ma na celu znajdowanie rozwiązań w sytuacji sporu i postrzegania sprzecznych celów między ludźmi. Uczy kontaktu, zachowania swojego terytorium i skuteczności w działaniu. Pomaga w ochronie własnych interesów, komunikowaniu się i realizacji podjętych celów. 1. Forma zajeć: warsztat 2. Dla specjalizacji: zajecia do wyboru (lata I-V) 3. Forma zaliczenia: obecność, aktywność, praca semestralna |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu poznanie i wprowadzenie do praktyki: • Znaczenie sytuacji spornych i konfliktowych • Krzyżak konfliktu • Własny styl radzenia sobie z konfliktami • Konflikt, czyli różnice • Problemy między ludźmi • Osądzanie a opis • Model posiadania problemu • Dopasowanie, czyli zgoda • Słuchanie odzwierciedlające • Przeszkody komunikacyjne • Zgłaszanie potrzeb • Budowanie partnerstwa • Zgłaszanie obaw i wątpliwości • Opis rozbieżności • Rozwiązywanie konfliktów Szacunkowa liczba godzin na osiągnięcie efektów kształcenia: 30+15 |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: • Bolstad R., Komunikacja transformująca, Metamorfoza, Wrocław 2013 • Patterson K., Grenny J. i in., Trudna sztuka konfrontacji, MT Biznes, Warszawa 2007 • Edelmann R., J., Konflikty w pracy, GWP, Gdańsk 2003 Literatura uzupełniająca • Gordon T., Burch N., Jak dobrze żyć z ludźmi. IW PAX, Warszawa 2001Prior R.,O’Connor J.,, NLP a związki, Poznań 2003, • Benien K., Jak prowadzić trudne rozmowy, Wyd. WAM, Kraków 2005 • Haeske U., Konflikty w życiu zawodowym, Wyd. Jedność, Kielce 2005 • Rosenberg M.,B., Porozumienie bez przemocy, Wyd. J. Santorski, Warszawa 2003 |
Efekty uczenia się: |
Podczas zajęć i po ich ukończeniu student: • ustali swoje nastawienie wobec sytuacji konfliktowych • rozpozna własny styl radzenia sobie z konfliktami • oceni szanse i zagrożenia trudnych sytuacji i wydarzeń • określi wady i zalety stylów radzenia sobie z konfliktami • wyznaczy cele ważnych rozmów • rozpozna przestrzeń posiadania problemu (ownership problems) • pozna strategie działania, gdy ktoś ma problem • przećwiczy sposoby kierowania uwagi na potrzeby partnera • zastosuje techniki aktywnego słuchania • przygotuje opis swoich potrzeb • przedstawi swój punkt widzenia • przygotuje komunikat Ja (I message) • rozpozna typowe blokady komunikacyjne • nauczy się elastycznego prowadzenia trudnych rozmów • poradzi sobie z napięciem emocjonalnym w rozmowach • znajdzie rozwiązania napięć i konfliktów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Włodzimierz Włodarski | |
Prowadzący grup: | Włodzimierz Włodarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.