Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-LM-D2MARK
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: ID-DZIENNE I STOPIEŃ 2 semestr, 1 rok (specjalność Logistyka i marketing w mediach)
ID-DZIENNE I STOPIEŃ 2 semestr, 1 rok (specjalność Technologie informacyjne mediów)
LM-DZIENNE I STOPNIA 2 semestr, 1 rok
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Jest to przedmiot, w ramach którego studenci poznają mechanizmy funkcjonowania rynku i sposoby poruszania się w tym obszarze. Zostaną zapoznani z istotą marketingu, będą potrafili odkrywać szanse rynkowe oraz opanują umiejętność wykorzystywania instrumentów marketingu.

Pełny opis:

Zadaniem wykładu jest ukazanie studentom ogólnych mechanizmów funkcjonowania marketingu.

Blokami tematycznymi wykładu są:

1. Istota marketingu (definicje, koncepcje)

2. Rola marketingu w przedsiębiorstwie

3. Marketing a osiąganie przewagi konkurencyjnej

4. Zachowania konsumentów na rynku

5. Segmentacja rynku, wybór rynku docelowego

6. Decyzje marketingowe związane z produktem

7. Decyzje marketingowe związane z ceną

8. Decyzje marketingowe związane z dystrybucją

9. Decyzje marketingowe związane z konkurencją rynkową

10. Organizowanie działalności marketingowej (plany, budżet, audyt)

Zadaniem części ćwiczeniowej zajęć jest wyrobienie w studentach umiejętności w obszarze analizowania konkretnych sytuacji marketingowych i projektowanie rozwiązań w tym zakresie.

Bloki tematyczne ćwiczeń to:

1. Projekt wprowadzania na rynek nowego produktu - perspektywa marketing mix 4P

2. Specyfika komunikacji marketingowej w starych i nowych mediach - studia przypadków

Literatura:

Garbarski L., (red.), Marketing, PWE, Warszawa 2011

Pazio N., Podstawy marketingu, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2007

Rosa G., Marketing. Materiały do ćwiczeń, C.H.Beck, Warszawa 2011

Efekty uczenia się:

Po wysłuchaniu części wykładowej przedmiotu student:

1. Zdobywa ogólną wiedzę na temat funkcjonowania marketingu. Poznaje wybrane procesy zachodzące na rynku oraz ich dynamikę.

2. Posiada umiejętność rozpoznawania modeli, celów oraz struktur marketingowych

3. Postrzega otaczającą go rzeczywistość społeczno-rynkową jako systemową i spójną

W wyniku uczestnictwa w zajęciach ćwiczeniowych z przedmiotu student:

1. Zdobywa wiedzę o sposobach wdrażania do praktyki teoretycznych elementów składowych marketingu

2. Potrafi zaprojektować struktury marketingowe w obszarze funkcjonowania rynku mediów i produktów, rozpoznaje dynamikę zmian zachodzących na tych polach.

3. Rozpoznaje, rozumie i ocenia otaczające go systemy marketingowe od praktycznej strony ich funkcjonowania.

Metody i kryteria oceniania:

Część wykładowa zostanie oceniona na podstawie sprawdzianu pisemnego uzyskanej wiedzy. Część ćwiczeniowa zostanie oceniona na podstawie wykonania zleconych przez prowadzącego projektów grupowych. Punktowana będzie obecność na zajęciach.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Świątecki
Prowadzący grup: Andrzej Świątecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Świątecki
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)