Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-LM-D2MARK |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
ID-DZIENNE I STOPIEŃ 2 semestr, 1 rok (specjalność Logistyka i marketing w mediach) ID-DZIENNE I STOPIEŃ 2 semestr, 1 rok (specjalność Technologie informacyjne mediów) LM-DZIENNE I STOPNIA 2 semestr, 1 rok |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Jest to przedmiot, w ramach którego studenci poznają mechanizmy funkcjonowania rynku i sposoby poruszania się w tym obszarze. Zostaną zapoznani z istotą marketingu, będą potrafili odkrywać szanse rynkowe oraz opanują umiejętność wykorzystywania instrumentów marketingu. |
Pełny opis: |
Zadaniem wykładu jest ukazanie studentom ogólnych mechanizmów funkcjonowania marketingu. Blokami tematycznymi wykładu są: 1. Istota marketingu (definicje, koncepcje) 2. Rola marketingu w przedsiębiorstwie 3. Marketing a osiąganie przewagi konkurencyjnej 4. Zachowania konsumentów na rynku 5. Segmentacja rynku, wybór rynku docelowego 6. Decyzje marketingowe związane z produktem 7. Decyzje marketingowe związane z ceną 8. Decyzje marketingowe związane z dystrybucją 9. Decyzje marketingowe związane z konkurencją rynkową 10. Organizowanie działalności marketingowej (plany, budżet, audyt) Zadaniem części ćwiczeniowej zajęć jest wyrobienie w studentach umiejętności w obszarze analizowania konkretnych sytuacji marketingowych i projektowanie rozwiązań w tym zakresie. Bloki tematyczne ćwiczeń to: 1. Projekt wprowadzania na rynek nowego produktu - perspektywa marketing mix 4P 2. Specyfika komunikacji marketingowej w starych i nowych mediach - studia przypadków |
Literatura: |
Garbarski L., (red.), Marketing, PWE, Warszawa 2011 Pazio N., Podstawy marketingu, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2007 Rosa G., Marketing. Materiały do ćwiczeń, C.H.Beck, Warszawa 2011 |
Efekty uczenia się: |
Po wysłuchaniu części wykładowej przedmiotu student: 1. Zdobywa ogólną wiedzę na temat funkcjonowania marketingu. Poznaje wybrane procesy zachodzące na rynku oraz ich dynamikę. 2. Posiada umiejętność rozpoznawania modeli, celów oraz struktur marketingowych 3. Postrzega otaczającą go rzeczywistość społeczno-rynkową jako systemową i spójną W wyniku uczestnictwa w zajęciach ćwiczeniowych z przedmiotu student: 1. Zdobywa wiedzę o sposobach wdrażania do praktyki teoretycznych elementów składowych marketingu 2. Potrafi zaprojektować struktury marketingowe w obszarze funkcjonowania rynku mediów i produktów, rozpoznaje dynamikę zmian zachodzących na tych polach. 3. Rozpoznaje, rozumie i ocenia otaczające go systemy marketingowe od praktycznej strony ich funkcjonowania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Część wykładowa zostanie oceniona na podstawie sprawdzianu pisemnego uzyskanej wiedzy. Część ćwiczeniowa zostanie oceniona na podstawie wykonania zleconych przez prowadzącego projektów grupowych. Punktowana będzie obecność na zajęciach. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Świątecki | |
Prowadzący grup: | Andrzej Świątecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Świątecki | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.