Zarządzanie projektami internetowymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-LM-D4ZPIN |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie projektami internetowymi |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
ID-DZIENNE I STOPIEŃ 4 semestr, 2 rok (specjalność Logistyka i marketing w mediach) ID-DZIENNE I STOPIEŃ 4 semestr, 2 rok (specjalność Technologie informacyjne mediów) LM-DZIENNE I STOPNIA 4 semestr, 2 rok |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Podstawowe wiadomości dotyczące projektów, metodyki i zarządzanie projektami, analiza i ocena ryzyka. Otoczenie medialne. |
Pełny opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami jak: 1.Wykład wprowadzający, zapoznanie studentów z tematyką przedmiotu, literaturą oraz wymaganiami koniecznymi do zaliczenia przedmiotu. Kontekst – Internet. Czym jest projekt. 2.Omówienie zmian w konsumpcji mediów: nadawcy i odbiorcy współczesnych mediów, multitasking mediów tradycyjnych i nowych. Krajobraz rynku medialnego w kontekście kierunków rozwoju: media wyjścia i media dopełniające. 3.Równanie równowagi projektu. Cele projektowe projektu - SMART (Specyficzny, Mierzalny, Ambitny, Realny, Terminowy). Wykresy Gantta. Certyfikaty. Project Management Institute. 4. Modele obecności w sieci tradycyjnych wydawców: konwergencja, ile procent kontentu w Internecie stanowi medium tradycyjne, penetracja nowych obszarów związanych z tytułem prasowym. Tworzenie agregatów treści oraz platform transakcyjnych. Rankingi zasięgowe, badania i analityka. 5. Treść a kontent. Interwidz. Struktura informacji. Modele obecności w sieci tradycyjnych wydawców. Serwisy płatne i bezpłatne, e-wydania, formaty treści, Konwergencja mediów. Agregaty treści. Badania i analityka. 6. Analiza wdrożenia projektów internetowych, łączenie przedsięwzięć tradycyjnych z internetowymi, łączenie struktur, szukanie nowych kanałów dystrybucji treści, ekspansja w obszary wpisujące się w wartość i percepcję tradycyjnych mediów, akwizycje projektów. 7. Tworzenie strategii i zarządzania projektami internetowymi. Studium przypadków – przygotowanie i wdrożenie projektów portali z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią, funkcjonalności, usabillity, rozwiązania graficzne; struktury macierzowe, zasady działania, płatności promocja, ergonomia i podział pracy, konkurencja, ruch ograniczony/ruch kupiony. 8. Blogosfera jako przestrzeń do debaty publicznej i źródła informacji. Omówienie zagadnień: Web 1.0 jako model przekazu informacji oparty na monologu. Web 2.0 model oparty na interakcji, współtworzeniu, konwersacji oraz Web 3.0. Etapy rozwoju i podział na masową blogosferę oraz blogowy digitariat. RSS. Reklama a blogi. Statystyki blogów. Podcasting. Vloging. Mikrobloging. Blogosfera Iluzoryczne nadzieje, że blogosfera mogłaby stać się alternatywą dla mediów tradycyjnych. Konwersacja czy informacja – co jest ważniejsze. Jak wykorzystać potencjał zbiorowej twórczości , która rozwinęła się dzięki Web 2.0. 9. Media tradycyjne jako beneficjent blogosfery. Przykłady wykorzystania bloga w pracy dziennikarzy np. A Sullivan, I Janke. Budowanie indywidualnego agenta setting. 10. Klasyfikacja metodyk zarządzania projektami Internetowymi. Standardy i metodyki wraz z ich charakterystyką. 11. Narzędzia dziennikarstwa 2.0 12. Źródła informacji. Big Data. |
Literatura: |
1. Master the PMBOK Guide, Fifth Edition - 5 PDUs 2. K.Jędrzejewski, W.Dąbrowski. ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI INFORMATYCZNYMI W METODYCE SCRUM 3. Polski podręcznik PRINCE2® (2017) |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student będzie posiadał wiedzę na temat: metodyki i zarządzanie projektami internetowymi. Analiza i ocena ryzyka. Otoczenie medialne. Umiejętności Po ukończeniu przedmiotu student potrafi: zarządzać projektami internetowymi. Zastosuje różne metodyki odpowiednio do projektu. Wykona analizę i ocenę ryzyka. Oceni otoczenie medialne. Inne kompetencje |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywność na zajęciach. Egzamin |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Kondrat | |
Prowadzący grup: | Marlena Kondrat | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Kondrat | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.