Praca zespołowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2800-DOPR |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.4
|
Nazwa przedmiotu: | Praca zespołowa |
Jednostka: | Wydział Archeologii |
Grupy: |
Obowiązkowe przedmioty dla I roku |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami do pracy grupowej oraz z podstawami organizacji i zarządzania pracą zespołową. Przedmiot ma za zadanie rozwinąć kompetencje miękkie studentów związane z komunikacją interpersonalną i pracą w zespole, co szczególnie ważne jest w badaniach archeologicznych (badania wykopaliskowe, projekty badawcze, zespoły grantowe). W dalszej części zdobyta wiedza oraz umiejętności wdrażane są w konkretną pracę zespołu (projekt wystawy, przygotowanie wniosku grantowego, organizacja imprezy plenerowej, opracowanie materiałów). |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
1. Wprowadzenie. Wyzwania i perspektywy metod i narzędzi pracy grupowej. Podstawy organizacji i zarządzania pracą zespołową 2. Specyfika i znaczenie kompetencji w pracy zespołowej. Elementy procesu komunikowania się. Cechy zespołu. Role zespołowe. Zalety i wady pracy zespołowej. Zasady prowadzenia pracy zespołu. 3. Organizacja procesu badawczego w archeologii. Etyka i komunikacja społeczna w archeologii 4. Praca zespołowa nad konkretnym wybranym projektem. 5. Ocena wyników pracy członków zespołu |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie. Wyzwania i perspektywy metod i narzędzi pracy grupowej. Podstawy organizacji i zarządzania pracą zespołową 2. Specyfika i znaczenie kompetencji w pracy zespołowej. Elementy procesu komunikowania się. Cechy zespołu. Role zespołowe. Zalety i wady pracy zespołowej. Zasady prowadzenia pracy zespołu. 3. Organizacja procesu badawczego w archeologii. Etyka i komunikacja społeczna w archeologii 4. Praca zespołowa nad konkretnym wybranym projektem. 5. Ocena wyników pracy członków zespołu |
Literatura: |
1. Katzenbach J. R., Smith D. K., Siła zespołów, Kraków 2001 2. Koźmiński A. K., Piotrowski W., Zarządzanie teoria i praktyka, Warszawa 2004 3. Kuziak M., Rzepczyński S., Jak dobrze napisać: opowiadanie, podanie, streszczenie, życiorys, ogłoszenie, list motywacyjny, podziękowanie, referat, pracę magisterską..., Warszawa 2002 4. Stewart J., Mosty zamiast murów, Warszawa 2012 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza • zna terminologię i pojęcia stosowane w metodyce badań archeologicznych, antropologii kultury, historii, geologii, geografii; K_W02 • ma uporządkowaną wiedzę ogólną o społecznościach pradziejowych, starożytnych, średniowiecznych i nowożytnych, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z zakresu archeologii; K_W03 • ma podstawową wiedzę o powiązaniach archeologii z innymi dziedzinami oraz dyscyplinami naukowymi, z obszaru nauk humanistycznych, społecznych, przyrodniczych i ścisłych; K_W05 • zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji źródeł archeologicznych; K_W09 • posiada wiedzę o organizacji procesu badawczego w archeologii i zarządzaniu projektem archeologicznym; K_W11 • zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej; K_W16 • posiada wiedzę potrzebną do przygotowania projektu w języku polskim i obcym; K_W16 Umiejętności - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje o źródłach archeologicznych i ich kontekście z wykorzystaniem literatury i mediów elektronicznych; K_U01 - potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami badawczymi i ujęciami teoretycznymi właściwymi dla archeologii; K_U09 • potrafi współpracować z różnymi mediami w celu stworzenia projektu; K_U01 • umie posługiwać się podstawowymi pojęciami badawczymi i ujęciami teoretycznymi właściwymi dla archeologii niezbędnymi w pracy zespołowej; K_U09 • potrafi przytaczać aktualne tezy badawcze, formułować wnioski i dobierać strategie argumentacyjne na poziomie elementarnym oraz konstruować argumenty i kontrargumenty; K_U15 • umie przygotowywać wystąpienia ustne dotyczące zagadnień szczegółowych z zakresu archeologii; K_U17 • potrafi pracować w zespole, przyjmując w nim różne role, i komunikować się z grupą oraz dobierać narzędzia odpowiednie do rozwiązywania problemów związanych z pracą grupową; K_U19 • umie współdziałać z innymi osobami, także reprezentującymi inne dyscypliny nauki; K_U21 Kompetencje • docenia niepowtarzalne wartości źródeł archeologicznych i ich roli w odtwarzaniu przeszłości człowieka; K_K03 • umie podkreślać znaczenie dziedzictwa kulturowego ludzkości dla rozumienia procesu przemian gospodarczych, społecznych i kulturowych od czasów najdawniejszych do współczesności; K_K06 • potrafi efektywnie inicjować współpracę ze społeczeństwem w zakresie przygotowywanych prac zespołowych; K_K09 • ma świadomość zachowania etyki akademickiej i rzetelności oraz uczciwości naukowej; K_K11 • uznania i poszanowania różnych punktów widzenia determinowanych różnym podłożem kulturowym; K_K12 |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 92 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Wagner | |
Prowadzący grup: | Marcin Wagner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.