Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca zespołowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2800-DOPR
Kod Erasmus / ISCED: 08.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0222) Historia i archeologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praca zespołowa
Jednostka: Wydział Archeologii
Grupy: Obowiązkowe przedmioty dla I roku
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami do pracy grupowej oraz z

podstawami organizacji i zarządzania pracą zespołową. Przedmiot ma za zadanie rozwinąć

kompetencje miękkie studentów związane z komunikacją interpersonalną i pracą w zespole, co

szczególnie ważne jest w badaniach archeologicznych (badania wykopaliskowe, projekty

badawcze, zespoły grantowe). W dalszej części zdobyta wiedza oraz umiejętności wdrażane są

w konkretną pracę zespołu (projekt wystawy, przygotowanie wniosku grantowego, organizacja

imprezy plenerowej, opracowanie materiałów).

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

1. Wprowadzenie. Wyzwania i perspektywy metod i narzędzi pracy grupowej. Podstawy

organizacji i zarządzania pracą zespołową

2. Specyfika i znaczenie kompetencji w pracy zespołowej. Elementy procesu komunikowania

się. Cechy zespołu. Role zespołowe. Zalety i wady pracy zespołowej. Zasady prowadzenia

pracy zespołu.

3. Organizacja procesu badawczego w archeologii. Etyka i komunikacja społeczna w archeologii

4. Praca zespołowa nad konkretnym wybranym projektem.

5. Ocena wyników pracy członków zespołu

Pełny opis:

1. Wprowadzenie. Wyzwania i perspektywy metod i narzędzi pracy grupowej. Podstawy

organizacji i zarządzania pracą zespołową

2. Specyfika i znaczenie kompetencji w pracy zespołowej. Elementy procesu komunikowania

się. Cechy zespołu. Role zespołowe. Zalety i wady pracy zespołowej. Zasady prowadzenia

pracy zespołu.

3. Organizacja procesu badawczego w archeologii. Etyka i komunikacja społeczna w archeologii

4. Praca zespołowa nad konkretnym wybranym projektem.

5. Ocena wyników pracy członków zespołu

Literatura:

1. Katzenbach J. R., Smith D. K., Siła zespołów, Kraków 2001

2. Koźmiński A. K., Piotrowski W., Zarządzanie teoria i praktyka, Warszawa 2004

3. Kuziak M., Rzepczyński S., Jak dobrze napisać: opowiadanie, podanie, streszczenie,

życiorys, ogłoszenie, list motywacyjny, podziękowanie, referat, pracę magisterską...,

Warszawa 2002

4. Stewart J., Mosty zamiast murów, Warszawa 2012

Efekty uczenia się:

Wiedza

• zna terminologię i pojęcia stosowane w metodyce badań archeologicznych, antropologii kultury, historii, geologii, geografii; K_W02

• ma uporządkowaną wiedzę ogólną o społecznościach pradziejowych, starożytnych, średniowiecznych i nowożytnych, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z zakresu archeologii; K_W03

• ma podstawową wiedzę o powiązaniach archeologii z innymi dziedzinami oraz dyscyplinami naukowymi, z obszaru nauk humanistycznych, społecznych, przyrodniczych i ścisłych; K_W05

• zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji źródeł archeologicznych; K_W09

• posiada wiedzę o organizacji procesu badawczego w archeologii i zarządzaniu projektem archeologicznym; K_W11

• zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej; K_W16

• posiada wiedzę potrzebną do przygotowania projektu w języku polskim i obcym; K_W16

Umiejętności

- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje o źródłach archeologicznych i ich kontekście z wykorzystaniem literatury i mediów elektronicznych; K_U01

- potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami badawczymi i ujęciami teoretycznymi właściwymi dla archeologii; K_U09

• potrafi współpracować z różnymi mediami w celu stworzenia projektu; K_U01

• umie posługiwać się podstawowymi pojęciami badawczymi i ujęciami teoretycznymi właściwymi dla archeologii niezbędnymi w pracy zespołowej; K_U09

• potrafi przytaczać aktualne tezy badawcze, formułować wnioski i dobierać strategie argumentacyjne na poziomie elementarnym oraz konstruować argumenty i kontrargumenty; K_U15

• umie przygotowywać wystąpienia ustne dotyczące zagadnień szczegółowych z zakresu archeologii; K_U17

• potrafi pracować w zespole, przyjmując w nim różne role, i komunikować się z grupą oraz dobierać narzędzia odpowiednie do rozwiązywania problemów związanych z pracą grupową; K_U19

• umie współdziałać z innymi osobami, także reprezentującymi inne dyscypliny nauki; K_U21

Kompetencje

• docenia niepowtarzalne wartości źródeł archeologicznych i ich roli w odtwarzaniu przeszłości człowieka; K_K03

• umie podkreślać znaczenie dziedzictwa kulturowego ludzkości dla rozumienia procesu przemian gospodarczych, społecznych i kulturowych od czasów najdawniejszych do współczesności; K_K06

• potrafi efektywnie inicjować współpracę ze społeczeństwem w zakresie przygotowywanych prac zespołowych; K_K09

• ma świadomość zachowania etyki akademickiej i rzetelności oraz uczciwości naukowej; K_K11

• uznania i poszanowania różnych punktów widzenia determinowanych różnym podłożem kulturowym; K_K12

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 92 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Wagner
Prowadzący grup: Marcin Wagner
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)