Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Global History

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2900-MK3-HGL-KL
Kod Erasmus / ISCED: 08.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0222) Historia i archeologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Global History
Jednostka: Wydział Historii
Grupy: Przedmioty Historii I stopnia, fakultatywne
Przedmioty Historii II stopnia
Przedmioty Historii II stopnia, Teoria badań historycznych
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Pełny opis: (tylko po angielsku)

This course will focus on three areas important for global history seen as a method for researching and narrating the past. Firstly, through a number of workshop classes, we shall look at the way in which sources are read and interpreted. We will analyze the primary materials typically exploited by global historians and try to read them in their broadest contexts. Secondly, we will concentrate on the building blocks of the global history narratives: that is the monographic secondary literature from which larger interpretations are build. This we shall achieve by deconstructing some of the already published narratives as well as by attempting to build our own interpretations rooted in secondary literature. Thirdly, we will look at some of the main works in the field o global history and think about advantages and disadvantages of using this method of reading the past.

Literatura: (tylko po angielsku)

Beckert, Sven. Empire of Cotton: A History of Global Capitalism. London: Penguin Books, 2014.

Belich, James. Replenishing the Earth: The Settler Revolution and the Rise of the Anglo-World, 1783-1939. Oxford: Oxford University Press, 2009.

Belich, James, John Darwin, Margaret Frenz and Chris Wickham, eds. The Prospect of Global History. Oxford: Oxford University Press, 2019.

Bianco, Lucien. Stalin and Mao: A Comparison of the Russian and the Chinese Revolutions. Translated by Krystyna Horko. Hong Kong: The

Chinese University Press, 2018.

Chamedes, Giuliana. A Twentieth-Century Crusade: The Vatican’s Battle to Remake Christian Europe. Cambridge, MA: Harvard University Press,

2019.

Conrad, Sebastian. What Is Global History? Princeton and Oxford: Princeton University Press, 2016.

Crossley, Pamela Kyle. What is Global History? Cambridge and Malden, MA: Polity Press, 2019.

Goossaert, Vincent and David A. Palmer. The Religious Question in Modern China. Chicago and London: The University of Chicago Press, 2011.

Osterhammel, Jürgen. The Transformation of the World: A Global History of the Nineteenth Century. Princeton: Princeton University Press, 2014.

(pp. xv-xxii, 3-113)

Ross, Corey. Ecology and Power in the Age of Empire: Europe and the Transformation of the Tropical World. Oxford: Oxford University Press,

2017.

Smith, Stephen A. Revolution and the People in Russia and China: A Comparative History. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Attendance - 30%

Active participation, in-class projects, presentations - 70%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)