Seminarium magisterskie lingwistyczno-dydaktyczne 3
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 3020-J1B2S3-MLD |
| Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
| Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie lingwistyczno-dydaktyczne 3 |
| Jednostka: | Katedra Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
| Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z praktycznym zastosowaniem poznanych metodologii badawczych tak, by na podstawie samodzielnie zaplanowanego i przeprowadzonego badania mogli przygotować pracę magisterską z zakresu językoznawstwa migowego w odniesieniu do PJM |
| Tryb prowadzenia: | w sali |
| Skrócony opis: |
Semestr III. ”Moje plany badawcze” Ten semestr poświęcony jest przede wszystkim wybranym przez słuchaczy tematom prac magisterskich. W pierwszej części semestru (październik – listopad) kontynuowane jest czytanie prac innych badaczy. W tym czasie słuchacze formułują swoje szczegółowe plany i pytania badawcze. W drugiej części semestru (grudzień – styczeń) uczestnicy po kolei referują swoje plany badawcze, pytania badawcze, cel pracy i planowaną metodologię; pozostali uczestnicy biorą udział w dyskusji nad przedstawionym projektem. |
| Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć [Wiedza] zna metody badawcze używane w językoznawstwie migowym, tak teoretycznym, jak i stosowanym ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o głównych kierunkach rozwoju lingwistyki oraz o najważniejszych nowych odkryciach naukowych w zakresie lingwistyki teoretycznej języków migowych oraz lingwistyki stosowanej [Umiejętności] potrafi w sposób pogłębiony wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację przy użyciu różnych źródeł i sposobów posiada pogłębione umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, wyciąganie wniosków, opracowanie i prezentacja wyników, wskazywanie kierunków dalszych badań) pozwalające na rozwiązywanie różnorodnych zadań i problemów w obrębie lingwistyki teoretycznej i glottodydaktyki potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu lingwistyki migowej i lingwistyki języków fonicznych, rozwijając swoje umiejętności badawcze potrafi sprawnie posługiwać się ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami z zakresu lingwistyki stosowanej i teoretycznej posiada rozbudowane umiejętności argumentowania z krytycznymi odwołaniami do poglądów innych autorów posiada umiejętność przygotowania oryginalnych prac pisemnych z wykorzystaniem teorii z zakresu lingwistyki języków fonicznych i lingwistyki migowej posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w polskim fonicznym oz wykorzystaniem ujęć teoretycznych z wybranej dziedziny lingwistyki migowej [Kompetencje] dobrze zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i swoich umiejętności i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w pracy badawczej określić priorytety i zaplanować działania służące ich realizacji głęboko rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w badaniach naukowych |
| Metody i kryteria oceniania: |
Obowiązkowa obecność na zajęciach. Warunkiem zaliczenia semestru jest przedstawienie własnego projektu badawczego na zajęciach oraz sporządzenie szczegółowego konspektu pracy. Kryteria oceniania: - obowiązkowa obecność na zajęciach, - aktywne uczestnictwo w zajęciach, - systematyczne przygotowywanie zadanego materiału. Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. Powyżej tej liczby (z wyłączeniem przypadków bezzwłocznie udokumentowanych, np. zwolnieniem lekarskim) – nie ma możliwości zaliczenia zajęć. Usprawiedliwione nadprogramowe nieobecności muszą zostać odrobione w sposób wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia. Zgodnie z uchwałą nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia oraz uchwałą Rady Dydaktycznej Wydziału Polonistyki z dn. 27 lutego 2024 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia na Wydziale Polonistyki zabrania się wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji do korekty oraz redakcji tekstu pisemnych prac i prezentacji zaliczeniowych pisanych w języku polskim lub tłumaczonych z polskiego języka migowego na język polski. Wyrażony w punktach ECTS nakład pracy studenta: - udział w zajęciach: 1 ECTS, - przygotowanie do zajęć: 1 ECTS, - przygotowanie własnego projektu badawczego: 3 ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT SEM-MGR
SEM-MGR
ŚR CZ PT SEM-MGR
|
| Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Jadwiga Linde-Usiekniewicz, Paweł Rutkowski, Małgorzata Talipska | |
| Prowadzący grup: | Jadwiga Linde-Usiekniewicz, Sylwia Łozińska, Paweł Rutkowski | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie |
|
| Uwagi: |
Zajęcia w sali, a w razie przejścia na tryb zdalny wykorzystywana będzie platforma Meet lub Zoom. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
