Service learning - usługi oparte na innowacjach (społecznych, edukacyjnych oraz z zakresu ekonomii współdzielenia)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3401-0SLU-OGz |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Service learning - usługi oparte na innowacjach (społecznych, edukacyjnych oraz z zakresu ekonomii współdzielenia) |
Jednostka: | Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji |
Grupy: |
Przedmioty Instytutu Profilaktyki i Resocjalizacji (zaoczne) Przedmioty ogólnouniwersyteckie IPSIR, studia zaoczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Konieczność rozwoju usług społecznych/edukacyjnych/biznesowych stanowi odpowiedź na aktualne wyzwania społeczne w Polsce i Unii Europejskiej. Rozwiązania oparte na usługach bardziej pasują do postindustrialnej rzeczywistości i nowego modelu społecznego. Dlatego współcześnie coraz częściej mówimy o „państwie usługowym” - „social services state”. Proponowane zajęcia odnoszą się do: 1. Poznania mechanizmów projektowania, stosowania i ewaluacji nowoczesnych/innowacyjnych usług społecznych/edukacyjnych/ ekonomii współdzielenia; 2. Tworzenia przestrzeni uczenia i tworzenia innowacji w oparciu o ideę laboratoriów (policy lab), w której łączy się projektowanie ze współpracą z usługodawcami (przedsiębiorcami, ngo, instytucjami publicznymi). Połączenie obu wymiarów oddaje istotę podejścia service learning uczenia się poprzez refleksyjne projektowanie doświadczanie, weryfikowanie w praktyce wiedzy akademickiej. |
Pełny opis: |
Konieczność rozwoju usług społecznych/edukacyjnych/biznesowych stanowi odpowiedź na aktualne wyzwania społeczne w Polsce i Unii Europejskiej. Rozwiązania oparte na usługach bardziej pasują do postindustrialnej rzeczywistości i nowego modelu społecznego. Dlatego współcześnie coraz częściej mówimy o „państwie usługowym” - „social services state”. Proponowane zajęcia odnoszą się do: 1. Poznania mechanizmów projektowania, stosowania i ewaluacji nowoczesnych/innowacyjnych usług społecznych/edukacyjnych/ ekonomii współdzielenia; 2. Tworzenia przestrzeni uczenia i tworzenia innowacji w oparciu o ideę laboratoriów (policy lab), w której łączy się projektowanie ze współpracą z usługodawcami (przedsiębiorcami, ngo, instytucjami publicznymi). Połączenie obu wymiarów oddaje istotę podejścia service learning uczenia się poprzez refleksyjne projektowanie doświadczanie, weryfikowanie w praktyce wiedzy akademickiej. Cykl zajęć składa się z kilku etapów • Zajęcia wprowadzające dotyczące: (a) europejskiego i polskiego rynku innowacji społecznych, edukacyjnych, ekonomicznych; (b) nowego podejścia do rozwijania usług; (b) metodologii service learning • Warsztat „Design Thinking” przygotowujący do kreowania i projektowania innowacyjnych rozwiązań • Warsztat „Service Design” wprowadzający w metodykę projektowania usług ukierunkowanych na użytkownika w roli prosumenta (współtwórcy) i uczestnika społecznej koprodukcji • Wizyta u pracodawcy realizującego innowacyjne usługi w interesującym nas obszarze • Warsztat „Szacowanie i mierzenie korzyści społecznych/edukacyjnych i ekonomicznych” skoncentrowany wokół o oceny efektów (produktów/rezultatów/wpływu) poszczególnych usług • Zajęcia podsumowujące |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.