Metodyka kultury fizycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3401-PR1-SP-WR-WMFd |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.6
|
Nazwa przedmiotu: | Metodyka kultury fizycznej |
Jednostka: | Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji |
Grupy: |
Przedmioty Instytutu Profilaktyki i Resocjalizacji Przedmioty specjalizacyjne: Wychowanie resocjalizujące - PSIR, I stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu metodyki kultury fizycznej realizowanej w obszarze profilaktyki i resocjalizacji. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznać studenta z podstawowymi pojęciami i terminami z zakresu metodyki kultury fizycznej. Student zdobywa wiedzę na temat różnych koncepcji kultury fizycznej oraz instytucjonalnych kategorii kultury fizycznej. Przedmiot przygotowuje studenta do analizy procesów wychowania fizycznego i kultury fizycznej oraz ich funkcji i struktury. Ponadto student poznaje korzyści i zagrożenia wynikające z aktywności fizycznej. Przedmiot przygotowuje do analizy i opracowania wybranych projektów resocjalizacyjnych z zakresu sportu, wychowania fizycznego i rekreacji. Wymiar czasu pracy studenta/ki: - godziny kontaktowe: 30 - przygotowanie do zajęć: 15 - przygotowanie konspektu projektu: 5 - przygotowanie do zaliczenia: 10 60 godzin/2 ECTS |
Literatura: |
Czapów Cz., Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 1971 Konopczyński M., Twórcza resocjalizacja, Warszawa 2010 Makarut F., Resocjalizacyjna moc aktywności sportowej więźniów, w: M.Ciosek, B. Pastwa – Wojciechowska, Psychologia penitencjarna, Warszawa 2016 Osiński W., Zarys teorii wychowania fizycznego, Poznań 1996 Piech K., Bodasińska A., WF z klasą zaczyna się w rodzinie. Rodzic – animatorem aktywności ruchowej w rodzinie, w: Makarczuk A., Maszorek -Szymali a., Kowalska J., Kaźmierczak A.,red., Biospołeczne uwarunkowania uczestnictwa w kulturze fizycznej i zdrowotnej osób w różnym wieku, Łódź 2017 Ślaska N., Bartoszewska A., Kaźmierczak A., Robacha J., Styl życia i zachowania zdrowotne młodzieży gimnazjalnej ze szkół miejsckich i wiejskich, w: Makarczuk A., Maszorek -Szymali a., Kowalska J., Kaźmierczak A.,red., Biospołeczne uwarunkowania uczestnictwa w kulturze fizycznej i zdrowotnej osób w różnym wieku, Łódź 2017 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu student/ka: • w sferze wiedzy: - ma uporządkowaną wiedzę o formach działań z zakresu kultury fizycznej; - zna i rozumie procedury konstruowania, wdrażania i ewaluowania projektów z zakresu kultury fizycznej; • w sferze umiejętności: - potrafi analizować i naukowo uzasadniać wieloaspektowe konsekwencje zagrożeń związanych z nieumiejętnością lub brakiem realizowania kultury fizycznej oraz oszacować szkody powstałe w ich następstwie; - potrafi wykorzystywać wiedzę do oceny skuteczności i kosztów rozmaitych inicjatyw, strategii i metod przeciwdziałania społecznym zagrożeniom i problemom, w których stosuje się różne formy kultury fizycznej; • w sferze kompetencji społecznych: - jest gotów do samodzielnego i zespołowego określania priorytetów projektowanych programów z zakresu kultury fizycznej, uwzględnia w nich potrzeby osób i społeczności objętych tymi programami. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu: - obecność na zajęciach; - aktywny udział w zajęciach (czytanie tekstów naukowych, udział w dyskusjach, ćwiczeniach); - przygotowanie konspektu projektu; - zaliczenie sprawdzianów i kolokwium pisemnego (test). Na ocenę końcową składają się: - kolokwium pisemne (test) – max 50 pkt - sprawdziany pisemne z tekstów naukowych (wejściówki) - max 5 pkt - aktywność podczas zajęć – max 20 pkt. - konspekt projektu - 25 pkt. Punktacja – maksymalna liczba punktów do uzyskania wynosi 100 95-100 – ocena 5,0 88-94 – ocena 4,5 80-87 – ocena 4,0 70-79 – ocena 3,5 61- 69 – ocena 3,0 60 i niżej – ocena 2,0 Sposoby weryfikacji efektów uczenia: - w obszarze wiedzy: sprawdziany pisemne, kolokwium pisemne (test); - w obszarze umiejętności i kompetencji: ocenianie ciągłe, przygotowanie konspektu projektu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Domżalska | |
Prowadzący grup: | Aneta Domżalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 23 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Domżalska | |
Prowadzący grup: | Aneta Domżalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.