Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

W stronę narracji. Warsztat pisarski antropologa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3500-FAKM-WPA
Kod Erasmus / ISCED: 14.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: W stronę narracji. Warsztat pisarski antropologa
Jednostka: Wydział Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Ukończony kurs antropologii i metodologii badań

Warsztat polecany tym, którzy przygotowują prace magisterskie i inne oparte o badania korzystające z jakościowych (antropologicznych) metod badawczych



Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Warsztat badawczy poświęcony doskonaleniu praktycznych umiejętności związanych z warsztatem pisarskim antropologa. Jak pisać o zrealizowanych badaniach? Jak umiejscowić „teorię” w empirycznych pracach badawczych? Jak pisać o metodologii? Jak pisać o analizie danych jakościowych? Na czym polega różnicą między narracją a dyskursem? Czym jest „opowiadanie historii” w antropologii? Jaką strukturę nadać tworzonej przez siebie monografii badawczej – to jedne z podstawowych problemów przed którymi stają piszący o swojej pracy antropolodz

Pełny opis:

Warsztat badawczy poświęcony doskonaleniu praktycznych umiejętności związanych z warsztatem pisarskim antropologa. Jak pisać o zrealizowanych badaniach? Jak umiejscowić „teorię” w empirycznych pracach badawczych? Jak pisać o metodologii? Jak pisać o analizie danych jakościowych? Na czym polega różnicą między narracją a dyskursem? Czym jest „opowiadanie historii” w antropologii? Jaką strukturę nadać tworzonej przez siebie monografii badawczej – to jedne z podstawowych problemów przed którymi stają piszący o swojej pracy antropolodzy. Warsztat ma za zadanie doskonalenia umiejętności analitycznych i warsztatu pisarskiego związanego z badaniami antropologicznymi (jakościowymi). Doskonalenie umiejętności pisarskich związanych z zastosowaniem teorii antropologicznych oraz opisem procedur metodologicznych stosowanych w badaniach jakościowych jest celem kursu

Efekty uczenia się:

K_W17 ma podstawową wiedzę o kryteriach poprawności wnioskowania

K_W18 zna podstawowe metody i techniki badań społecznych oraz wie jakie dobrać metody badawcze w celu rozwiązania prostych problemów badawczych

K_W19 rozumie na czym polega specyfika analizy socjologicznej

K_W35 jest świadomy wyboru określonej perspektywy teoretycznej i dostrzega konsekwencje tego wyboru

K_U03 potrafi zastosować podstawowe terminy i kategorie socjologiczne do analizy społeczeństwa, zwłaszcza współczesnego społeczeństwa polskiego

K_U04 potrafi samodzielnie znaleźć informacje i materiały niezbędne do przeprowadzenia prostych analiz socjologicznych, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) oraz posługując się nowoczesnymi technologiami

K_U05 potrafi formułować proste samodzielne sądy na temat przyczyn wybranych procesów i zjawisk społecznych

K_U06 potrafi posługiwać się podstawowymi kategoriami teoretycznymi do opisu zmian społecznych we współczesnych społeczeństwach

K_U07 potrafi dokonać prostej analizy konsekwencji procesów zachodzących we współczesnych społeczeństwach

K_U09 umie zastosować normy i zasady etyczne w praktyce badawczej

K_U11 potrafi dobrać odpowiednie metody i techniki badawcze w celu przeprowadzenia analizy konkretnego problemu społecznego

K_U12 potrafi zaplanować i zrealizować badanie społeczne przy użyciu podstawowych ilościowych i jakościowych metod i technik badań socjologicznych

K_U14 potrafi posługiwać się jednym dowolnym programem komputerowym służącym do analizy danych, korzystając z jego podstawowych funkcji

K_U20 potrafi przeczytać ze zrozumieniem tekst naukowy i wskazać jego główne tezy, argumenty autora oraz poddać je dyskusji

K_K06 potrafi argumentować stawiane tezy

K_K07 umie dokonać krytycznej analizy źródeł

K_K09 umie prezentować wyniki swojej pracy badawczej

K_K11 zna i przestrzega zasad etyki zawodowej, w tym zasad poszanowania własności intelektualnej

K_K12 potrafi właściwie korzystać ze źródeł informacji naukowej

Metody i kryteria oceniania:

udział w dyskusji, praca pisemna, prezentacja, ew. przygotowanie projektu

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)