Nauka języka francuskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-4SNJFO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka francuskiego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru IV w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Docelowa znajomość języka francuskiego w semestrze 4 na poziomie B1+. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu – języka francuskiego. Przedmiot obowiązkowy dla II roku studiów. Przedmiot realizowany jest z podręcznikiem "C'est parti! 2" a następnie ''C'est parti! 3. |
Pełny opis: |
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: 1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku oraz o charakterze autentycznym, wykorzystanie materiałów towarzyszących metodom FLE 2.ćwiczenie umiejętności słuchania selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej) 3.ćwiczenie umiejętności rozwijania poruszanych w nagraniu treści 4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym. Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : 1.rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem, przy wykorzystaniu różnych typów tekstów zawartych w podręczniku 2.zapoznanie studentów ze strategiami czytania, niezbędnymi w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych oraz ćwiczenie umiejętności dostosowania formy czytania do celu lektury 3.rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej ; ćwiczenie umiejętności wyławiania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: 1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie: - formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi - prowadzenia rozmowy ( też telefonicznej) na tematy dotyczące życia codziennego - przedstawiania własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z podręcznika oraz inne - przedstawiania krótkiej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu - zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się opinii przeciwnej); 2. ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku obcym przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do poziomu znajomości języka. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania: 1. zapoznanie studentów z odpowiednimi wzorcami, których analiza struktury pozwoli im opanować pisanie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze 2. wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne. |
Literatura: |
Literatura – 1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Kalinowska E. , Sowa M. "C'est parti!2", Draco, 2019 2. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., ''C'est parti!3, Draco,2020 3 . Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 4. Dostępne słowniki francusko-francuskie. 5. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego na poziomie B1. 6. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie B1. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza – student zna i rozumie - procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku francuskim - K_W16 - elementarne zasady i normy etyczne - K_W18 Umiejętności: student potrafi - wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku francuskim - K _U01 - argumentować merytorycznie w języku francuskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski - K – U11 - porozumiewać się w języku francuskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych K_U12 - w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień K_U15 Kompetencje społeczne - uczenia się przez całe życie K-K01 - refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia K_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: a) obecność na zajęciach: student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności na wszystkich zajęciach planowych przedmiotu w semestrze. Obecności stanowią 10% oceny. b)systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych - 35% oceny na koniec semestru c) pozytywne zaliczenie wszystkich prac kontrolnych i testów w semestrze- zalicza 60%, co stanowi 35% oceny na koniec semestru. d) testy składają się pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie. e) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych uprzednio tematów do opracowania i tekstów opracowywanych na miejscu w sali (zalicza 15 punktów na 25) - 20% oceny końcowej. Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot. Student ma prawo poprawiać niezaliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć w semestrze. Sposób zaliczenia – zaliczenie na ocenę : 60% -68%- ocena dostateczna 69%-76%- ocena dostateczny plus 77%-84%- ocena dobra 85%-92% - dobry plus 93%- 100%- bardzo dobry 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CW
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Kukuryka-Kwiecińska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Chojnacka, Barbara Kukuryka-Kwiecińska, Małgorzata Piotrowska-Skrzypek, Eric Vauthier | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu – języka francuskiego. Przedmiot obowiązkowy dla II roku studiów. Przedmiot realizowany jest z podręcznikiem "C'est parti! 2" a następnie ''C'est parti! 3. Założenie podstawowe - znajomość języka na poziomie B1+. |
|
Pełny opis: |
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: 1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku oraz o charakterze autentycznym, wykorzystanie materiałów towarzyszących metodom FLE 2.ćwiczenie umiejętności słuchania selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej) 3.ćwiczenie umiejętności rozwijania poruszanych w nagraniu treści 4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym. Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : 1.rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem, przy wykorzystaniu różnych typów tekstów zawartych w podręczniku 2.zapoznanie studentów ze strategiami czytania, niezbędnymi w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych oraz ćwiczenie umiejętności dostosowania formy czytania do celu lektury 3.rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej ; ćwiczenie umiejętności wyławiania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: 1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie: - formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi - prowadzenia rozmowy ( też telefonicznej) na tematy dotyczące życia codziennego - przedstawiania własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z podręcznika oraz inne - przedstawiania krótkiej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu - zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się opinii przeciwnej); 2. ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku obcym przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do poziomu znajomości języka. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania: 1. zapoznanie studentów z odpowiednimi wzorcami, których analiza struktury pozwoli im opanować pisanie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze 2. wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne. |
|
Literatura: |
Literatura – 1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Kalinowska E. , Sowa M. "C'est parti!2", Draco, 2019 2. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., ''C'est parti!3, Draco,2020 3 . Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 4. Dostępne słowniki francusko-francuskie. 5. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego na poziomie B1. 6. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie B1. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.