Praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (III etap edukacyjny, język angielski) 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-IMPKKDANG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (III etap edukacyjny, język angielski) 1 |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru I w CKNJOiEE UW - studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem praktyk jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności do wykonywania zawodu nauczyciela na III etapie edukacyjnym. Absolwenci studiów poprzez realizację praktyk zawodowych są przygotowani zarówno w zakresie nauczania przedmiotu (prowadzenia zajęć), jak i realizowania zadań wychowawczych i opiekuńczych. W trakcie praktyk studentowi zapewnia się następujące formy aktywności: obserwowanie zajęć, asystowanie nauczycielowi prowadzącemu zajęcia, samodzielne prowadzenie zajęć, planowanie i omawianie zajęć prowadzonych przez siebie i innych (nauczycieli, studentów). Praktyki przebiegają oraz są rozliczane według szczegółowego regulaminu przedstawionego przez opiekuna praktyk i dostępnego na platformie Kampus na początku trwania danego semestru. |
Pełny opis: |
Główne cele praktyk na III etapie edukacyjnym: 1. Zapoznanie się ze specyfiką pracy oraz zakresem obowiązków dydaktycznych, wychowawczych i organizacyjnych nauczyciela języka angielskiego; 2. Nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji lekcji i jej dokumentowania oraz samodzielnego prowadzenia lekcji języka angielskiego; 3. Nabycie umiejętności analizy pracy nauczyciela języka angielskiego i uczniów podczas wspólnego omawiania praktyk z mentorem oraz podczas zajęć z dydaktyki przedmiotowej; 4. Nabycie umiejętności analizowania własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej i jej efektów oraz pracy własnej uczniów; 5. Zapoznanie się z zachowaniem i funkcjonowaniem emocjonalnym, intelektualnym i społecznym dzieci i młodzieży; 6. Nabycie umiejętności diagnozowania pedagogicznego, planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej uwzględniającej różnice indywidualne uczniów; 7. Uświadomienie studentom – przyszłym nauczycielom języka angielskiego – problemów pojawiających się w kształceniu i wychowaniu dzieci i młodzieży (biopsychicznych, społecznych, ekonomicznych). |
Literatura: |
--- |
Efekty uczenia się: |
K_W07 w sposób uporządkowany różne środowiska wychowawcze i edukacyjne, ich specyfikę i procesy w nich zachodzące K_W08 w zaawansowanym stopniu strukturę i funkcje systemu edukacji, cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych K_W09 różnorodnych uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej, edukację włączającą, a także sposoby realizacji zasady inkluzji K_W12 prawne i ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania instytucji związanych z nauczaniem, w szczególności z nauczaniem języków obcych lub wiedzy o społeczeństwie, podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości K_W21 podstawę programową języka angielskiego i opcjonalnie języka francuskiego lub niemieckiego, ew. wiedzy o społeczeństwie na trzecim etapie edukacyjnym oraz uwarunkowania kształcenia językowego w szkole wyższej K_U02 samodzielnie planować i realizować, także przy użyciu technik informacyjno-komunikacyjnych, typowe i innowacyjne projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkoły licealnej, branżowej, wyższej oraz w kształceniu dorosłych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych ew. z nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie na trzecim etapie edukacyjnym K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych i ew. przedmiotu wiedza o społeczeństwie; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania K_U04 stosować założenia i wymagania podstawy programowej dla języka angielskiego i opcjonalnie języka francuskiego lub niemieckiego, ew. wiedzy o społeczeństwie dla trzeciego etapu edukacyjnego oraz wymagania kształcenia językowego w szkole wyższej K_U06 w niezbędnym zakresie stosować przepisy prawa odnoszące się do instytucji związanych z edukacją, nauczaniem języków obcych K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych ew. przedmiotu wiedza o społeczeństwie oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania K_U08wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii i pedagogiki oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu krytycznego analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań K_U10 pracować z młodzieżą i dorosłymi pochodzącymi ze środowisk odmiennych kulturowo i posiadających ograniczoną znajomość języka polskiego K_U11 posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzegać i analizować dylematy etyczne; przewidywać skutki konkretnych działań wychowawczych, opiekuńczych i terapeutycznych K_U14 planować tok i program kształcenia językowego dostosowanego do pełnego spektrum odbiorców w otoczeniu społecznym, różnych obszarów dziedzin życia gospodarczego, naukowego i społecznego K_U28 animować prace nad rozwojem uczestników procesów dydaktycznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie i odpowiedzialnego podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role K_K08 prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu nauczyciela K_K10 podejmowania działań psychologicznych, pedagogicznych i dydaktycznych w środowisku szkolnym, pozaszkolnym i akademickim będąc przekonanym o ich sensie, wartości i potrzebie; jest gotów do podejmowania wyzwań zawodowych K_K13 dostrzegania wagi zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodu nauczyciela, jak również rozwijania jego dorobku i podtrzymywania etosu zawodu nauczyciela |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty kształcenia oceniane na podstawie następujących składowych: - ocena/opinia mentora - ocena opiekuna praktyk na podstawie przedstawionego portfolio (plany zajęć, scenariusze lekcji refleksje po przeprowadzonych i obserwowanych zajęciach) - opisy przypadków - dziennik praktyk - zaprojektowane własne zadania i ćwiczenia PROCENTOWA SKALA OCEN: 90-100% → 5 85-89% → 4,5 75-84% → 4 70-74% → 3,5 60-69% → 3 0-59% → 2 |
Praktyki zawodowe: |
Miejsce realizacji praktyk: Praktyki zawodowe są organizowane w tych typach szkół i placówek, do pracy w których absolwent studiów uzyskuje kwalifikacje, tj. "w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i innych placówkach systemu oświaty udzielających wsparcia uczniom, rodzicom, opiekunom lub nauczycielom, w których do zajmowania stanowiska nauczyciela są wymagane kwalifikacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela." (&3, ust. 4 Uchwały nr 22 RD dla kierunku nauczanie języków obcych z dnia 16 grudnia 2021r.) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Fituła | |
Prowadzący grup: | Dorota Campfield | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem praktyk jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności do wykonywania zawodu nauczyciela na III etapie edukacyjnym. Absolwenci studiów poprzez realizację praktyk zawodowych są przygotowani zarówno w zakresie nauczania przedmiotu (prowadzenia zajęć), jak i realizowania zadań wychowawczych i opiekuńczych. W trakcie praktyk studentowi zapewnia się następujące formy aktywności: obserwowanie zajęć, asystowanie nauczycielowi prowadzącemu zajęcia, samodzielne prowadzenie zajęć, planowanie i omawianie zajęć prowadzonych przez siebie i innych (nauczycieli, studentów). Praktyki przebiegają oraz są rozliczane według szczegółowego regulaminu przedstawionego przez opiekuna praktyk i dostępnego na platformie Kampus na początku trwania danego semestru. |
|
Pełny opis: |
Główne cele praktyk na III etapie edukacyjnym: 1. Zapoznanie się ze specyfiką pracy oraz zakresem obowiązków dydaktycznych, wychowawczych i organizacyjnych nauczyciela języka angielskiego; 2. Nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji lekcji i jej dokumentowania oraz samodzielnego prowadzenia lekcji języka angielskiego; 3. Nabycie umiejętności analizy pracy nauczyciela języka angielskiego i uczniów podczas wspólnego omawiania praktyk z mentorem oraz podczas zajęć z dydaktyki przedmiotowej; 4. Nabycie umiejętności analizowania własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej i jej efektów oraz pracy własnej uczniów; 5. Zapoznanie się z zachowaniem i funkcjonowaniem emocjonalnym, intelektualnym i społecznym dzieci i młodzieży; 6. Nabycie umiejętności diagnozowania pedagogicznego, planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej uwzględniającej różnice indywidualne uczniów; 7. Uświadomienie studentom – przyszłym nauczycielom języka angielskiego – problemów pojawiających się w kształceniu i wychowaniu dzieci i młodzieży (biopsychicznych, społecznych, ekonomicznych). |
|
Literatura: |
-- |
|
Uwagi: |
-- |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Campfield | |
Prowadzący grup: | Dorota Campfield | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem praktyk jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności do wykonywania zawodu nauczyciela na III etapie edukacyjnym. Absolwenci studiów poprzez realizację praktyk zawodowych są przygotowani zarówno w zakresie nauczania przedmiotu (prowadzenia zajęć), jak i realizowania zadań wychowawczych i opiekuńczych. W trakcie praktyk studentowi zapewnia się następujące formy aktywności: obserwowanie zajęć, asystowanie nauczycielowi prowadzącemu zajęcia, samodzielne prowadzenie zajęć, planowanie i omawianie zajęć prowadzonych przez siebie i innych (nauczycieli, studentów). Praktyki przebiegają oraz są rozliczane według szczegółowego regulaminu przedstawionego przez opiekuna praktyk i dostępnego na platformie Kampus na początku trwania danego semestru. |
|
Pełny opis: |
Główne cele praktyk na III etapie edukacyjnym: 1. Zapoznanie się ze specyfiką pracy oraz zakresem obowiązków dydaktycznych, wychowawczych i organizacyjnych nauczyciela języka angielskiego; 2. Nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji lekcji i jej dokumentowania oraz samodzielnego prowadzenia lekcji języka angielskiego; 3. Nabycie umiejętności analizy pracy nauczyciela języka angielskiego i uczniów podczas wspólnego omawiania praktyk z mentorem oraz podczas zajęć z dydaktyki przedmiotowej; 4. Nabycie umiejętności analizowania własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej i jej efektów oraz pracy własnej uczniów; 5. Zapoznanie się z zachowaniem i funkcjonowaniem emocjonalnym, intelektualnym i społecznym dzieci i młodzieży; 6. Nabycie umiejętności diagnozowania pedagogicznego, planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej uwzględniającej różnice indywidualne uczniów; 7. Uświadomienie studentom – przyszłym nauczycielom języka angielskiego – problemów pojawiających się w kształceniu i wychowaniu dzieci i młodzieży (biopsychicznych, społecznych, ekonomicznych). |
|
Literatura: |
-- |
|
Uwagi: |
-- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.