Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-NIEOB1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.101
|
Nazwa przedmiotu: | Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Lektoraty Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Lektoraty języka niemieckiego Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
B1 według "Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference" oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie podstawowych sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na kursie średnio zaawansowanym. |
Pełny opis: |
Po kursie na tym poziomie student rozumie główny sens wypowiedzi sformułowanej wraźnie, w języku standardowym, na temat mu znany, związany z pracą, szkołą, czasem wolnym itp. Rozumie najważniejsze informacje w programach radiowych i TV dotyczące wydarzeń współczesnych, lub tematów związanych z zaintersowaniami osobistymi lub zawodowymi, gdy mówi się dość wolno i wyraźnie. Potrafi zrozumieć teksty zawierające najczęściej używane wyrażenia związane z życiem codziennym i zawodowym. Rozumie opis wydarzeń, uczuć i życzeń zawartych w listach prywatnych. Radzi sobie w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w podróży po krajach danego obszaru językowego. Potrafi bez przygotowania uczestniczyć w rozmowach na tematy mu znane i go intersujące, lub odnoszące się do życia codziennego (np. rodzina, zaonteresowania, praca, podróże i wadarzenia bieżące). Potrafi łączyć wyrazy i wyrażenia w prosty sposób, aby opisaćdoświadczenia i wydarzenia, swoje marzenia, nadzieje, ambicje. Umie podać przyczyny i wyjaśnienia, sformułować opinie i plany. Umie opowiedzieć jakąś historię oraz zrelacjonować treść filmu lub książki, albo opisać swoje reakcje. Potrafi napisać prosty zwarty tekst na temat mu znany lub go intersujący. Umie napisać list osobisty opisujący doświadczenia i wrażenia. |
Literatura: |
podręczniki do nauki języka niemieckiego na poziomie B1 do wyboru przez lektora słowniki języka niemieckiego literatura uzupełniająca do wyboru przez lektora materiały przygotowane przez lektora |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu, student: wiedza W07 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego W13 ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach W15 ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości zakłóceń umiejętności U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów U11 posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku obcym, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także ich źródeł. U19 posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów kompetencje K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia rozwijają cztery podstawowe umiejętności: czytanie, słuchanie, mówienie i pisanie. Stosowane metody kładą główny nacisk na działania przygotowujące studentów do komunikacji w sytuacjach związanych ze studiami i przyszłą pracą zawodową. Studenci otrzymują zadania do rozwiązania, które opracowują w grupach o różnej liczebności lub indywidualnie. Metody praktyczne: opis, instrukcja, praca z czytanką, tekstem słuchanym, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne, konwersacje, dyskusja, opis, gry, scenki sytuacyjne. Kryteria zaliczenia. Odpowiedź ustna ( prezentacja, odgrywanie ról, udział w dyskusji), wypowiedź pisemna ( list, esej, streszczenie), testy dydaktyczne ( prawda/fałsz, wybór jednokrotny i wielokrotny, uzupełnienie luk, podawanie właściwych zwrotów – funkcje językowe) Metoda oceny kompetencji społecznych: rozmowa z wykładowcą i studentami, obserwacja przez wykładowcę, samoocena. Obowiązująca skala ocen: 60-70% 3.0 dostateczny 71-76% 3,5 dostateczny plus 77 -86% 4,o dobry 87-92% 4.5 dobry plus 93-98% 5.0 bardzo dobry 99-100% 5! celujący Warunkiem otrzymania zaliczenia jest: 1. Obecność na zajęciach ( w semestrze dopuszcza się dwie nieobecności) 2. Uzyskanie pozytywnych ocen z odpowiedzi ustnych, testów i wypowiedzi pisemnych. Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych w trakcie nauki. Każdy prowadzący zajęcia może dodatkowo wprowadzić obowiązek testu zaliczeniowego z całości materiału. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin, 21 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Żarnotal | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Konopacka, Christian Wendler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin, 21 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Żarnotal | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Konopacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT ŚR CZ PT LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin, 21 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Żarnotal | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Konopacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.