Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany [4024-ANGOB2]
Semestr zimowy 2021/22
Lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany [4024-ANGOB2] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 18 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Kurtycz |
Literatura: |
Podręcznik wiodący David Cotton David Falvey Simon Kent Language Leader Upper Intermediate - Pearson Longman Pomocnicze: Marion Grussendorf English for Presentations Nick Ceramella and Elizabeth Lee Cambridge English for the Media B. Otto Here is the News Michael Lewis The Lexical Approach Michael Lewis Implementing The Lexical Approach Hanna Komorowska Metodyka nauczania języków obcych Wiadomości telewizyjne, materiały z prasy i internetu Lektor wykorzystuje wiedzę zdobytą na podyplomowych studiach dziennikarskich |
Zakres tematów: |
Zakres tematów: Wystąpienia publiczne, prezentacje Ekologia - problemy pojawiające się często w mediach - kwoty połowowe, zagrożone gatunki, organizacje ekologiczne, katastrofy ekologiczne Funkcjonowanie mediów i ich rola w społeczeństwie Katastrofy naturalne i spowodowane przez człowieka Oskarżenia i procesy sądowe Zdrowie Podstawowe formy pisane |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne Metoda eklektyczna, podejście zadaniowe, techniki dydaktyczne: Oglądanie i komentowanie, ustne i pisemne, wiadomości telewizyjnych; oglądanie, słuchanie fragmentów nagranych programów informacyjnych; czytanie tekstów z internetu i prasy; analiza formy programów i tekstów, oraz sposobów prezentowania wydarzeń; rozwiązywanie różnych ćwiczeń utrwalających słownictwo – teksty z lukami, dobieranie synonimów i kolokacji, edycja tekstów, pisanie informacji prasowych i komentarzy, relacje ustne z przeczytanych tekstów; sporządzanie notatek oraz tematycznych słowniczków; omawianie nowego słownictwa nie tylko w celu wyjaśnienia znaczeń, ale także zwracanie uwagi na sposoby łączenia się wyrazów z innymi elementami zdania i podkreślanie cech i znaczeń typowych dla tekstów prasowych; wygłaszanie krótkich prezentacji na forum grupy; zadawanie pytań do tekstów i materiałów filmowych, planowanie wywiadów, praca w parach i grupach, wymiana wiadomości w grupie, ćwiczenia związane z podstawowymi zagadnieniami gramatycznymi występującymi w tekstach, analiza i ćwiczenia podstawowych form pisanych |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania Student musi uzyskać odpowiednią liczbę punktów za każdy z następujących elementów: obecności na zajęciach, prace domowe, prezentację na zajęciach na wybrany temat (jedną w semestrze), testy. Brana jest pod uwagę aktywność na zajęciach. Aby uzyskać zaliczenie należy uzbierać ok. 130 punktów. Istnieje możliwość odrobienia nieobecności. ZALICZANIE LEKTORATÓW OGÓLNE: //www.jezyki.pelnomocnik.uw.edu.pl/index.php?option=com_content& |
Uwagi: |
Kurs na poziomie ponad średnio-zaawansowanym (B2) dla grup międzywydziałowych, dla studentów wszystkich wydziałów UW. Profil: język mediów. Nacisk na rozumienie ze słuchu, wystąpienia publiczne i elementy akademickie, oraz słownictwo związane z tematami podanymi wyżej uwaga, podręcznik będzie wykorzystany częściowo, w zakresie podanych tematów oraz koniecznych zagadnień gramatycznych i związanych z różnymi formami tekstów pisanych. Będzie stanowić też źródło materiałów do pracy własnej studentów zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.