Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany [4024-ANGOB2]
Semestr letni 2021/22
Lektorat,
grupa nr 32
Przedmiot: | Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany [4024-ANGOB2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021L]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 32 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ewa Kościuk |
Literatura: |
Podręcznik główny: Speakout, Upper Intermediate, Flexi Course Book 1, Frances Eales, Steve Oakes, Louis Harrison, Pearson, 2nd Edition. Wybrane teksty z podręczników: Here is the News, Barbara i Marcin Otto Successful Writing, Virginia Evans, Destination B2 Grammar & Vocabulary M. Mann, Steve Taylore-Knowles, McMillan. Reading Skills for the Social Sciences, Louann Haarman, Patrick Lech, Janett Murray. Przykładowe ćwiczenia egzaminacyjne na poziomie B2 z części pisemnej i ustnej Programy BBC News, CNN. Fragmentu artykułów z prasy brytyjskiej ( The Observer, The Economist) Autentyczne nagrania audio, filmy w wersji oryginalnej z BBC World, BBC Prime. Materiały pomocnicze: English Vocabulary in Use Upper-intermediate, M. McCarthy i F. O’Dell, CUP. Dictionary of Collocations, Longman Advanced Dictionary. Advanced Language Practice, Michael Vince, Mcmillan. |
Zakres tematów: |
Nowe zajęcia / hobby. Formy uczestnictwa w mediach społecznościowych. Problemy współczesnego świata: uchodźcy, głód, uzależnienia. Bezrobocie, szczególnie wśród absolwentów wyższych uczelni. Jak napisać reklamację - wyróżniki stylu formalnego Najciekawsze opowiadania. Jak stworzyć ciekawą narrację. Jak spędzić wolny czas w pożyteczny sposób? Jak napisać rozprawkę? Łączniki zdaniowe. Wyzwania współczesnego świata (wyzwania osobiste, wynalazki). Pomysł na własną firmę. Jak przedstawić nowy produkt. Bezrobocie jako zjawisko społeczne (przyczyny i formy zwalczania). Jak napisać raport. Strajki i demonstracje jako formy wyrazu społecznego niezadowolenia. Agresja (źródła i rodzaje). |
Metody dydaktyczne: |
Podejście komunikacyjne Integracja sprawności (np. czytanie-notowanie-przekazywanie informacji ustnie; słuchanie-notowanie; słuchanie-dyskusja; czytanie-dyskusja) Formy pracy: indywidualna; w parach / grupach; zespołowa; odgrywanie ról; prezentacje; dyskusje Ćwiczenia leksykalne; ćwiczenia gramatyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: aktywność na zajęciach: 25% oceny, wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych: 25% oceny, wynik testu końcowego: 50% oceny. Aby uzyskać ocenę pozytywną należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejkolwiek kategorii). Skala ocen 99 – 100% 5! (celujący) 93 – 98% 5 (bardzo dobry) 87 – 92% 4+ (dobry plus) 77 – 86% 4 (dobry) 71 – 76% 3+ (dostateczny plus) 60 – 70% 3 (dostateczny) Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30 x 2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia. W przypadku lektoratów o wymiarze 30 godzin w semestrze dopuszczalne jest opuszczenie 2 zajęć bez usprawiedliwienia w semestrze. |
Uwagi: |
Kurs na poziomie ponad średnio zaawansowanym (B2) dla studentów IPSIR-u. W przypadku wymogu pracy online zajęcia będą prowadzone za pomocą platformy KAMPUS 2 oraz ZOOM. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.