Praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (III etap edukacyjny, język angielski) 1 [4100-IMPKKDANG]
Semestr zimowy 2022/23
Praktyki pedagogiczne,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (III etap edukacyjny, język angielski) 1 [4100-IMPKKDANG] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022Z]
(zakończony)
Praktyki pedagogiczne [PR_PED], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dorota Campfield |
Zakres tematów: |
Główne cele praktyk na III etapie edukacyjnym: 1. Zapoznanie się ze specyfiką pracy oraz zakresem obowiązków dydaktycznych, wychowawczych i organizacyjnych nauczyciela języka angielskiego; 2. Nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji lekcji i jej dokumentowania oraz samodzielnego prowadzenia lekcji języka angielskiego; 3. Nabycie umiejętności analizy pracy nauczyciela języka angielskiego i uczniów podczas wspólnego omawiania praktyk z mentorem oraz podczas zajęć z dydaktyki przedmiotowej; 4. Nabycie umiejętności analizowania własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej i jej efektów oraz pracy własnej uczniów; 5. Zapoznanie się z zachowaniem i funkcjonowaniem emocjonalnym, intelektualnym i społecznym dzieci i młodzieży; 6. Nabycie umiejętności diagnozowania pedagogicznego, planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej uwzględniającej różnice indywidualne uczniów; 7. Uświadomienie studentom – przyszłym nauczycielom języka angielskiego – problemów pojawiających się w kształceniu i wychowaniu dzieci i młodzieży (biopsychicznych, społecznych, ekonomicznych). |
Metody dydaktyczne: |
Studenci realizują 15 godzin praktyk kształtujących kompetencje dydaktyczne (III etap edukacyjny) w formie obserwacji lekcji w szkole. Obserwowane zajęcia są opisywane w dzienniku praktyk i na karcie obserwacji. Po zakończeniu praktyk, studenci przedkładają dokumentację oraz portfolio opiekunowi praktyk. |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty kształcenia oceniane na podstawie następujących składowych: - ocena/opinia mentora - ocena opiekuna praktyk na podstawie przedstawionego portfolio (plany zajęć, scenariusze lekcji, refleksje po obserwowanych lekcjach) - opisy przypadków - dziennik praktyk - zaprojektowane własne zadania i ćwiczenia PROCENTOWA SKALA OCEN: 90-100% → 5 85-89% → 4,5 75-84% → 4 70-74% → 3,5 60-69% → 3 0-59% → 2 |
Uwagi: |
Miejsce realizacji praktyk: Praktyki zawodowe są organizowane w tych typach szkół i placówek, do pracy w których absolwent studiów uzyskuje kwalifikacje, tj. "w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i innych placówkach systemu oświaty udzielających wsparcia uczniom, rodzicom, opiekunom lub nauczycielom, w których do zajmowania stanowiska nauczyciela są wymagane kwalifikacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela." (&3, ust. 4 Uchwały nr 22 RD dla kierunku nauczanie języków obcych z dnia 16 grudnia 2021r.) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.