Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe 1 [4100-IMSEMDYP] Semestr zimowy 2022/23
Seminarium dyplomowe, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe 1 [4100-IMSEMDYP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/23 [2022Z] (zakończony)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi piątek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Przemysław Wolski
Literatura:

MÜNDLICH. Mündliche Produktion und Interaktion Deutsch : Illustration der Niveaustufen des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens ; Niveaubestimmungen nach dem Gemeinsamen europäischen Referenzrahmen, Ergänzung zu Profile Deutsch, authentische Beispiele, Kommentare zur Niveauzuordnung zu jedem Beispiel, Niveau A1 - A2, B1 - B2, C1 - C2 (2008). we współpracy z Sybille Bolton, Manuela Glaboniat, Helga Lorenz, Martin Müller, Michaela Perlmann-Balme, Stefanie Steiner und Michaela Stoffers. 1 DVD (68 Min.). Stuttgart: Ernst Klett Sprachen.

pal (2019), w: Palgrave handbook of applied linguistics research methodology. [Place of publication not identified]: PALGRAVE MACMILLAN.

Palgrave handbook of applied linguistics research methodology (2019). [Place of publication not identified]: PALGRAVE MACMILLAN.

Albert, Ruth; Marx, Nicole (2016): Empirisches Arbeiten in Linguistik und Sprachlehrforschung. Anleitung zu quantitativen Studien von der Planungsphase bis zum Forschungsbericht. 3., überarbeitete und aktualisierte Auflage. Tübingen: Narr Francke Attempto (Narr Studienbücher), dostępne na stronie internetowej: http://www.content-select.com/index.php?id=bib_view&ean=9783823390831.

Arnold, Patricia; Kilian, Lars; Thillosen, Anne Maria; Zimmer, Gerhard M. (2018): Handbuch E-Learning. Lehren und Lernen mit digitalen Medien. 5. Auflage. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag (utb Pädagogik, t. 4965), dostępne na stronie internetowej: http://www.utb-studi-e-book.de/9783838549651.

Ballweg, Sandra (2015): Portfolioarbeit im Fremdsprachenunterricht. Eine empirische Studie zu Schreibportfolios im DaF-Unterricht. Tübingen: Narr Francke Attempto (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik), dostępne na stronie internetowej: https://ebookcentral.proquest.com/lib/gbv/detail.action?docID=5043880.

Becker, Carmen, Rössler, Andrea i Blell, Gabriele (red.) (2016): Web 2.0 und komplexe Kompetenzaufgaben im Fremdsprachenunterricht. 1st, New ed. Frankfurt a.M: Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften (Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert / Foreign Language Pedagogy - content- and learner-oriented, t. 32), dostępne na stronie internetowej: https://www.peterlang.com/view/product/22422?format=EPDF.

Brinitzer, Michaela; Hantschel, Hans-Jürgen; Kroemer, Sandra; Möller-Frorath, Monika; Ros-El-Hosni, Lourdes (2016): DaF unterrichten. Basiswissen Didaktik Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. 2. Auflage. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen GmbH (Deutsch als Fremdsprache).

Burwitz-Melzer, Eva; Königs, Frank G.; Schmelter, Lars; Riemer, Claudia (2016): Üben und Übungen beim Fremdsprachenlernen. Perspektiven und Konzepte für Unterricht und Forschung. Arbeitspapiere der 36. Frühjahrskonferenz zur Erforschung des Fremdsprachenunterrichts. 1. Auflage. Tübingen: Narr Francke Attempto (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik), dostępne na stronie internetowej: http://www.content-select.com/index.php?id=bib_view&ean=9783823390916.

Burwitz-Melzer, Eva, Mehlhorn, Grit, Riemer, Claudia, Bausch, Karl-Richard i Krumm, Hans-Jürgen (red.) (2016): Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen: A. Francke Verlag (UTB, t. 8043), dostępne na stronie internetowej: http://www.utb-studi-e-book.de/9783838586557.

Czaplikowska, Renata (2019): Kleines Fachlexikon der DaF-Didaktik. Theorie und Unterrichtspraxis. we współpracy z Kubacki Artur Dariusz. Chrzanów: Wydawnictwo Biuro Tłumaczeń Kubart.

Czaplikowska, Renata; Kubacki, Artur (2010): Grundlagen der Fremdsprachendidaktik. Unterrichtsbuch. Kraków: Wydawnictwo Krakowskie.

Czaplikowska, Renata; Kubacki, Artur Dariusz (2016): Methodik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Lehr- und Übungsbuch für künftige DaF-Lehrende. Chrzanów: Wydawnictwo Biuro Tłumaczeń Kubart.

Dittler, Ullrich (2017): E-Learning 4.0: Mobile Learning, Lernen mit Smart Devices und Lernen in sozialen Netzwerken: De Gruyter.

Falk, Simon (2019): Mobile-assisted language learning. Eine empirische Untersuchung zum Einsatz digitaler mobiler Endgeräte im Kontext des Fremdsprachenunterrichts. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag (Gießener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik).

Glaboniat, Manuela; Müller, Martin; Rusch, Paul; Schmitz, Helen; Wertenschlag, Lukas (2017): Profile deutsch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen : Lernzielbestimmungen, Kannbeschreibungen, kommunikative Mittel, Niveau A1-A2, B1-B2, C1-C2. Version 2.0. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen (Deutsch als Fremdsprache).

Hecke, Carola; Surkamp, Carola (2015): Bilder im Fremdsprachenunterricht. Neue Ansätze, Kompetenzen und Methoden. Tübingen: Narr Francke Attempto (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik), dostępne na stronie internetowej: https://ebookcentral.proquest.com/lib/gbv/detail.action?docID=5043886.

Koch, Christian; Bergfelder-Boos, Gabriele; Willems, Aline; Rückl, Michaela; Verdiani, Silvia; Schwender, Philipp; Korb, Fabienne (2020): Fremdsprachendidaktische Hochschullehre 3.0: Alte Methoden - neue Wege? Innovatives im Fokus und Bewährtes neu gedacht. Auflage. red. Manuela Franke i Kathleen Plötner. Stuttgart: ibidem.

Legutke, Michael K.; Schart, Michael (2016): Fremdsprachendidaktische Professionsforschung: Brennpunkt Lehrerbildung. 1. Auflage. Tübingen: Narr Francke Attempto (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik), dostępne na stronie internetowej: http://www.content-select.com/index.php?id=bib_view&ean=9783823390404.

Lemnitzer, Lothar; Zinsmeister, Heike (2015): Korpuslinguistik. Eine Einführung. 3., überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen: Narr Francke Attempto (Narr Studienbücher), dostępne na stronie internetowej: https://elibrary.narr.digital/book/99.125005/9783823378860.

Lobin, Henning (2010): Computerlinguistik und Texttechnologie. 1. Aufl. Paderborn: Fink (LIBAC - Linguistik für Bachelor, t. 3282), dostępne na stronie internetowej: http://www.utb-studi-e-book.de/9783838532820.

Manchón, Rosa (red.) (2020): Writing and language learning. Advancing research agendas. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins Publishing Company (Language learning & language teaching, volume 56).

Michońska-Stadnik, Anna (2013): Teoretyczne i praktyczne podstawy weryfikacji wybranych teorii subiektywnych w kształceniu nauczycieli je̜zyków obcych. Wrocław: Wydawn. Uniw. Wrocławskiego (Acta Universitatis Wratislaviensis, t. 3485).

Riemer, Claudia (2014): Forschungsmethodologie Deutsch als Fremd- und Zweitsprache, w: Empirische Forschungsmethoden für Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Eine Einführung, red.Julia Settinieri, Sevilen Demirkaya, Alexis Feldmeier, Nazan Gültekin-Karakoç i Claudia Riemer. Paderborn: Ferdinand Schöningh (UTB Sprachwissenschaft, t. 8541), s. 15–31.

Roche, Jörg (2020): Fremdsprachenerwerb - Fremdsprachendidaktik. 4. überarb. u. erw. Auflage, revidierte Ausgabe. Stuttgart: UTB; Narr Francke Attempto.

Rühlemann, Christoph (2020): Visual linguistics with R. A practical introduction to quantitative Interactional Linguistics. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.

Russell, Stuart J.; Norvig, Peter (2012): Künstliche Intelligenz. Ein moderner Ansatz. 3., aktualisierte Aufl. München: Pearson (Always learning), dostępne na stronie internetowej: http://lib.myilibrary.com/detail.asp?id=404935.

Schramm, Karen; Caspari, Daniela; Klippel, Friederike; Legutke, Michael K. (2016): Forschungsmethoden in der Fremdsprachendidaktik. Ein Handbuch. 1. Auflage. Tübingen: Narr Francke Attempto, dostępne na stronie internetowej: http://www.content-select.com/index.php?id=bib_view&ean=9783823378396.

Settinieri, Julia, Demirkaya, Sevilen, Feldmeier, Alexis, Gültekin-Karakoç, Nazan i Riemer, Claudia (red.) (2014): Empirische Forschungsmethoden für Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Eine Einführung. Paderborn: Ferdinand Schöningh (UTB Sprachwissenschaft, t. 8541), dostępne na stronie internetowej: http://www.utb-studi-e-book.de/9783838585413.

Surkamp, Carola (2017): Metzler Lexikon Fremdsprachendidaktik: J.B. Metzler.

Suzuki, Wataru i Storch, Neomy (red.) (2020): Languaging in language learning and teaching. A collection of empirical studies. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins Publishing Company (Language learning & language teaching (LL<), volume 55).

Trim, J. L. M. (red.) (2013): Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen. Lernen, lehren, beurteilen ; [Niveau A1, A2, B1, B2, C1, C2. we współpracy z Marion Butz. Europarat. München: Klett-Langenscheidt.

Zawadzka, Elżbieta (2004): Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Impuls.

Zeyer, Tamara; Stuhlmann, Sebastian; Jones, Roger Dale (2016): Interaktivität beim Fremdsprachenlehren und -lernen mit digitalen Medien. Hit oder Hype? Tübingen: Narr Francke Attempto

Zakres tematów:

• Podejście narracyjne w nauczaniu języków obcych

• Media cyfrowe w nauczaniu języków obcych

• Nauczanie języka niemieckiego do celów zawodowych

• Subiektywne teorie nauczycieli i uczniów

• Autonomia w przyswajaniu języka obcego

• Programy i materiały nauczania języka niemieckiego

• Typy i fazy badań

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0-2 (2024-02-19)