Język hiszpański - poziom podstawowy [4024-HISOA2]
Semestr zimowy 2022/23
Lektorat,
grupa nr 10
Przedmiot: | Język hiszpański - poziom podstawowy [4024-HISOA2] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Urszula Wilk |
Literatura: |
Podręcznik wiodący: Español en marcha Básico (A1+A2), SGEL, 2021 (Libro de alumno) Literatura uzupełniająca - wybrane zagadnienia: - Español en marcha Básico (A1+A2), SGEL, 2021 (cuaderno de ejercicios) - Aprende grámatica y vocabulario. A1. F. Castro Viúdez, SGEL - Aprende grámatica y vocabulario. A2. F. Castro Viúdez, P. Díaz Ballesteros, SGEL - USO elemental, Francisca Castro, Edelsa - Vocabulario. NIvel elemental A1-A2, Marta Baralo Ottonello [et al.], ANAYA - Gramática. Nivel elemental A1-A2, Concha Moreno García [et al.], ANAYA - Competencia gramatical en Uso: A1 Carlos Romero Dueñas [et al.], Edelsa - Competencia gramatical en Uso: A2 Carlos Romero Dueñas [et al.], Edelsa - Gramática básica del estudiante de español, Alonso Raya, Rosario [et al.], Difusión - krótkie artykuły adaptowane z prasy i internetowych stron hiszpańskojęzycznych, - materiały audiowizualne ze zbiorów radia i telewizji hiszpańskiej. |
Zakres tematów: |
W trakcie kursu omówione zostaną zagadnienia niezbędne w podstawowej komunikacji w kraju hiszpańskojęzycznym takie jak: przedstawianie się, opis przedmiotów i osób, słownictwo związane z transportem, zakupami, sposobami spędzania wolnego czasu, pogodą, itp. Najważniejsze zagadnienia: - alfabet i zasady wymowy; - zadawanie podstawowych pytań - mówienie o teraźniejszości - opisywanie typowego dnia - wyrażanie częstotliwości; - wyrażanie planów i projektów oraz mówienie o przeszłości - mówienie o zobowiązaniach - nawiązywanie dialogów w sklepach i punktach gastronomicznych - mówienie o pogodzie - opisywanie cech osobowych i wyglądu - opisywanie dolegliwości, chorób - mówienie o wydarzeniach przeszłych za pośrednictwem różnych czasów gramatycznych |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia oparte będą zarówno na pracy z podręcznikiem jak i z materiałami dodatkowymi. Zastosowane zostaną również elementy metody odwróconej klasy. Duży nacisk kładziony będzie na rozwijanie umiejętności wypowiedzi ustnej. Zarówno to, jak i położenie akcentu na wiedzę o charakterze kulturo-realioznawczym umożliwi w przyszłości studentowi/studentce łatwe odnalezienie się w realiach krajów hiszpańskojęzycznych. W tym celu wymagany jest zatem czynny udział studenta/studentki w zajęciach. Dla osiągnięcia przez studenta/studentkę zdolności językowych właściwych dla poziomu A1/A2, niezbędna jest obecność na zajęciach i systematyczna praca w domu. W przypadku nieobecności studenta/studentki na zajęciach, jest on/ona zobowiązany/a nadrobić braki we własnym zakresie. Nieobecność na zajęciach nie zwalnia z przygotowania się do zajęć (w tym z przygotowania ewentualnej pracy domowej). |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: - aktywność na zajęciach (+przygotowanie do zajęć) i prace domowe - 25% oceny, - wyniki testów cząstkowych - 25% oceny, - wynik testu końcowego zaliczeniowego - 50% oceny przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student/ka, który/a otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił/a żadnej aktywności w jednej z nich). Szczegółowe kryteria zaliczenia przedmiotu podane zostaną na pierwszych zajęciach. |
Uwagi: |
Kurs na poziomie podstawowym (A2) dla studentów wszystkich wydziałów UW. W przypadku wymogu pracy online zajęcia będą prowadzone za pomocą Zoom (konieczność używania kamery i mikrofonu) oraz Google Classroom. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.