Język hiszpański - poziom ponad średnio zaawansowany [4024-HISOB2]
Semestr zimowy 2022/23
Lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język hiszpański - poziom ponad średnio zaawansowany [4024-HISOB2] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 18 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Urszula Wilk |
Literatura: |
• Podręczniki: - Aula Internacional 4 (B2.1), Wydawnictwo Difusión - Aula Internacional 5 (B2.2), Wydawnictwo Difusión • Literatura uzupełniająca: - Actividades para el Marco Común Europeo B2, Editorial En Clave ELE - Aprende grámatica y vocabulario. B2. F. Castro Viúdez, P. Díaz Ballesteros, SGEL - Uso Interactivo de vocabulario A-B1, Edelsa - Uso Interactivo de vocabulario B2-C2, Edelsa - Vocabulario B2. ANAYA - USO de la grámatica (avanzado). F. Castro, Edelsa - Gramática de uso del español. A1-B2 - Tiempo para practicar el indicativo y el subjuntivo. Edelsa - Materiały dodatkowe oparte o artykuły z prasy oraz fragmenty programów z radia i telewizji hiszpańskojęzycznej |
Zakres tematów: |
Zajęcia nastawione są przede wszystkim na rozwijanie ogólnych umiejętności komunikacyjnych uczestników, tak więc celem nadrzędnym jest rozwijanie słownictwa związanego z szeroko pojętą tematyką społeczno-kulturową. Skupimy się również na konstrukcjach gramatycznych właściwych poziomowi B2. Szczegółowy dobór bloków tematycznych oparty jest na programie opracowanym przez autorów podręczników Aula Internacional 4 i 5. Najważniejsze zagadnienia: - media: prasa, telewizja, internet - media społecznościowe - praca, edukacja, nauka, technologia, - środowisko naturalne - zagrożenia - różne sposoby życia - rozrywka i rekreacja - turystyka i podróże |
Metody dydaktyczne: |
Metoda komunikacyjna, podejście zadaniowe, praca indywidualna, w parach, w małych grupach, krótkie prezentacje, dyskusje, oglądanie filmów, wiadomości, czytanie prasy, itp. Zastosowane zostaną również elementy metody odwróconej klasy. Na zajęciach rozwijane będą wszystkie sprawności językowe, jednak ze szczególnym naciskiem na mówienie. Nieodłącznym elementem kursu zatem będą dyskusje, praca w parach i małych grupach oraz ćwiczenia stymulujące uczestników do formułowania indywidualnych wypowiedzi, podejmowania dialogów, a tym samym do aktywnego udziału w zajęciach. Używane na zajęciach materiały dodatkowe, oparte o artykuły prasowe i materiały audiowizualne oparte o programy radiowo telewizyjne, przybliżą studentom realia hiszpańskojęzycznego kręgu kulturowego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Dla osiągnięcia przez studenta/studentkę zdolności językowych właściwych dla poziomu B2, niezbędna jest obecność oraz aktywność na zajęciach i systematyczna praca w domu. ----------------- W przypadku nieobecności studenta/studentki na zajęciach, jest on/ona zobowiązany/a nadrobić braki we własnym zakresie. Nieobecność na zajęciach nie zwalnia z przygotowania się do zajęć (w tym z przygotowania ewentualnej pracy domowej). ---------------- Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: - aktywność na zajęciach - 25% oceny, - wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych - 25% oceny, - wynik testu końcowego zaliczeniowego - 50% oceny przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich). ---------------------------------- Szczegółowe kryteria zaliczenia przedmiotu podane zostaną na pierwszych zajęciach. |
Uwagi: |
Kurs na poziomie ponad średnio zaawansowanym (B2) dla studentów wszystkich wydziałów UW. Wymagana jest znajomość hiszpańskiego na poziomie B1. W przypadku wymogu pracy online zajęcia będą prowadzone za pomocą Zoom (konieczność używania kamerki i mikrofonu) oraz Google Classroom. W takim przypadku metody i kryteria oceniania mogą ulec zmianie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.