CLIL w nauczaniu WOS [4100-3SCLILO]
Semestr zimowy 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | CLIL w nauczaniu WOS [4100-3SCLILO] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (nieparzyste), 15:00 - 16:30
sala 15 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Fituła | ||||||||||||||||
Literatura: |
Coyle, D., P. Hood & D. Marsh (2010) Content and Language Integrated Learning. Ioannou-Georgiou, S., Pavlou P. (eds.) (2011) Guidelines for CLIL Implementation in Primary and Pre-primary Education. Johnstone, Kubanek, Edelenbos Mehisto, Marsh and Frigols. Uncovering CLIL. 2007. Bilingual programme Evaluation. 2010. British Council http://www.carla.umn.edu/ Polish Core Curriculum -translation ciculated by the trainer http://www.carla.umn.edu/ Marsh, D., Langé, G. (eds.) (1999) Implementing Content and Language Integrated Learning, A TIE-CLIL Foundation Course Reader, TIE-CLIL Project, Jyväskylä, Finland. Criteria for producing CLIL learning material Peeter Mehisto Towards quality-CLIL: successful planning and teaching strategies. Oliver Mayer CLIL Teacher competences 2001.Kazianka et al. European Commission (2006) Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe. Eurydice: Brussels |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematy omawiane na zajęciach: Podstawowe cechy CLIL; zastosowanie CLIL w nauczaniu WOS Europejskie programy nauczania zorientowane na CLIL Polski program nauczania i możliwości nauczania z wykorzystaniem CLIL (WOS) Planowanie jednostek CLIL Kompetencje nauczycieli CLIL Rozwój umiejętności pozajęzykowych na lekcjach języka Materiały CLIL - dostępne źródła |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wielorakie metody zawierające elementy wykładu, dyskusje, prezentacje, analizę i interpretację tekstów źródłowych, micro-teaching. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę, która zależy od spełnienia przez studenta poniższych wymagań. 1. Jednostka CLIL (zadanie w portfolio) + refleksja na temat jej wdrożenia 2. Krótkie prace samodzielne (teksty i zadania) - wykonywane w klasie, domu i na platformie e-learningowej 3. Test końcowy |
||||||||||||||||
Uwagi: |
I grupa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.