Język angielski - poziom średnio zaawansowany [4024-ANGOB1]
Semestr zimowy 2022/23
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [4024-ANGOB1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ewa Kościuk |
Literatura: |
Podręcznik główny: Speakout 2ND Edition, Intermediate, Flexi Course Book 1, Antonia Clare, J. J. WIlson, Stephanie Dimond-Bayir, Pearson Wybrane teksty z podręczników: Academic Encounters, Bernard Seal Here is the News, Barbara i Marcin Otto Successful Writing, Virginia Evans Reading Skills for the Social Sciences, Louann Haarman, Patrick Lech, Janett Murray Programy BBC News, CNN Autentyczne nagrania audio, filmy w wersji oryginalnej z BBC World, BBC Prime Materiały pomocnicze: English Vocabulary in Use Intermediate, M. McCarthy i F. O’Dell, CUP Dictionary of Collocations, Longman Advanced Dictionary Advanced Language Practice, Michael Vince, Mcmillan The Penguin Dictionary of Psychology, Penguin Books The Penguin Dictionary of Sociology, Penguin Books |
Zakres tematów: |
Cele i założenia kursu, oczekiwania i potrzeby studentów; opis poziomu B1, informacja o wymaganiach i warunkach zaliczenia; wybór podręcznika. Tożsamość - kim jesteśmy, dokąd zmierzamy. Rola rodziny we współczesnym świecie List nieformalny (e-mail do przyjaciela). Fakt czy fikcja? Jak opowiedzieć ciekawą historię? Reportaż i artykuł prasowy Nasze plany na przyszłość Nowe technologie w komunikacji Zawody - zdolności i kwalifikacje w poszukiwaniu wymarzonej pracy Kariery zawodowe (wykształcenie i praca). List formalny (podanie o pracę i list motywacyjny). Wyzwania współczesnego świata (wyzwania osobiste, nowe technologie). Jak napisać esej. Bezrobocie jako zjawisko społeczne (przyczyny i formy zwalczania). Jak napisać raport. Świat, który nas otacza. Roboty wykonujące pracę człowieka. Jak stworzyć reklamę? |
Metody dydaktyczne: |
Podejście tematyczne, odwołujące się do indywidualnych doświadczeń i odczuć studenta, rozwijające umiejętność wypowiadania się na różne tematy. Wprowadzające i utrwalające wiadomości gramatyczne oraz słownikowe. Intensywne rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych w oparciu o autentyczne materiały, teksty i nagrania. Aktywna praca w parach i małych grupach. Podejście umożliwiające indywidualizację procesu uczenia się. Rozwijanie umiejętności interpretacji danych przedstawionych w formie diagramu, tabeli i wykresu. Wygłaszanie prezentacji, udział w dyskusji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: aktywność na zajęciach: 25% oceny, wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych: 25% oceny, wynik testu końcowego: 50% oceny. Aby uzyskać ocenę pozytywną należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejkolwiek kategorii). Skala ocen 99 – 100% 5! (celujący) 93 – 98% 5 (bardzo dobry) 87 – 92% 4+ (dobry plus) 77 – 86% 4 (dobry) 71 – 76% 3+ (dostateczny plus) 60 – 70% 3 (dostateczny) Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30 x 2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia. W przypadku lektoratów o wymiarze 30 godzin w semestrze dopuszczalne jest opuszczenie 2 zajęć bez usprawiedliwienia w semestrze. Opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia. Wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach. |
Uwagi: |
Kurs na poziomie średnio zaawansowanym (B1) dla studentów IPSIR-u. W przypadku wymogu pracy online zajęcia będą prowadzone za pomocą platformy KAMPUS 2 oraz ZOOM. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.