Badania mediów – od analizy dyskursu przez wywiady po eksperymenty biometryczne [3500-FAKM-BMED]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Badania mediów – od analizy dyskursu przez wywiady po eksperymenty biometryczne [3500-FAKM-BMED] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Tomasz Gackowski |
Zakres tematów: |
1. Istota badań – co to znaczy badać? (wiedza potoczna vs wiedza naukowa) 2. Czym jest proces badawczy (ujęcie systemowe) 3. Pytania i hipotezy badawcze. Jak jest stawiać? (zmienne zależne i niezależne) 4. Dobór próby – typy 5. Raport – sposoby prezentowania wyników (tabela vs wykres) 6. Analiza zawartości 7. Analiza dyskursu (Krytyczna analiza dyskursu) 8. Analiza narracji (w tym analiza wizualna/semiotyczna) 9. IDI, FGI, Diada, Obserwacja 10. Badania sondażowe (problem „sondażokracji”) 11. Projektowanie kwestionariusza (typologie pytań, skale) 12. Ankiety (Wywiady) – telefoniczne, pocztowe, audytoryjne, F2F, CAPI, CAWI, CATI, DBM 13. Badania czytelnictwa (metodologia) 14. Badania radiometryczne (słuchalności) (metodologia) 15. Badania telemetryczne (metodologia) 16. Badania internetowe – social media – web crawling oraz cite/user centric (PBI etc.) 17. Mystery Shooper / Garbage Research / Shadows 18. Badania eksprymentalne – eyetracking 19. Badania biometryczne – facetracking 20. Badania biometryczne – GSR/EDA 21. Badania biometryczne – ECG / EMG 22. Badania biometryczne – EEG 23. Badania wirtualnej/rozszerzonej rzeczywistości |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.