Dydaktyka przedmiotowa - III etap edukacyjny [4100-IIMDPANG]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka przedmiotowa - III etap edukacyjny [4100-IIMDPANG] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 15 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Guz | ||||||||||||||||
Literatura: |
McGregor, D., & Cartwright, L. Exploring language assessment and testing: Language in action. Routledge introductions to applied linguistics. Routledge. Nunan, D., & Lamb, C. The practice of English language teaching (Fifth edition). Longman handbooks for language teaching. Pearson Longman. Testing for language teachers (2nd ed.). Cambridge language teaching library. Cambridge University Press. Metodyka nauczania języków obcych. Wydawnictwa Szkolne i Pedgogiczne. Open University Press. The self-directed teacher. Cambridge University Press. Richards, J. C., & Lockhart, C. (1994). Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press. Scrivener, J. (2011). Learning Teaching (3., neue Aufl.). Macmillan Books for Teachers. Hueber Verlag. Stanley, G. (2015). Language learning with technology: Ideas for integrating technology in the language classroom (S. Thornbury, Ed.) [1st ed.], reprinted.). Cambridge University Press. Thornbury, S. (2015). An A-Z of ELT: A dictionary of terms and concepts used in English Language Teaching [1st ed., reimp.]. MacMillan Education. Ur, P. (2010). Course in Language Teaching. Cambridge Teacher Training and Development. Cambridge University Press. Walker, A., & White, G. (2013). Technology enhanced language learning: Connecting theory and practice. Oxford handbooks for language teachers. Oxford University Press. Woodward, T. (2005). Planning lessons and courses: Designing sequences of work for the language classroom (5th print). Cambridge handbooks for language teachers. Cambridge University Press. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Planowanie kursu językowego Programy i cele nauczania Selekcja materiałów dydaktycznych i praca z podręcznikiem Metody nauczania: konwencjonalne i niekonwencjonalne Planowanie lekcji i realizacja planu lekcji Komunikacja podczas lekcji języka obcego Nauczanie elementów języka (młodzież) Nauczanie sprawności językowych (młodzież) Nauka języka z wykorzystaniem nowych technologii Poprawność i błąd językowy Zakres tematów może ulec zmianie w zależności od potrzeb wynikających z przebiegu kursu i realizacji materiału. Utrzymanie dyscypliny na lekcji/ zarządzanie zachowaniem Autonomia uczniowska Testowanie i ocenianie Nauczyciel jako refleksyjny praktyk |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Stosowane metody są zróżnicowane, a ich wybór zależy od zadania i trybu pracy. - wykład konwersatoryjny - prezentacje ppt, filmy dydaktyczne, - metoda webquest - wyszukiwanie i gromadzenie informacji z zasobów internetowych- analiza przypadku/rozwiązywanie problemu - symulacja/drama/odgrywanie ról- wcielanie się w rolę ocenianego/oceniającego - samodzielna pracy studentów: lektura tekstu, wykonanie zadania, przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat, obejrzenie filmu, odsłuchanie nagrania w wyznaczonym czasie pracy w parach i w podgrupach (np. w tzw. pokojach) np. think – pair – share nauczanie spiralne, czyli nawiązujące do poprzednich treści, rozmowa o odczuciach i emocjach związanych z wykonanym zadaniem, przeczytanym tekstem, przekazywanymi treściami. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlegają następujące elementy pracy studenta: 1. Zadania dydaktyczne w (online) portfolio + refleksja na temat wdrożenia 2. Krótkie prace samodzielne (teksty i zadania) - wykonywane w domu i na platformie e-learningowej 3. Przeprowadzenie symulacji lekcji bądź części lekcji 4. Aktywność |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Limit nieobecności nieusprawiedliwionych wynosi 1. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.