Seminarium dyplomowe 2 [4100-IIMSEMDYP]
Semestr letni 2022/23
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe 2 [4100-IIMSEMDYP] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022L]
(zakończony)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 15:00 - 16:30
sala 18 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Campfield | ||||||||||||||||
Literatura: |
Studenci zobowiązani są zapoznać się (przeczytać i zrobić notatki) z odpowiednimi fragmentami sugerowanych tekstów oraz z materiałami dostarczonymi na platformie. • Alderson, P. & Morrow, V. (2020). The Ethics of Research with Children and Young People: A practical Handbook. Sage Publications Ltd. • Andrews, R. (2003). Research Questions. Continuum International Publishing. • Brown, J. D., & Coombe, C. (Eds.). (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning. Cambridge: Cambridge University Press. • Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: OUP. • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education. London: Routledge. • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: OUP. • Mackey, A. & Gass, S. M. (2015). Second Language Research, 2nd edition. Routledge • Mackey, A., & Gass Susan M. (2016). Second language research methodology and design. New York: Routledge. • O’leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. London: SAGE Publications. • Paltridge, B., & Phakiti, A. (Eds.). (2018). Research methods in applied linguistics: A practical resource. London: Bloomsbury Academic. • Phakiti, A., De Costa, P., Plonsky, L., & Starfield, S. (Eds.). (2018). The Palgrave handbook of applied linguistics research methodology, London: Palgrave Macmillan. • Pring, R. (2015). Philosophy of Educational Research, 3rd edition. Bloomsbury Academic. • Punch, K. F. (2013). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches, 3rd edition, Sage Publications Ltd. • Robson, C. & McCartan, K. (2015). Real World Research, 4th edition. John Wiley & Sons |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W drugim semestrze omówione zostaną następujące tematy: • Wymogi i waga pracy magisterskiej • Praca z literaturą tematu • Cytowania i odniesienia do literatury • Ramy teoretyczne badania empirycznego: szczegółowa organizacja części teoretycznej pracy • Przygotowanie (pisanie) rozdziałów teoretycznych pracy • Operacjonalizacja pytań badawczych • Metodologia badań: opracowanie materiałów oraz instrumentów badawczych • Metodologia badań: opracowanie szczegółowej procedury badania • Względy etyczne w badaniach • Przygotowanie (przedstawienie) szczegółowego planu badań • Wprowadzenie do zarządzanie danymi i analizy danych • Rozwijanie umiejętności niezbędnych do ukończenia pracy magisterskiej • Planowanie prac, ustalanie celów, zarządzanie czasem i dotrzymywanie terminów |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody problemowe (wyzwalające aktywność badawczą studentów i rozwijające umiejętności badawcze, uczenie się przez odkrywanie, indywidualnie i w grupie) Metody oparte na dyskusji (refleksja, wymiana poglądów, wymagana wewnętrzna aktywność studenta, autonomia/niezależność procesu uczenia się) Uczenie się przez rozwiązywanie problemów, dyskusję i prezentację pomysłów – współpraca i porozumienie |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych. Student przygotowuje kolejne elementy pracy magisterskiej zgodnie ze szczegółowym harmonogramem ustalonym przez promotora. Student uzyskuje zaliczenie w drugim semestrze na podstawie: - obecności na zajęciach, - przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach stacjonarnych i online, - terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach i na platformie CKC UW zaplanowanych na pierwszy semestr, - uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania zaplanowane na drugi semestr. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w pierwszym semestrze jest: 1) złożenie u promotora pierwszej wersji tekstu wszystkich rozdziałów teoretycznych pracy i uzyskanie pozytywnej oceny; 2) opracowanie i złożenie u promotora dokładnego planu projektu badawczego wraz z kopiami narzędzi do wykorzystania w trakcie interwencji oraz do zbierania danych, np. kwestionariusz ankiety i wywiadu; arkusz obserwacji; pre-testów i post-testów i innych testów użytych w badaniu i uzyskanie pozytywnej oceny, Ocena końcowa z seminarium w drugim semestrze stanowi: - 75% oceny za zrealizowanie poszczególnych zadań (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13) - 25% oceny za przygotowanie i aktywny udział w zajęciach (dyskusje, prezentacje studenckie, raporty z postępu prac) oraz terminowe wykonywanie zadań i umieszczanie ich na platformie CKC UW (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13). Skala ocen: 95-100% - 5 90-94% - 5- 85-89% - 4+ 80-84% - 4 75-79% - 4- 70-74% - 3+ 65-69% - 3 60-64% - 3- 0-59% - 2 Kryteria oceny prezentacji i zadań (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania): - terminowość wykonania zadania, - zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania), - kompletność, - klarowność i logika wywodu, - organizacja treści i zgodność treści z tematem pracy, - wnikliwość i jakość argumentacji, - poprawność raportu z badań i wniosków, - liczba, dobór i dokumentacja źródeł (odpowiednio styl APA, MLA), - poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, pisownia). |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Konsultacje: Wtorek 10:10 - 11:10 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.