Planowanie kształcenia językowego [4100-IVPKJ]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Planowanie kształcenia językowego [4100-IVPKJ] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 217 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Campfield | ||||||||||||||||
Literatura: |
Nunan, D. (1988). Syllabus Design, Oxford University Press. O’Brien, J. G., Millis, B. J., & Cohen, M. G. (2008). The course syllabus: a learning-centered approach. San Francisco, CA: Jossey-Bass. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• Analiza dokumentów: Podstawa Programowa, Informator (CKE), European Language Portfolio (ORE) • Planowanie rozkładu materiałów (dla roku szkolnego oraz cyklu edukacyjnego), zasady i procedury szkolne • Planowanie programu nauczania: podstawy i zasady planowania, typy programów, standardy osiągnięć (metody i kryteria oceniania) • Analiza potrzeb, indywidualizacja procesu nauczania, organizacja zasad pracy z uczniem/studentem • Analiza podręczników i materiałów edukacyjnych • Planowanie rozkładu zajęć |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
• Metody podające (słowne, asymilacji wiedzy) - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, tekst programowany, prezentacja multimedialna • Metody problemowe (wyzwalające aktywność analityczną studentów i rozwijające umiejętności analityczne i syntetyczne, uczenie się przez odkrywanie, anallizę, indywidualnie i w grupie) • Metody oparte na dyskusji (refleksja, wymiana poglądów, wymagana wewnętrzna aktywność studenta, autonomia/niezależność procesu uczenia się, myślenie analityczne i syntetyczne) • Metody eksponujące - pokaz (demonstrowanie zjawisk), wystawa (wyniki prac indywidualnych lub zespołowych). Uczenie się przez rozwiązywanie problemów, dyskusję i prezentację pomysłów – współpraca i porozumienie |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem koniecznym zaliczenia semestru jest: 1. wykazanie znajomości zalecanych lektur i materiałów 2. przygotowanie i aktywny udział w zajęciach stacjonarnych 3. zdolność do pracy w grupie, wzajemnego wspierania się i kooperacji 4. obecność na zajęciach stacjonarnych (dopuszcza się 1 nieobecność) 5. uzyskanie pozytywnej oceny - zaliczenia - z zadań cząstkowych 6. uzyskanie pozytywnej oceny z grupowego projektu badawczego 7. terminowe wykonywanie zadań na zajęcia stacjonarne I online Kryteria oceny zadań (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania): 1. umiejętność wykazania powiązań, przywołania argumentów z literatury obowiązkowej i dodatkowej 2. kompletność i klarowność treści 3. zgodność z instrukcją 4. organizacja, prezentacja oraz estetyka treści zadań z myślą o czytelniku/odbiorcy 5. poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, rejestr) 6. terminowość wykonania zadań na seminaria i online Skala ocen: 95-100% - 5 90-94% - 5- 85-89% - 4+ 80-84% - 4 75-79% - 4 70-74% - 3+ 65-69% - 3 60-64% - 3- 0-59% - 2 Wagi (%): Obecność - 20 Aktywność – 15 Zadania cząstkowe – 35 Zadanie projektowe - 30 |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Konsultacje: wtorki od 10:10 do 11:10 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.