Warsztaty umiejętności trenerskich [3401-0WUT-OG]
Semestr letni 2022/23
Warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności trenerskich [3401-0WUT-OG] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022L]
(zakończony)
Warsztaty [WAR], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Rychlicka-Maraszek |
Literatura: |
Adler B.A., Rosenfeld L.B, Proctor II R.F, Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2018 Alberti R., Emmons M., Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz nie raniąc innych, Sopot 2022 Csikszentmihalyi M.,. Przepływ. Psychologia optymalnego doświadczenia, Warszawa 2005 Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina 2007 Goleman D., McKee A., Boyatzis R.E., Naturalne przywództwo. Odkrywanie mocy inteligencji emocjonalnej, Warszawa 2002 Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T., Psychologia dla trenerów, Kraków 2008 Lilienfeld S.O., Lynn S.J., Ruscio J., Beyerstein B.L, 50 wielkich mitów psychologii popularnej, Warszawa 2017 Łaguna A., Kozak A., Metody prowadzenia szkoleń, Sopot 2015 Nęcka E., Trening twórczości, Sopot 2019 Schiraldi G.R., Siła rezyliencji. Jak poradzić sobie ze stresem, traumą i przeciwnościami losu? Trening umiejętności, Sopot 2019 Silberman N., Biech E., Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa 2016 Vogler Ch., Podróż Autora. Struktury mityczne dla scenarzystów i pisarzy, Wydawnictwo Wojciech Marzec 2009 Wilczyńska M., Nowak M., Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K., Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Gliwice 2013 Materiały własne |
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny przedmiotu obejmować będzie następujące obszary: Co to znaczy być trenerem: metodyka pracy z grupą Komunikacja interpersonalna i jej znaczenie w pracy z grupą Aktywne i pasywne metody/techniki pracy Coaching jako wsparcie procesu uczenia się i uczenia innych Ja jako trener: autodiagnoza stylu komunikacji, komunikacja, aktywne słuchanie Informacja zwrotna jako narzędzie pracy trenera Mocne strony, praca z zasobami własnymi i grupy Autoprezentacja a budowanie autorytetu wśród słuchacz, przywództwo i zarządzanie grupą Dress code i inne sztuczki, które ułatwią Ci pracę GRUPA: Mechanizmy i zachowania grupowe Role grupowe: identyfikacja i wykorzystanie zasobów Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w grupie (techniki negocjacyjne, techniki rozwiązywania konfliktów) Jak przygotować szkolenie i warsztat: od scenariusza do ewaluacji Stworzenie scenariusza i przeprowadzenie szkolenia |
Metody dydaktyczne: |
Warsztaty, praca w grupach, praca z użyciem technologii informatycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła (aktywność na zajęciach): 0,5 Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów: 0,5 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.