Terminy i miejsca:
Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
|
|
Literatura:
|
Chayat S., Israeli S., Kobliner H., Ivrit min ha-Hatchala (Hebrew from Scratch), part I, Academon, Jerusalem 2000.
A. Adamczyk, M. Dudzik-Rudkowska, Hebrajski nie gryzie, Warszawa 2022
Klugman A., Nowy słownik polsko- hebrajski, hebrajsko- polski, Wiedza Powszechna, Warszawa 2004.
Ronen S., Sobelman M., Samouczek języka hebrajskiego, Wiedza Powszechna, Warszawa 2008.
Tomal M., Język hebrajski biblijny, Dialog, Warszawa 2008.
morfix.co.il
iwrit.pl
|
Zakres tematów:
|
VOCABULARY
zwierzęta,
rośliny,
u lekarza,
kalendarz żydowski,
kibuc,
znaki zodiaku, horoskop,
podróże,
szukamy mieszkania.
rodzina
zakupy
ubrania
GRAMMAR
czasownik: bezokolicznik i formy osobowe: czas teraźniejszy, przeszły i przyszły koniugacji pa`al, pi`el, hitpa`el, hif`il i nif`al- rdzeń zdrowy (również zawierający spółgłoski gardłowe), lamed-he, ajn-waw, niektóre czasowniki słabe
tryb rozkazujący- niektóre czasowniki
צריך, יכול + bezokolicznik
zdania bezosobowe w czasie teraźniejszym, przeszłym i przyszłym (כדאי+ש"פ)
zdania imienne i czasownikowe,
mowa zależna
zdania warunkowe realne
zdania względne
zdania okolicznikowe celu
zdania okolicznikowe przyczyny
zdania okolicznikowe czasu
|
Metody dydaktyczne:
|
* symulacje,
• projekty studenckie – indywidualne i zespołowe,
• gry sytuacyjne,
• dyskusje i debaty,
• „burza mózgów”,
• wywiady,
• analiza dokumentów źródłowych,
• dyskusje
• metody audiowizualne
|
Metody i kryteria oceniania:
|
1) kontrola obecności,
2) ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność),
3) kolokwia,
4) prace pisemne,
5) zaliczenie pisemne na koniec semestru,
6) pisemny i ustny egzamin na koniec roku, do którego student jest dopuszczony na podstawie zaliczenia ćwiczeń.
Ocena końcowa stanowi średnią ważoną wszystkich ocen cząstkowych. Przyjmuje się następującą skalę ocen:
99-100% 5! (celujący)
93-98% 5 (bardzo dobry)
87-92% 4,5 (dobry plus)
77-86% 4 (dobry)
71-76% 3,5 (dostateczny plus)
60-70% dostateczny
0-59% niedostateczny
Po każdym ukończonym temacie studenci piszą kolokwium. Dodatkowo każdy student przygotowuje przynajmniej co najmniej 4 prace pisemne w ciągu semestru. Ocenie podlega także obecność studenta na zajęciach. Student, który był obecny na mniej niż 60% zajęć, nie ma prawa do uzyskania zaliczenia, także w sesji poprawkowej. Student, który regularne uczestniczył w zajęciach i mimo to uzyskał średnią ocenę 2, może przystąpić do zaliczenia dopiero w sesji poprawkowej.
|