Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat metodologiczny [3002-1WM2C] Semestr letni 2023/24
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztat metodologiczny [3002-1WM2C]
Zajęcia: Semestr letni 2023/24 [2023L] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 15:00 - 16:30
sala 7
Szpital Św. Rocha - Polonistyka jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2024-05-29 15:00 : 16:30 sala 7
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
2024-06-05 15:00 : 16:30 sala 7
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
2024-06-12 15:00 : 16:30 sala 7
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 13
Prowadzący: Marcin Bogucki
Literatura:

Wybrana literatura:

Małgorzata Ćwikła, Rimini Protokoll: granice powtarzalności „Dwutygodnik.com” 2012, nr 86;

Agnieszka Jelewska, Teoria wielkiego wyboru. Teatrologia w galaktyce humanistyki, http://www.ptbt.eteatr.pl/files/zjazd_pdf/Jelewska_Teatrologia_w_galaktyce_humanistyki.pdf;

Patrice Pavis, Kwestionariusz; Semiologia teatru, w: tegoż, Słownik terminów teatralnych, słowo wstępne Anne Ubersfeld, przeł., oprac. i uzupełnieniami opatrzył Sławomir Świontek, Wrocław 2002;

Diana Poskuta-Włodek, Egzemplarz teatralny – między repertuarem a archiwum, „Pamiętnik Teatralny” 2016, nr 1-2;

Dobrochna Ratajczakowa, Rozważania o teatrologii. Próba opisu sytuacji, http://www.ptbt.e-teatr.pl/files/zjazd_pdf/Ratajczak_Rozwazania_o_teatrologii.pdf;

Zbigniew Raszewski, Dokumentacja przedstawienia teatralnego, w: Dokumentacja w badaniach literackich i teatralnych. Wybrane problemy, red. Jadwiga Czachorowska, Wrocław 1970;

Dorota Sajewska, Ciało-pamięć, ciało archiwum, „Didaskalia” 2015, nr 127-128;

Dorota Sajewska, Mit efemeryczności teatru, „Dialog” 2015 nr 1;

Dorota Sajewska, Karol Radziszewski, Ciało jako archiwum. O projekcie „Książę” rozmawiają Karol Radziszewski i Dorota Sajewska, „Widok” 2014, nr 5;

Rebecca Schneider, Performans pozostaje, tłum. Dorota Sosnowska, w: Re-mix. Performans i dokumentacja, red. Dorota Sajewska, Tomasz Plata, Warszawa 2014;

Stefania Skwarczyńska, Sprawa dokumentacji widowiska teatralnego, „Dialog” 1973 nr 7;

Diana Taylor, Performans, tłum. Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera, „Dialog” 2017, nr 6;

Joanna Walaszek, Opis/zapis przedstawienia, w: Encyklopedia Teatru Polskiego, http://encyklopediateatru.pl/hasla/119/opis-zapis-przedstawienia;

Katarzyna Waligóra, Rzeczy i aktorzy, „Didaskalia” 2014, nr 123;

Ewa Wąchocka, Semiotyka teatru: co nam zostało z tych lat?, w: Problemy teorii dramatu i teatru, t. 2, red. Janusz Degler, Wrocław 2003.

Zakres tematów:

Celem warsztatu jest przegląd metod związanych z badaniem teatru. Będziemy zastanawiać się, w jaki sposób można pracować nad spektaklem oraz śladami, które po nim zostają. Na początku warsztatu skupimy się na kwestiach teoretycznych - podstawowymi problemami dokumentacji i analizy przedstawień, później zaś przejdziemy do kwestii bardziej praktycznych dotyczących poszczególnych elementów spektaklu oraz jego funkcjonowania w przestrzeni społecznej.

Tematy:

- jak badać teatr?

- nauka o teatrze

- dokumentacja spektaklu

- mit efemeryczności teatru

- próby zapisu

- rzeczy w teatrze

- ciało

- etyka w teatrze

- struktura teatru a struktura spektaklu

Metody dydaktyczne:

Wspólna lektura i interpretacja tekstów, zadania warsztatowe, moderowana dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności);

- lektura tekstów i aktywność na zajęciach;

- prezentacja końcowa.

Uwagi:

Warsztat badacza/badaczki teatru // Theatre studies workshop

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)