Kanon literatury powszechnej XX wieku - dzieje konwencji artystycznych [3007-S1A1KX]
Semestr letni 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kanon literatury powszechnej XX wieku - dzieje konwencji artystycznych [3007-S1A1KX] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 24 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Piotr Sadzik |
Literatura: |
1. Joseph Conrad, Jądro ciemności 2. Joseph Conrad, Jądro ciemności (ciąg dalszy) 3. Franz Kafka, Przemiana i Sprawozdanie dla Akademii 4. Franz Kafka, Przemiana i Sprawozdanie dla Akademii (ciąg dalszy) 5. Virginia Woolf, Orlando 6. Virginia Woolf, Orlando (ciąg dalszy) 7. Paul Celan, wybrane wiersze 8. Paul Celan, wybrane wiersze (ciąg dalszy) 9. Jack Kerouac, W drodze (fragmenty) oraz Allen Ginsberg, Skowyt 10. Jorge Luis Borges, Pierre Menard, autor Don Kichota i O ścisłości w nauce 11. Georges Perec, Zniknięcia (fragmenty), Vladimir Nabokov, Blady ogień (fragmenty) 12. Thomas Bernhard, Wycinka (fragmenty) 13. Elias Canetti, Ocalony język (fragmenty), W. G. Sebald, Wyjechali (fragmenty) 14. John Maxwell Coetzee, Foe 15. David Foster Wallace, wybrane eseje |
Zakres tematów: |
U progu XX wieku. Realizm wobec mrocznej strony nowoczesności (Conrad) Teologiczne przypowieści w żywiole nowoczesności (Kafka) Płeć literatury (Woolf) Poezja wobec Zagłady (Celan) Literatura kontrkultury (Kerouac, Ginsberg) Autoreferencjalność tekstowego świata (Borges) Metafikcje, parodie, pastisze (Perec, Calvino) Proza rozliczeniowa (Bernhard) Autobiografizm, autofikcje, sylwy (Canetti) Dyskursy humanistyki krytycznej – postmodernizm, postkolonializm i dekonstrukcja kanonu (Coetzee) Po ironii, po postmodernizmie: Nowa Szczerość (Wallace) |
Metody dydaktyczne: |
Elementy pogadanki, dyskusja w grupie nad tekstami, burza mózgów, analiza i interpretacja tekstu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca zaliczeniowa związana z jedną z lektur dyskutowanych podczas ćwiczeń. Przychylnie widziana także aktywność i obecność na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.