CLIL w nauczaniu WOS [4100-3SCLILO]
Semestr zimowy 2023/24
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | CLIL w nauczaniu WOS [4100-3SCLILO] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (nieparzyste), 8:00 - 9:30
sala 217 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Fituła | ||||||||||||||||
Literatura: |
Coyle, D., P. Hood & D. Marsh (2010) Content and Language Integrated Learning. Ioannou-Georgiou, S., Pavlou P. (eds.) (2011) Guidelines for CLIL Implementation in Primary and Pre-primary Education. Mehisto, Marsh and Frigols. Uncovering CLIL. 2007. Podstawa programowa WOS dla szkoły podstawowej Marsh, D., Langé, G. (eds.) (1999) Implementing Content and Language Integrated Learning, A TIE-CLIL Foundation Course Reader, TIE-CLIL Project, Jyväskylä, Finland. Criteria for producing CLIL learning material Peeter Mehisto Towards quality-CLIL: successful planning and teaching strategies. Oliver Mayer CLIL Teacher competences 2001.Kazianka et al. European Commission (2006) Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe. Eurydice: Brussels |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
TEMATY OMAWIANE W SEMESTRZE ZIMOWYM 2023/24: - podstawowe cechy CLIL - zastosowanie CLIL w nauczaniu WOS - polski program nauczania i możliwości nauczania z wykorzystaniem CLIL (WOS) - kompetencje nauczycieli CLIL - planowanie jednostek CLIL - rozwój umiejętności pozajęzykowych na lekcjach języka - materiały CLIL - dostępne źródła i tworzenie własnych szablonów - prezentacje projektów CLIL |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
METODY DYDAKTYCZNE: - elementy wykładu; - dyskusje; - prezentacje; - analiza interpretację tekstów i materiałów źródłowych; - micro-teaching; - praca w parach / grupach (think-pair-share); - praca na platformie Kampus. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest obecność i aktywne uczestniczenie w zajęciach. Dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze. Na ocenę końcową składają się: 1. jednostka CLIL (zadanie w portfolio) + refleksja na temat jej wdrożenia 2. zadania i testy wykonywane w trakcie zajęć stacjonarnych 3. zadania wykonane w ramach zajęć asynchronicznych na platformie Kampus Obowiązująca skala ocen: 90-100% → 5 85-89% → 4,5 75-84% → 4 70-74% → 3,5 60-69% → 3 59%-31% → 2 30%-0% → NK Minimum do uzyskania oceny: 60% |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Kurs obejmuje 30 godzin dydaktycznych w semestrze i jest prowadzony w trybie mieszanym: - 14 godzin: stacjonarnie, w terminach wskazanych w planie zajęć na semestr zimowy 2023/24, dostępnym na stronie CKNJOiEE UW; - 16 godzin: w trybie asynchronicznym, na platformie Kampus. Materiały kursowe opracowane przez osobę prowadzącą zajęcia będą dostępne na platformie "Kampus". Obecność studentów na zajęciach stacjonarnych jest rejestrowana przez osobę prowadzącą zajęcia. Obecność i aktywność studentów na zajęciach jest rejestrowana na platformie "Kampus". Dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.