Fonetyka języka angielskiego dla nauczycieli II [4100-3SFDNJO]
Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fonetyka języka angielskiego dla nauczycieli II [4100-3SFDNJO] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 14 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marek Biedrzycki |
Literatura: |
Allen, W.S., Living English Speech, Longmans, London, 1959. Arnold, G. F. &. Gimson, A. C., English pronunciation practice. London University Press, London, 1968. Brazil, D., Pronunciation for advanced learners of English, CUP, Cambridge, 1994. Cruttenden, A., Gimson's pronunciation of English, Edward Arnold, London, 1994, 2014. Crystal, D., A dictionary of linguistics and phonetics, Blackwell, Oxford, 1996. Hawkins, P., Introducing phonology, Routledge, London, 1992. Jassem, W., Exercises in English pronunciation, PWN, Warszawa, 1995. Jones, D. An English pronouncing dictionary, (15th ed), Roach, P.& Hartman, J. (eds), CUP, Cambridge, 1997. Knowles, G. O., Patterns of spoken English, Longman, London, 1984. Mortimer, C., Sound right! Longman, London, 1975. O’Connor, J.D., Better English Pronunciation, CUP, Cambridge, 1980. Ponsonby, M., How now brown cow? A course in the pronunciation of English, Prentice Hall, London, 1987. Reszkiewicz, A., Correct your English pronunciation, PWN, Warszawa, 1981. Roach, P., English phonetics and phonology, (2nd ed), CUP, Cambridge, 1991. Roach, P., Introducing phonetics, Penguin, London, 1992. Sobkowiak, W., English phonetics for Poles, Bene Nati, Poznań, 1996. Underhill, A., Sound foundations, Heinemann, Oxford, 1994. Wells, J. C. & Colson, G., Practical phonetics, Pitman, London, 1971. Wells, J. C., Accents of English, CUP, Cambridge, 1982. Wells, J. C., Longman pronunciation dictionary, Longman, Harlow, 2000. Wełna, J., English spelling and pronunciation, PWN, Warszawa, 1982. |
Zakres tematów: |
-transkrypcja fonetyczna tekstów oraz ze słuchu -integrujące ćwiczenia kondycyjne uwzględniające zjawiska segmentalne i prozodyczne -typowe cechy polskiego akcentu w wymowie angielskiej na poziomie segmentalnym i prozodycznych typowe cechy akcentu polskiego wynikające z procesów fonetycznych i fonologicznych -główne wzorce intonacyjne w praktyce -główne różnice między brytyjską a amerykańską odmianą angielskiego na poziomie segmentalnym i procesów fonetycznych i fonologicznych |
Metody dydaktyczne: |
-mini wykłady -ćwiczenia kondycyjne na zajęciach z informacją zwrotną -warsztaty i zadania z transkrypcji z informacją zwrotną -instrukcje do zadań domowych i pracy własnej -ocena postępów w formie odsłuchowej i testów z transkrypcji |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach, zadania domowe z transkrypcji fonetycznej, systematyczna ocena opanowania poszczególnych dźwięków mowy i ich modyfikacji w zależności od kontekstu fonetycznego, fonologicznego i pragmatycznego. Ocena końcowa jest średnią wszystkich ocen. Materiały do pracy własnej w ramach zajęć asynchronicznych udostępniane są na stronie kursu na platformie Kampus 1 lub 2. Terminowe realizowanie zadań na platformie jest warunkiem zaliczenia. |
Uwagi: |
możliwe 2 nieobecności w semestrze |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.