Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka 3 [4100-IIIMNJFKA]
Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka 3 [4100-IIIMNJFKA] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 16:45 - 18:15
sala 19 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marlena Deckert, Mieczysław Gajos |
Literatura: |
Baril, D. (2008). Techniques de l'expression écrite et orale. Paris: Sirey. Calvet, J-L. (dir). (2014). Histoire de l'écriture. / J.-L.Calvet. Paris : A. Fayard. Garnier S., Savage A.D. (2018). Rédiger un texte académique en français. Paris: Editions Ophrys. Guyot-Clément, C. (2012). Apprendre la langue de l'argumentation. Paris: Belin Sup Langues. Lundquist, L. (2013). Lire un texte académique en français. Paris: Editions Ophrys. Mortureux, M-F. (2015). La lexicologie entre langue et discours. Paris: Armand Colin. Riegel, M., Pellat, J-C., Rioul, R. (2018). Grammaire méthodique du français. Paris : Presses Universitaires de France. Wybrane artykuły i opracowania naukowe i publicystyczne Wybrane teksty literackie Wybrane strony internetowe |
Zakres tematów: |
1. Le langage et les langages : la langue humaine et le langage des animaux. 2. Les signaux et les signes : la symbolique ancienne et contemporaine. 3. Les structures de la langue : la phonétique dans le théâtre Molière, Ionesco 4. Les structures de la langue: les hiéroglyphes, les calligrammes, les émoticônes. 5. Le cyberfrançais : lexique, formes (ortho)graphiques. 6. D'une langue à l'autre: problèmes de traducteurs |
Metody dydaktyczne: |
Metody aktywne rozwijające samodzielność i autonomiczność myślenia i sprawności językowych: 1. Lektura autonomiczna tekstów. 2. Ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu. 3. Ćwiczenia w rozwijaniu kompetencji wypowiedzi z zastosowaniem słownictwa specjalistycznego. 4. Kierowane sporządzanie notatek. Ćwiczenia na recepcję i produkcję dłuższych złożonych tekstów, w tym tekstów specjalistycznych, o charakterze naukowym. Udział w dyskusjach (stawianie tez i argumentowanie), recenzowanie prac specjalistycznych i utworów literackich, wystąpienia publiczne, ćwiczenia retoryczne, przygotowanie do pisania pracy magisterskiej (cytowanie, redagowanie, tworzenie bibliografii i przypisów). |
Metody i kryteria oceniania: |
Student zalicza przedmiot wykazując się odpowiednią liczbą obecności, aktywnością na zajęciach, zaliczeniem poszczególnych kompetencji w proporcjach: Rozumienie ze słuchu 25% Mówienie 25% Czytanie 25 % Pisanie 25% Poszczególne kompetencje zostaną zaliczone w oparciu o odpowiednio dobrane zadania – prace pisemne, wystąpienia publiczne, referowanie w ramach rozumienia ze słuchu, streszczanie, udział w dyskusji etc. Dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.