Dydaktyka przedmiotowa przedszkolna i I etapu edukacyjnego (język francuski) [4100-4SDYDFRA]
Semestr letni 2023/24
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka przedmiotowa przedszkolna i I etapu edukacyjnego (język francuski) [4100-4SDYDFRA] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 23 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Chojnacka |
Literatura: |
- Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer, Conseil de l’Europe/les Editions Didier, - Cuq J.-P., Gruca I. (2002) Cours de didactique du français langue étrangère, PUG, Grenoble - Gordon Th., Wychowanie bez porażek w szkole, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa 2000 - Komorowska H. et all. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Wydawnictwa CODN, Warszawa 2009 - Języki Obce w Szkole. Nauczanie wczesnoszkolne. Numer specjalny6/2000, Wydawnictwa CODN, Warszawa, 2000 - Pamuła M., Europejskie portfolio językowe- opis i ocena umiejętności komunikacyjnych i językowych ucznia (w) Komorowska H., Ewaluacja w nauce języka obcego, Wyd. UwB, Białystok, 2002 - Pamuła, M., (2003), Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Warszawa: Fraszka Edukacyjna - Robertson J., Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie, WSIP, Warszawa, 1998 - Sikora-Banasik et all., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Zarys teorii i praktyki, Wydawnictwa CODN, Warszawa 2009 - Silberman M., Uczymy się uczyć, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003 - SILVA H. (2009) "Le jeu en classe de langue" , Paris, CLE International - Vanthier H., L’enseignement aux enfants en classe de langue, CLE International, Paris 2009 - Numéro spécial Français dans le monde. Recherches et applications, août-septembre 1991 “Enseignements/apprentissages précoces des langues” |
Zakres tematów: |
- Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer, Conseil de l’Europe/les Editions Didier, - Cuq J.-P., Gruca I. (2002) Cours de didactique du français langue étrangère, PUG, Grenoble - Gordon Th., Wychowanie bez porażek w szkole, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa 2000 - Komorowska H. et all. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Wydawnictwa CODN, Warszawa 2009 - Języki Obce w Szkole. Nauczanie wczesnoszkolne. Numer specjalny6/2000, Wydawnictwa CODN, Warszawa, 2000 - Pamuła M., Europejskie portfolio językowe- opis i ocena umiejętności komunikacyjnych i językowych ucznia (w) Komorowska H., Ewaluacja w nauce języka obcego, Wyd. UwB, Białystok, 2002 - Pamuła, M., (2003), Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Warszawa: Fraszka Edukacyjna - Robertson J., Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie, WSIP, Warszawa, 1998 - Sikora-Banasik et all., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Zarys teorii i praktyki, Wydawnictwa CODN, Warszawa 2009 - Silberman M., Uczymy się uczyć, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003 - SILVA H. (2009) "Le jeu en classe de langue" , Paris, CLE International - Vanthier H., L’enseignement aux enfants en classe de langue, CLE International, Paris 2009 - Numéro spécial Français dans le monde. Recherches et applications, août-septembre 1991 “Enseignements/apprentissages précoces des langues” |
Metody dydaktyczne: |
metody podawcze: prezentacja multimedialna, wykład • metody aktywizujące studentów: obowiązkowe wypowiedzi, wzajemne sprawdzanie prac • samodzielna pracy studentów podczas zajęć synchronicznych: lektura tekstu, wykonanie zadania, przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat, obejrzenie filmu, odsłuchanie nagrania w wyznaczonym czasie • pracy w parach i w podgrupach w tzw. pokojach • nauczanie spiralne, czyli nawiązujące do poprzednich treści • debriefing - rozmowa o odczuciach i emocjach związanych z wykonanym zadaniem, przeczytanym tekstem, pracą w podgrupach itd. • wspólne analizowanie przebiegu zajęć i ich efektów • gry i zabawy dydaktyczne * zaliczenia testów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania – Zaliczenie na ocenę. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: 1. Obecność - sprawdzana jest poprzez odczytanie listy studentów i ustne potwierdzenie obecności. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa ( Regulamin Studiów UW, III. Prawa i obowiązki studenta artykuł 19, punkt 2). a) obecność na zajęciach (student ma prawo do 2 nieobecności w semestrze - obecność na zajęciach stanowi 10% oceny końcowej b) punktualne przychodzenie lub logowanie się na zajęcia. Punktualność stanowi 5% oceny. c) przygotowanie do zajęć (wykonywanie zadań domowych, lektura wybranych pozycji bibliograficznych, pozytywne zaliczenie wszystkich zadań z platformy)- 30% oceny końcowej d)zaliczenie dwóch testów- (zalicza 60), co stanowi 40% oceny na koniec semestru e) aktywny udział w zajęciach - 15 % oceny Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot. Ocenie podlegają: – stopień opanowania wiedzy i umiejętności przewidzianych w sylabusie, - samodzielność i krytyczny stosunek w prowadzeniu analiz – poprawność językowa Zalicza 60% możliwej liczby punktów. 60%-68%- ocena dostateczna 69%-76% - dostateczny plus 77%-85%- dobry 86%-92%- dobry plus 93%-100%-bardzo dobry Nakład pracy studenta: 2,5 ECTS – przyznawane jak poniżej: - godziny kontaktowe, obecność na zajęciach = 1 ECTS - przygotowanie do zajęć / aktywny udział w zajęciach, zaliczenie testów: 1,5 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.