Seminarium licencjackie [2600-DSMdz3SL]
Semestr letni 2023/24
Seminarium licencjackie,
grupa nr 32
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [2600-DSMdz3SL] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023L]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEM-LIC], grupa nr 32 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Michał Ścibor-Rylski |
Zakres tematów: |
<8 Zaawansowane techniki jakościowe w nowoczesnych badaniach marketingowych Program seminarium: Jakościowe badania marketingowe wykorzystują wiele różnych narzędzi ułatwiających poznanie opinii i postaw konsumentów, do których nie da się dotrzeć używając standardowych pytań i opierając się na analizie metod deklaratywnych. Są to techniki projekcyjne wykorzystujące często grywalizację, która zwiększa zaangażowanie i satysfakcję z uczestnictwa. Seminarium ma na celu wprowadzenie studentów w temat metod i technik jakościowych a na poziomie pisania pracy - weryfikację skuteczności wybranych narzędzi lub stworzenie i walidację nowego narzędzia – na przykład gry do badania wybranych aspektów tożsamości marki. Możliwe jest również przeprowadzenie badań jakościowych (oraz ilościowych jeśli będzie taka potrzeba) w celu: • analizy wizerunku wybranej marki w jej otoczeniu konkurencyjnym – na przykład w ujęciu archetypicznym (Mark&Pearson). • analizy potrzeb konsumentów związanych z wybraną kategorią w oparciu o któryś ze znanych modeli (np. Needscope), a także w odniesieniu do teorii metafor głębokich (Zaltmana) Jakościowe techniki badawcze to temat preferowany – dopuszczam jednak możliwość zajęcia się dowolnym, ciekawym tematem z zakresu marketingu. Przykładem może być analiza i porównanie mechanizmów grywalizacji stosowanych przez wybrane marki. |
Uwagi: |
Dr Michał Ścibor-Rylski - Zaawansowane techniki jakościowe w nowoczesnych badaniach marketingowych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.