Seminarium magisterskie 1 [3020-J1B1sm1]
Semestr letni 2024/25
Seminarium magisterskie,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium magisterskie 1 [3020-J1B1sm1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024L]
(jeszcze nie rozpoczęty)
Seminarium magisterskie [SEM-MGR], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | 11 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Magdalena Dunaj |
Literatura: |
Harlan Lane, Maska dobroczynności. Deprecjacja społeczności głuchych, WSIP, Warszawa, 1996 Piotr Tomaszewski, Radosław Wieczorek, Piotr Karol Krzysztofiak, Joanna Kowalska, Percepcja audyzmu w polskiej społeczności głuchych, Societas/Communitas 26 (2-2):109-139 Tomaszewski P., Wieczorek R., Moroń E. (2018), Audyzm a opresja społeczna, w: Kowalska J., Dziurla R., Bargiel-Matuszewicz K. (red.), Kultura a zdrowie i niepełnosprawność, Warszawa: Wydawnictwa UW, s. 161-190. Hudson, R. A. (1996). Sociolinguistics, Cambridge University Press, 1996, rozdz. 6, Linguistic and social inequality, str. 203-227 Susan U. Philips, Language and Social Inequality, w: Duranti, Alessandro (2005). A Companion to Linguistic Anthropology, str. 474-495 Paddy Ladd, Understanding deaf culture. In search of deafhood, Multilingual Matters, 2002 Tom Humphries, The making of a word: audism, 1975, niepublikowany manuskrypt Gertz, G. (2008), Dysconscious Audism: A Theoretical Proposition, in Bauman, H. ed., 2008. Open Your Eyes: Deaf Studies Talking, University of Minnesota Press: London. Bauman, H. D. L. (2004). Audism: Exploring the metaphysics of oppression. Journal of deaf studies and deaf education, 9(2), 239-246. Eckert, R. C., and Rowley, A. J. (2013). Audism: A theory and practice of audiocentric privilege. Humanity and Society, 37(2), 101-130. O’Connell, N. (2022). “Opportunity blocked”: Deaf people, employment and the sociology of audism. Humanity and society, 46(2), 336-358 Reagan, T. (2020). Social justice, audism, and the d/Deaf: Rethinking linguistic and cultural differences. Handbook on promoting social justice in education, 1479-1510. |
Zakres tematów: |
Seminarium magisterskie poświęcone jest zagadnieniom nierówności społecznych w odniesieniu do osób głuchych i słabosłyszących. Podczas zajęć omawiane będą wybrane pozycje z literatury przedmiotu ze zwróceniem szczególnej uwagi na problemy badawcze i metody badań. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do sformułowania problemu badawczego związanego z tematem nierówności społecznych oraz opracowania szczegółowego planu badań i pisania tekstu pracy magisterskiej. |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja w oparciu o wcześniejszą samodzielną lekturę prezentacja wykład praca w parach |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia semestru jest przedstawienie własnego projektu badawczego na zajęciach oraz sporządzenie szczegółowego konspektu pracy. Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. Powyżej tej liczby (z wyłączeniem przypadków bezzwłocznie udokumentowanych, np. zwolnieniem lekarskim) – nie ma możliwości zaliczenia zajęć. Usprawiedliwione nadprogramowe nieobecności muszą zostać odrobione w sposób wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia. Zgodnie z uchwałą nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia oraz uchwałą Rady Dydaktycznej Wydziału Polonistyki z dn. 27 lutego 2024 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia na Wydziale Polonistyki zabrania się wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji do korekty oraz redakcji tekstu pisemnych prac i prezentacji zaliczeniowych pisanych w języku polskim lub tłumaczonych z polskiego języka migowego na język polski. Wyrażony w punktach ECTS nakład pracy studenta: - udział w zajęciach: 1 ECTS, - przygotowanie do zajęć: 1 ECTS, - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu: 3 ECTS. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.