Język hiszpański - poziom podstawowy [4024-HISOA2]
Semestr zimowy 2024/25
Lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język hiszpański - poziom podstawowy [4024-HISOA2] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Lektorat [LEK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dominika Zasłona-Dukielska |
Literatura: |
Podręcznik wiodący: Aula Internacional Plus 2. Literatura uzupełniająca - wybrane zagadnienia: - Aula Internacional Plus 1, ed. Difusión - Aprende gramática y vocabulario. A2. F. Castro Viúdez, P. Díaz Ballesteros, SGEL - USO elemental, Francisca Castro, Edelsa - Vocabulario. NIvel elemental A1-A2, Marta Baralo Ottonello [et al.], ANAYA - Gramática. Nivel elemental A1-A2, Concha Moreno García [et al.], ANAYA - Competencia gramatical en Uso: A2 Carlos Romero Dueñas [et al.], Edelsa - Gramática básica del estudiante de español, Alonso Raya, Rosario [et al.], Difusión - profedeele.es, https://www.ver-taal.com/ - krótkie artykuły adaptowane z prasy i internetowych stron hiszpańskojęzycznych, - materiały audiowizualne ze zbiorów radia i telewizji hiszpańskiej. |
Zakres tematów: |
W trakcie kursu omówione zostaną zagadnienia niezbędne w podstawowej komunikacji w kraju hiszpańskojęzycznym zebrane w podręczniku wiodącym: - Semestr zimowy: rozdziały 1-5 - Semestr letni: rozdziały 6-10 (WAŻNE: wcześniejsza znajomość hiszpańskiego na poziomie A1 jest wymagana) Najważniejsze zagadnienia: - mówienie o teraźniejszości oraz wyrażanie życzeń za pomocą trybu rozkazującego - opisywanie typowego dnia - wyrażanie częstotliwości; - wyrażanie planów i projektów oraz mówienie o przeszłości - mówienie o zobowiązaniach - nawiązywanie dialogów w sklepach i punktach gastronomicznych oraz różnych sytuacjach społecznych - opisywanie cech osobowych i wyglądu - opisywanie dolegliwości, chorób - mówienie o wydarzeniach przeszłych za pośrednictwem różnych czasów gramatycznych |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia oparte będą zarówno na pracy z podręcznikiem jak i z materiałami dodatkowymi. Zastosowane zostaną również elementy metody odwróconej klasy. Duży nacisk kładziony będzie na rozwijanie umiejętności wypowiedzi ustnej. Zarówno to, jak i położenie akcentu na wiedzę o charakterze kulturo-realioznawczym umożliwi w przyszłości studentowi/studentce łatwe odnalezienie się w realiach krajów hiszpańskojęzycznych. W tym celu wymagany jest zatem czynny udział studenta/studentki w zajęciach. Dla osiągnięcia przez studenta/studentkę zdolności językowych właściwych dla poziomu A2, niezbędna jest wcześniejsza znajomość języka na poziomie A1, obecność na zajęciach i systematyczna praca w domu. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Test pisemny oraz część ustna na zakończenie każdego semestru (50%). 2. Test śródsemestralny (20%) 3. Przygotowanie jednej krótkiej ustnej prezentacji w każdym semestrze na tematy poruszane na zajęciach (10%) 4.Aktywność na zajęciach i wykonanie zadań domowych (20%). |
Uwagi: |
Kurs na poziomie podstawowym (A2) dla studentów wszystkich wydziałów UW. W przypadku wymogu pracy online zajęcia będą prowadzone za pomocą Zoom (konieczność używania kamery i mikrofonu) oraz Google Classroom. W takim przypadku metody i kryteria oceniania mogą ulec zmianie. UWAGA: Wejściowa znajomość hiszpańskiego na poziomie A1 jest wymagana (przy dorejestrowaniu się do grupy w semestrze letnim, wymagana jest znajomość języka hiszpańskiego na poziomie A2.1 -w tym indefinido oraz pretérito perfecto). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.