Współczesny język i kultura hebrajska [3600-7-HE1-WJKH(Z)]
Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Współczesny język i kultura hebrajska [3600-7-HE1-WJKH(Z)] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Maria Piekarska-Baronet, Agata Szepe, Lidia Tuwalska-Napiórkowska |
Literatura: |
Chayat S., Israeli S., Kobliner H., Ivrit min ha-Hatchala (Hebrew from Scratch), part I, Academon, Jerusalem 2000. Adamczyk, A., Dudzik-Rudkowska, M., Hebrajski nie gryzie, Edgard, Warszawa 2022. Tiszler, G.; Yarden-Barak, A., Be-rosh u-ve-rishona, Akademon, Yerushalaim 2018. Ma'adia M., Lehaclijach be-iwrit alef: le-matchilim (Succeed in Hebrew Aleph: Beginners' Level), Yerushalaim 2008. Yarden-Barak, A. Tishler, G., Shuvi, ha-yalda mi-Israel, Akademon, Yerushalaim 2021. Materiały własne. |
Zakres tematów: |
Alfabet - czytanie i pisanie z wokalizacją oraz bez wokalizacji. Słownictwo: pomieszczenia i sprzęty, artykuły żywnościowe, nazwy krajów i języków, liczebniki główne i porządkowe, określanie daty członkowie rodziny, poczta, pory dnia, miesiące, pory roku. Struktury gramatyczne: zaimki osobowe, zaimki wskazujące, zaimki pytajne, przedimek określony, przyimki (również w odmianie) : ל, ב, את, של, על, אל, אצל, מן, בגלל, כמו, עם regularna i nieregularna liczba mnoga rzeczownika, liczba podwójna rzeczownika stan zależny, czasownik: bezokolicznik i formy osobowe: czas teraźniejszy, przeszły i przyszły koniugacji pa`al, pi`el, hitpa`el, hif`il i nif`al- rdzeń zdrowy (również zawierający spółgłoski gardłowe), lamed-he, ajn-waw, niektóre czasowniki słabe |
Metody dydaktyczne: |
symulacje, • projekty studenckie – indywidualne i zespołowe, • gry sytuacyjne, • dyskusje i debaty, • „burza mózgów”, • wywiady, • analiza dokumentów źródłowych, • dyskusje • metody audiowizualne |
Metody i kryteria oceniania: |
Kurs współprowadzony przez kilku prowadzących. Ocena końcowa jest średnią ważoną uzyskanych poszczególnych ocen końcowych. Elementy oceny: kontrola obecności, ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), kolokwia, prace pisemne, po zakończeniu kursu student przystępuje do egzaminu pisemnego / ustnego. Przyjmuje się następującą skalę ocen: 99-100% 5! (celujący) 93-98% 5 (bardzo dobry) 87-92% 4,5 (dobry plus) 77-86% 4 (dobry) 71-76% 3,5 (dostateczny plus) 60-70% dostateczny 0-59% niedostateczny Frekwencja także brana jest pod uwagę przy ocenie - osoby, które opuszczą więcej niż 40% zajęć nie mogą uzyskać oceny pozytywnej (nawet w sesji poprawkowej). Osoby, które uczestniczyły regularnie w zajęciach, jednak nie uzyskały zaliczenia, mogą przystąpić do powtórnego zaliczenia kursu w sesji poprawkowej. |
Uwagi: |
Kurs współprowadzony przez kilku prowadzących. Ocena końcowa stanowi średnią ważoną ocen wystawionych przez wykładowców. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.