Język i kultura hebrajska1.2 [3600-7-HE5-JKH1.2]
Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język i kultura hebrajska1.2 [3600-7-HE5-JKH1.2] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Angelika Adamczyk, Marta Dudzik-Rudkowska, Anna Piątek |
Literatura: |
Podręczniki: R. Bliboim, Shom`im ivrit, Academon, Jerusalem. V. Ishay, A. Bar-Kol, Kmo Kelim Shluvim, Academon, Jerusalem. G. Lanzberg, Tachbir Meshulav, Academon, Jerusalem N. Kedar, Netiyot ha-poal, Nira Kedar 2001. Słownik: E. Shoshan, Ha-milon ha-ivri ha-merukaz, Kiryat Sefer, Jerusalem 1993. |
Zakres tematów: |
Podczas zajęć będą czytane i omawiane następujące teksty: D. Grossman: „Kto ze mną pobiegnie”- czytanie fragmentu powieści. Słuchanie: wywiad z Dawidem Grossmanem. S. Liebrecht „Idealny mąż dla Ruchle”. A. B. Yehoshua- życie i twórczość. Lektura fragmentu powieści „Mar Mani”. Czytanie fragmentów opowiadań A. Gawrona, A. Gutfreuda, A. Barucha. Sprawiedliwi Wśród Narodów Świata- konsul japoński Chiune Sugihara. A. Appelfeld „Kaffe Peter”- wspomnienia pisarza. Czytanie fragmentu dramatu A. Meggeda „Na początku”. H. Lewin „Jakow i Leidental”- lektura dramatu. Czytanie artykułów naukowych z czasopism psychologicznych („Czym jest miłość”, „Rodzaje pożądania”) Słuchanie: wywiady o Altermanie. Gramatyka: - czasownik nieregularny - grupa imienna: liczba mnoga rzeczownika, status constructus, liczebnik, rzeczownik z sufiksem, grupa imienna z prefiksem. - przyimki- odmiana, rekcja czasownika - zdania i wyrażenia przyzwolenia - zdania wtrącone - łącznik - zdania okolicznikowe czasu - przysłówki - zdania okolicznikowe przyczyny - spójniki skorelowane - zdania warunkowe |
Metody dydaktyczne: |
- symulacje, - projekty studenckie – indywidualne i zespołowe, - gry sytuacyjne, - dyskusje i debaty, - „burza mózgów”, - wywiady, - analiza dokumentów źródłowych, - dyskusja -metody audiowizualne |
Metody i kryteria oceniania: |
- kontrola obecności, - ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), - kolokwia, - prace pisemne, - zaliczenie pisemne na koniec semestru, Ocena końcowa stanowi średnią wszystkich ocen cząstkowych. Przyjmuje się następującą skalę ocen: 99-100% 5! (celujący) 93-98% 5 (bardzo dobry) 87-92% 4,5 (dobry plus) 77-86% 4 (dobry) 71-76% 3,5 (dostateczny plus) 60-70% dostateczny 0-59% niedostateczny Po każdym ukończonym dziale studenci piszą kolokwium. Dodatkowo każdy student przygotowuje przynajmniej co najmniej 4 prace pisemne w ciągu semestru. Ocenie podlega także obecność studenta na zajęciach. Student, który ma ponad 40% nieobecności, nie ma prawa do uzyskania zaliczenia, także w sesji poprawkowej. Student, który regularne uczestniczył w zajęciach i uzyskał średnią ocenę 2, może przystąpić do zaliczenia dopiero w sesji poprawkowej. Aby uzyskać zaliczenie przedmiotu, student musi być obecny na co najmniej 60% zajęć oraz uzyskać co najmniej ocenę 3 od każdego prowadzącego przedmiot. Ocena końcowa z przedmiotu Język i kultura hebrajska stanowi średnią ważoną (w zależności od liczby godzin) ocen, wystawionych przez poszczególnych prowadzących. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.