Język angielski - poziom zaawansowany [4024-ANGOC1]
Semestr zimowy 2024/25
Lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [4024-ANGOC1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Lektorat [LEK], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 18 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Michałowska |
Literatura: |
Podręcznik wiodący: Outcomes Advanced 3rd Edition Podręczniki dodatkowe: Test Your Pronunciation A-Z Discussions Advanced Presenting in English Taboos and Issues Inne źródła online, takie jak: ted.com, youtube.com, |
Zakres tematów: |
Semestr zimowy: Miasta - problemy urbanistyczne, emfaza w języku mówionym, narracja Relacje – opis człowieka, wyrażanie braku pewności w języku; Kultura i tożsamość – aspekty kultury; przedmioty codziennego użytku; zdania rozszczepione; Polityka – język polityki (wybory); związek przyczynpwp skutkowy w języku pisanym; zdania warunkowe; Spędzanie czasu poza domem – turystyka; spotkania; recenzja książki (pisanie) Konflikty – język różnych faz konfliktu; wyrażanie ubolewania i niezadowolenia; Nauka – język statystyki; strona bierna; wyrażanie zaskoczenia; Przyroda – opisy krajobrazów; dzika natura; czasowniki związane z komunikacją; Semestr letni Praca – zatrudnienie; wyciąganie wniosków Zdrowie i choroba – opisy zabiegów, typy leczenia, lekarze; czasowniki modalne; Gry – sport; ćwiczenie płynności, ironia; Historia – wydarzenia w życiu człowieka; emfaza i inwersja w języku pisanym; Język mediów – mowa zależna; pytania retoryczne; Ekonomia – aspekty prowadzenia firmy; rozmowy typu small talk Trendy – moda i styl, przyimki Niebezpieczeństwo i ryzyko – wypadki i obrażenia; wtrącenia w języku; |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia oparte są na podejściu komunikacyjnym. Dużą wagę przywiązujemy do ćwiczenia funkcji językowych, takich jak: przejmowanie inicjatywy i wymienianie się rolami, mówienie o tendencjach, przekonywanie, negocjacje, język prezentacji w obrębie czterech sprawności językowych: mówienia, czytania, pisania (w tym elementy pisania akademickiego) i rozumienia ze słuchu. Ćwiczeniu wyżej wymienionych funkcji językowych towarzyszy praca leksykalna, gramatyczna, czy praca w obrębie nauki wymowy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zgodnie z wymogami http://www.jezyki.pelnomocnik.uw.edu.pl/ Skala ocen 99 – 100% - 5 (celujący) 93 - 98% - 5 (bardzo dobry) 87 - 92% - 4+ (dobry plus) 77 - 86% - 4 (dobry) 71 - 76% - 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% - 3 (dostateczny) Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS. Ponadto lektor określi szczegółowe zasady i kryteria zaliczania i poda je do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach w danym roku akademickim. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30x2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia; w przypadku lektoratów o wymiarze 30 godzin w semestrze, zajęć półinternetowych oraz e-lektoratów, dopuszczalne jest opuszczenie 2 zajęć bez usprawiedliwienia w semestrze; opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia. Wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach. Ocena na zaliczenie (oraz punkty ECTS) jest wpisywana do systemu USOS. Ocenę niedostateczną można wpisać jedynie na skutek niesatysfakcjonujących wyników w nauce, potwierdzonych ocenami testu zaliczeniowego, sprawdzianów, prac domowych itp. Student rejestruje się i wyrejestrowuje się z zajęć samodzielnie (w serwisie rejestracji żetonowej) wyłącznie podczas trwania tur rejestracji. |
Uwagi: |
Kurs na poziomie zaawansowanym (C1) dla studentów wszystkich wydziałów UW. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.