Seminarium dyplomowe 3 [4100-IIIMSEMDYP]
Semestr zimowy 2024/25
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe 3 [4100-IIIMSEMDYP] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 15:00 - 16:30
sala 18 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||
Prowadzący: | Eugeniusz Cyran | ||||||||||||||
Literatura: |
Studenci zobowiązani są przeczytać/zapoznać się z materiałami dydaktycznymi i naukowymi określonymi przez osobę prowadzącą seminarium, umieszczonymi na platformie "Kampus" CKC UW, dostarczonymi na zajęcia przez osobę prowadzącą seminarium lub dostępnymi w bibliotece. Są to na przykład artykuły, rozdziały, opracowania i materiały elektroniczne (prezentacje, filmy video). W zakresie metodologii badań studenci będą korzystać z wybranych pozycji wymienionych poniżej lub ich fragmentów oraz z pozycji zdefiniowanych w sylabusach przez osoby prowadzące poszczególne seminaria magisterskie, w zależności od języka pracy, tematu pracy i rodzaju badania: Brown, J. D., & Coombe, C. (Eds.). (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning. Cambridge: Cambridge University Press. Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: OUP. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education. London: Routledge. Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: OUP. Mackey, A., & Gass Susan M. (2016). Second language research methodology and design. New York: Routledge. O’leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. London: SAGE Publications. Paltridge, B., & Phakiti, A. (Eds.). (2018). Research methods in applied linguistics: A practical resource. London: Bloomsbury Academic. Phakiti, A., De Costa, P., Plonsky, L., & Starfield, S. (Eds.). (2018). The Palgrave handbook of applied linguistics research methodology. London: Palgrave Macmillan. |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematy zajęć realizowanych w poszczególnych grupach seminaryjnych zależą od tematyki danego seminarium i zdefiniowane są przez osoby prowadzące zajęcia. Tematy dotyczące stylu dokumentacji źródeł (APA lub MLA) oraz metodologii badań (obejmujące np. metody badawcze, techniki i narzędzia zbierania danych, techniki analizy danych) realizowane są we wszystkich grupach seminaryjnych począwszy od semestru pierwszego, w różnym zakresie w poszczególnych semestrach. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające (słowne, asymilacji wiedzy) - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, tekst programowany, prezentacja multimedialna Metody poszukujące (samodzielnego uczenia się) - metoda problemowa i sytuacyjna, ćwiczeniowa, giełda pomysłów (burza mózgów), studium przypadku, projekt, analiza SWOT, stoliki eksperckie, eksperyment i obserwacja (pomiar w terenie), dyskusja (panelowa, seminaryjna, okrągłego stołu, punktowana), referat (indywidualna prezentacja studencka). Metody eksponujące - pokaz (demonstrowanie zjawisk), wystawa (wyniki prac indywidualnych lub zespołowych). |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych. Student przygotowuje kolejne elementy pracy magisterskiej zgodnie ze szczegółowym harmonogramem ustalonym przez osoby prowadzące seminaria magisterskie. Student uzyskuje zaliczenie w trzecim semestrze na podstawie: - obecności na zajęciach (dopuszcza się jedną nieobecność), - przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach, - terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach synchronicznych i asynchronicznych na platformie "Kampus" CKC UW zaplanowanych na trzeci semestr, - uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania zaplanowane na trzeci semestr. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w trzecim semestrze jest: 1) przeprowadzenie badania, 2) zebranie danych, 3) analiza zebranych w badaniu danych, 4) przygotowanie pierwszej wersji raportu z badań (rozdziału empirycznego pracy) i uzyskanie pozytywnej oceny. Ocena końcowa z seminarium w trzecim semestrze stanowi: - 75% oceny za zrealizowanie poszczególnych zadań (weryfikowane efekty uczenia się: K_W02, K_W04, K_W11, K_W18, K_U01, K_U07, K_U08, K_U09, K_U19, K_U20, K_U21, K_U22, K_K02, K_K07, K_K12, K_K13) - 25% oceny za przygotowanie i aktywny udział w zajęciach (dyskusje, prezentacje studenckie, raporty z postępu prac) oraz terminowe wykonywanie zadań i umieszczanie ich na platformie "Kampus" CKC UW (weryfikowane efekty uczenia się: K_W02, K_W04, K_W11, K_W18, K_U01, K_U07, K_U08, K_U09, K_U19, K_U20, K_U21, K_U22, K_K02, K_K07, K_K12, K_K13). Skala ocen: 95-100% - 5 90-94% - 5- 85-89% - 4+ 80-84% - 4 75-79% - 4- 70-74% - 3+ 65-69% - 3 60-64% - 3- 0-59% - 2 Kryteria oceny prezentacji i zadań (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania): - terminowość wykonania zadania, - zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania), - kompletność, - klarowność i logika wywodu, - organizacja treści i zgodność treści z tematem pracy, - wnikliwość i jakość argumentacji, - poprawność raportu z badań i wniosków, - liczba, dobór i dokumentacja źródeł (odpowiednio styl APA, MLA), - poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, pisownia). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.