Gramatyka angielska dla nauczycieli [4100-1SGADNO]
Semestr zimowy 2024/25
Konwersatorium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Gramatyka angielska dla nauczycieli [4100-1SGADNO] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 19 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Elżbieta Sielanko-Byford | ||||||||||||||||
Literatura: |
Aitken, R. 1992. Teaching Tenses: Ideas for Presenting and Practising Tenses in English. Nelson. Biber D., Johansson S., Leech G., Conrad S., Finegan E. 1999. Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Longman. Chalker, S. 1992. A Student's English Grammar Workbook. Longman. Carter, R. and M. McCarthy. 2006. Cambridge Grammar of English: A Comprehensive Guide. Cambridge: CUP. Carter, R., R. Hughes and M. McCarthy 2000. Exploring Grammar in Context, Cambridge: CUP. Foley M. and D. Hall. 2003. Advanced Learners’ Grammar. Harlow: Longman. Foley M. and D. Hall. 2012. MyGrammarLab. Advanced.C1/C2. Harlow: Pearson. Gethin H. 1990, 2nd edn. Grammar in Context, London: Collins ELT. Graver, B. D. 1986, 3rd edn. Advanced English Practice, Oxford: OUP. Haines, S. and M. Nettle. 2007. Advanced Grammar in Use Supplementary Exercises, Cambridge: CUP. Hall, N. and J. Shepheard .1991. The Anti-grammar Grammar Book, Longman. Hewings, M. 1999. Advanced Grammar in Use, Cambridge: CUP. Hewings, M. 2009. Grammar for CAE and Proficiency, Cambridge: CUP. Hewings, M. and S. Haines. 2020. Grammar and Vocabulary for Advanced with answers. Cambridge: CUP. Leech, G. 1987. Meaning and the English Verb, Longman. Lloyd, M. and J. Day. 2011. Active Grammar. Level 3. Cambridge: CUP. Parrot M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP. Quirk R., Greenbaum S., Leech G., Svartvik J. 1985. A Comprehensive Grammar of the English Language, Longman. Swan, Michael. 2005, 3rd edn. Practical English Usage, Oxford: OUP. Swan, M. and D. Baker. 2008. Grammar Scan, Oxford: OUP. Swan, M. and C. Walter. 2011. Oxford English Grammar Course (Advanced). Oxford: OUP. Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan Education. Yule, G. 2006. Oxford Practice Grammar, Oxford: OUP. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. System czasów gramatycznych w języku angielskim: - pojęcia „czas” i „aspekt” - podział czasowników w zależności od ich właściwości gramatycznych i semantycznych - funkcje Present Simple, Present Progressive, Past Simple i Past Progressive - znaczenie aspektu ciągłego - znaczenie aspektu perfektywnego - Present Perfect a Simple Past - Present Perfect Progressive a Present Perfect Simple - Past Perfect Simple a Past Prefect Continuous - sposoby mówienia o przyszłości 2. Okresy warunkowe w języku angielskim - podział zdań warunkowych na otwarte (realne) i nierealne |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są po angielsku. Nacisk położony jest na znaczenie struktur gramatycznych i różnice między nimi w zakresie użycia. Większość zajęć prowadzona jest metodą indukcyjną. Zajęcia opierają się na sekwencji zadań, w trakcie których studenci analizują specjalnie dobrany materiał językowy i odkrywają reguły gramatyki angielskiej. Proces odkrywania wzbogacony jest wyjaśnieniami i dodatkowymi przykładami podawanymi przez prowadzącego oraz dyskusją. Po takiej prezentacji nowego materiału następują ćwiczenia służące utrwalaniu zdobytej wiedzy i przećwiczeniu jej w praktycznych zadaniach. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu końcowego oraz systematycznej pracy na platformie. Przy wystawianiu oceny brane także jest pod uwagę bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność. Części składowe oceny końcowej: Aktywność na zajęciach: 10% Końcowe zaliczenie pisemne: 40% Systematyczna praca na platformie e-learningowej: 50% Dozwolona liczba nieobecności nieusprawiedliwionych w semestrze: 1. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
VI grupa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.