Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka [4100-5SNJFKA]
Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka [4100-5SNJFKA] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 217 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Barbara Kukuryka-Kwiecińska, Eric Vauthier |
Literatura: |
1. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., C'est parti! 3, Wydawnictwo Draco, Kraków 2020. 2. Leroy-Miquel, C., Goliot-Lété, A., Vocabulaire progressif du français, Clé internetional, Paris 2005. 3. Akyuz A. et all., Exercices de vocabulaire en contexte. Niveau intermédiaire, Hachette, Paris, 2000 4. Heu E., Mabilat J.-J. Edito. Méthode français. Niveau B1 du CECR, ,Didier, Paris, 206 2006 5. Pécheur J., Constanzo E., Molinié M., Campus 3. Méthode de français, CLE International, Paris, 2003 6. Dupleix D., Mègre B., Production écrite, niveau B1/ B2 du CECR, atelier FLE, didier, Paris, 2007, 7. DELF B1 i B2, 100& réussite, 8. Clés du nouveau DELF B1 i B2, PUG, 9. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 10. Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde. 11. Artykuły z prasy francuskojęzycznej znalezione przez studentów. 12. Dostępne słowniki francusko-francuskie. |
Zakres tematów: |
Tematy prezentowane na zajęciach uwzględniają aktualne wydarzenia we Francji, Polsce i na świecie, podręcznik C'est parti! 3, i inne pozycje wymienione w literaturze, a także zainteresowania studentów. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia rozwijają cztery podstawowe umiejętności: czytanie, słuchanie, mówienie i pisanie. Stosowane metody kładą główny nacisk na działania przygotowujące studentów do komunikacji w sytuacjach związanych ze studiami i przyszłą pracą zawodową. Studenci otrzymują zadania do rozwiązania, które opracowują w grupach o różnej liczebności lub indywidualnie. Metody praktyczne: • metody aktywizujące studentów: obowiązkowe wypowiedzi ustne, wzajemne sprawdzanie prac • samodzielna praca studentów: lektura tekstu, wykonanie zadania, przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat, obejrzenie filmu, odsłuchanie nagrania w wyznaczonym czasie • podczas zajęć synchronicznych praca w parach i w podgrupach • nauczanie spiralne, czyli nawiązujące do poprzednich treści • debriefing - rozmowa o odczuciach i emocjach związanych z wykonanym zadaniem, przeczytanym tekstem, pracą w podgrupach itd. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: a) obecność na zajęciach: student ma prawo do 2 nieobecności na wszystkich zajęciach planowych przedmiotu w semestrze, po przekroczeniu tego progu nieobecności student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać; b) punktualne przychodzenie na zajęcia ; c) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych; d) pozytywne zaliczenie wszystkich prac kontrolnych i testów w semestrze- zalicza 60%; e) testy składają się pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie - 2 kompletne testy w semestrze; f) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych tematów do opracowania i tekstów opracowywanych na miejscu w klasie (zalicza 15 punktów na 25); g) aktywność i zaangażowanie podczas zajęć. Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot. Do oceny wlicza się * ilość punktów ze wszystkich prac kontrolnych, testów oraz dodatkowych zadań do wykonania w sali lub w domu w semestrze- zalicza 60%; * ilość punktów z wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych tematów do opracowania i tekstów opracowywanych na miejscu w klasie (zalicza 15 punktów na 25); * ocena z dodatkowych zadań, np. przedstawienie artykułu, nagrania radiowego. Suma wszystkich punktów stanowi ocenę na koniec semestru : 60% -68%- ocena dostateczna 69%-76%- ocena dostateczny plus 77%-84%- ocena dobra 85%-92% - dobry plus 93%- 100%- bardzo dobry Student ma prawo poprawiać niezaliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć w semestrze. W ramach przedmiotu NJF organizowane są zajęcia uzupełniające, które mają charakter zajęć wspierających. Zajęcia obejmują 30 godzin w semestrze na platformie CKC oraz zajęć w formie zdalnej z udziałem wykładowcy. Każdy student jest zobowiązany uzyskać 60% punktów ze wszystkich udostępnionych zadań na platformie. Na zajęcia w trybie zdalnym kieruje studentów koordynator przedmiotu NJF w oparciu o analizę postępów poczynionych przez studenta w ramach zajęć NJF. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.