Seminarium dyplomowe [4100-5SSEMDYP]
Semestr zimowy 2024/25
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [4100-5SSEMDYP] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 218 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | 9 | ||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Galbarczyk | ||||||||||||||
Literatura: |
Zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu: • B, Bodomo, Adams. Computer-Mediated Communication for Linguistics and Literacy: Technology and Natural Language Education: Technology and Natural Language Education. IGI Global, 2009. • Chapelle, Carol A. English Language Learning and Technology: Lectures on Applied Linguistics in the Age of Information and Communication Technology. John Benjamins Publishing, 2003. • Dudeney, Gavin, i Nicky Hockly. How to Teach English with Technology. Pearson/Longman, 2007. • Harasim, Linda. Learning Theory and Online Technologies. Taylor & Francis, 2017. • Huang, Ronghuai, i in. Educational Technology: A Primer for the 21st Century. Springer, 2019. • Iinuma, Mizuho. Learning and Teaching with Technology in the Knowledge Society: New Literacy, Collaboration and Digital Content. Springer, 2015. • McFarlane, Angela. Information Technology and Authentic Learning: Realising the Potential of Computers in the Primary Classroom. Routledge, 2003. • Mehlenbacher, Brad. Instruction and Technology: Designs for Everyday Learning. MIT Press, 2010. • Miller, Michelle D. Minds Online. Harvard University Press, 2014. • Reich, Justin. Best Ideas for Teaching with Technology: A Practical Guide for Teachers, by Teachers. M.E. Sharpe. • Shank, Patti. The Online Learning Idea Book: 95 Proven Ways to Enhance Technology-Based and Blended Learning. John Wiley & Sons, 2011. • Thomas, Michael. Deconstructing Digital Natives: Young People, Technology, and the New Literacies. Taylor & Francis, 2011. • Thomas, Michael, i Hayo Reinders. Task-Based Language Learning and Teaching with Technology. Bloomsbury Publishing, 2013. |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tytuł seminarium: Nowoczesne technologie cyfrowe na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej Głównym tematem seminarium jest wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka angielskiego jako języka obcego na poziomie szkoły podstawowej. Wraz z intensywnym rozwojem narzędzi cyfrowych i ich szerokim zastosowaniem w edukacji, coraz więcej nauczycieli języków obcych wykorzystuje strony i aplikacje internetowe we wprowadzaniu, ćwiczeniu, utrwalaniu i testowaniu zagadnień językowych, jak i w monitorowaniu i ocenianiu postępów uczniów czy zarządzaniu klasą. Seminarium odpowiada na pytanie: W jakim zakresie i w jaki sposób nowoczesne technologie cyfrowe mogą być wykorzystane na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej, tak aby stanowiły skuteczne wsparcie procesu nauczania i uczenia się? Przykładowe zakresy tematyczne: • nauczanie wybranych podsystemów języka (gramatyka, słownictwo, wymowa) • rozwijanie sprawności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie – nacisk na wybraną sprawność lub sprawności zintegrowane) • wykorzystanie materiałów autentycznych (nagrania, filmy, komiksy, broszury, opowiadania, przedmioty codziennego użytku) • wykorzystanie elementów sztuki i materiałów audio-wizualnych • wykorzystanie prac projektowych i wycieczek terenowych • wykorzystanie gier i grywalizacji • formy pracy w klasie językowej: praca w parach i grupach, praca indywidualna • tworzenie własnych materiałów dydaktycznych (tradycyjnych i cyfrowych) wspomagających treści nauczania Każda praca, bez względu na zakres tematyczny, powinna w sposób szczególny uwzględniać aspekt cyfrowości czyli wykorzystania odpowiednich stron internetowych, aplikacji oraz innych narzędzi cyfrowych, które w znacznym stopniu wspomogą realizację celów dydaktycznych wyznaczonych przez studentów w ramach wybranego tematu. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Pierwsze spotkania w ramach zajęć seminaryjnych w sali będą spotkaniami grupowymi, poświęconymi omówieniu wymagań określonych dla treści i formatu pracy licencjackiej oraz określeniu zasad pracy i uzyskania zaliczenia. Kolejne spotkania będą się odbywać w formie indywidualnych konsultacji. Celem seminarium w pierwszym semestrze będzie napisanie kompletnego rozdziału teoretycznego, a w drugim – rozdziału praktycznego, w którym zostanie przedstawiony odpowiedni model identyfikujący i omawiający wybrany problem dydaktyczny lub lukę dydaktyczną. Równolegle, jako komponent cyfrowy seminarium (repozytoryjny, komunikacyjny, organizacyjny i refleksyjny), zostanie wykorzystana ogólnouniwersytecka platforma Kampus. Na wspólnym kursie online zostaną zgromadzone wszelkiego rodzaju materiały bazowe i pomocnicze, a także wypracowane wspólnie „biblioteki” narzędzi cyfrowych przydatnych w nauczaniu poszczególnych elementów języka angielskiego. Studenci będą mogli zamieszczać różnego rodzaju materiały własne związane z samą pracą dyplomową. Prowadzący wspomaga i prowadzi uczestników seminarium w następującym zakresie: • wybór zakresu tematycznego i prawidłowe sformułowanie tematu pracy dyplomowej • zaprojektowanie części teoretycznej i praktycznej pracy • dobór i weryfikacja źródeł bibliograficznych • informacja zwrotna (w formie ustnej i pisemnej) dotyczącej postępów w tworzeniu pracy |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania: • uczestnictwo w zajęciach stacjonarnych, • praca na platformie Kampus, • systematyczność, • dotrzymywanie terminów zadań wyznaczonych przez promotora, • dopuszczalna jedna nieobecność. Zaliczenie: Podstawą zaliczenia semestru zimowego jest przedstawienie promotorowi ukończonej części teoretycznej pracy dyplomowej. Podstawą zaliczenia semestru letniego jest przedstawienie promotorowi ukończonej pracy dyplomowej, która będzie spełniała wszystkie wymogi zarówno od strony merytorycznej, jak i formalnej. Efekty kształcenia realizowane w semestrze zimowym 2024/25:
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.