Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [4100-5SSEMDYP] Semestr zimowy 2024/25
Seminarium dyplomowe, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [4100-5SSEMDYP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024Z] (w trakcie)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 218
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2024-11-18 09:45 : 11:15 sala 218
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2024-12-02 09:45 : 11:15 sala 218
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2024-12-16 09:45 : 11:15 sala 218
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-01-13 09:45 : 11:15 sala 218
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 9
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Monika Galbarczyk
Literatura:

Zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu:

• B, Bodomo, Adams. Computer-Mediated Communication for Linguistics and Literacy: Technology and Natural Language Education: Technology and Natural Language Education. IGI Global, 2009.

• Chapelle, Carol A. English Language Learning and Technology: Lectures on Applied Linguistics in the Age of Information and Communication Technology. John Benjamins Publishing, 2003.

• Dudeney, Gavin, i Nicky Hockly. How to Teach English with Technology. Pearson/Longman, 2007.

• Harasim, Linda. Learning Theory and Online Technologies. Taylor & Francis, 2017.

• Huang, Ronghuai, i in. Educational Technology: A Primer for the 21st Century. Springer, 2019.

• Iinuma, Mizuho. Learning and Teaching with Technology in the Knowledge Society: New Literacy, Collaboration and Digital Content. Springer, 2015.

• McFarlane, Angela. Information Technology and Authentic Learning: Realising the Potential of Computers in the Primary Classroom. Routledge, 2003.

• Mehlenbacher, Brad. Instruction and Technology: Designs for Everyday Learning. MIT Press, 2010.

• Miller, Michelle D. Minds Online. Harvard University Press, 2014.

• Reich, Justin. Best Ideas for Teaching with Technology: A Practical Guide for Teachers, by Teachers. M.E. Sharpe.

• Shank, Patti. The Online Learning Idea Book: 95 Proven Ways to Enhance Technology-Based and Blended Learning. John Wiley & Sons, 2011.

• Thomas, Michael. Deconstructing Digital Natives: Young People, Technology, and the New Literacies. Taylor & Francis, 2011.

• Thomas, Michael, i Hayo Reinders. Task-Based Language Learning and Teaching with Technology. Bloomsbury Publishing, 2013.

Zakres tematów:

Tytuł seminarium: Nowoczesne technologie cyfrowe na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej

Głównym tematem seminarium jest wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka angielskiego jako języka obcego na poziomie szkoły podstawowej. Wraz z intensywnym rozwojem narzędzi cyfrowych i ich szerokim zastosowaniem w edukacji, coraz więcej nauczycieli języków obcych wykorzystuje strony i aplikacje internetowe we wprowadzaniu, ćwiczeniu, utrwalaniu i testowaniu zagadnień językowych, jak i w monitorowaniu i ocenianiu postępów uczniów czy zarządzaniu klasą. Seminarium odpowiada na pytanie: W jakim zakresie i w jaki sposób nowoczesne technologie cyfrowe mogą być wykorzystane na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej, tak aby stanowiły skuteczne wsparcie procesu nauczania i uczenia się?

Przykładowe zakresy tematyczne:

• nauczanie wybranych podsystemów języka (gramatyka, słownictwo, wymowa)

• rozwijanie sprawności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie – nacisk na wybraną sprawność lub sprawności zintegrowane)

• wykorzystanie materiałów autentycznych (nagrania, filmy, komiksy, broszury, opowiadania, przedmioty codziennego użytku)

• wykorzystanie elementów sztuki i materiałów audio-wizualnych

• wykorzystanie prac projektowych i wycieczek terenowych

• wykorzystanie gier i grywalizacji

• formy pracy w klasie językowej: praca w parach i grupach, praca indywidualna

• tworzenie własnych materiałów dydaktycznych (tradycyjnych i cyfrowych) wspomagających treści nauczania

Każda praca, bez względu na zakres tematyczny, powinna w sposób szczególny uwzględniać aspekt cyfrowości czyli wykorzystania odpowiednich stron internetowych, aplikacji oraz innych narzędzi cyfrowych, które w znacznym stopniu wspomogą realizację celów dydaktycznych wyznaczonych przez studentów w ramach wybranego tematu.

Metody dydaktyczne:

Pierwsze spotkania w ramach zajęć seminaryjnych w sali będą spotkaniami grupowymi, poświęconymi omówieniu wymagań określonych dla treści i formatu pracy licencjackiej oraz określeniu zasad pracy i uzyskania zaliczenia. Kolejne spotkania będą się odbywać w formie indywidualnych konsultacji.

Celem seminarium w pierwszym semestrze będzie napisanie kompletnego rozdziału teoretycznego, a w drugim – rozdziału praktycznego, w którym zostanie przedstawiony odpowiedni model identyfikujący i omawiający wybrany problem dydaktyczny lub lukę dydaktyczną.

Równolegle, jako komponent cyfrowy seminarium (repozytoryjny, komunikacyjny, organizacyjny i refleksyjny), zostanie wykorzystana ogólnouniwersytecka platforma Kampus. Na wspólnym kursie online zostaną zgromadzone wszelkiego rodzaju materiały bazowe i pomocnicze, a także wypracowane wspólnie „biblioteki” narzędzi cyfrowych przydatnych w nauczaniu poszczególnych elementów języka angielskiego. Studenci będą mogli zamieszczać różnego rodzaju materiały własne związane z samą pracą dyplomową.

Prowadzący wspomaga i prowadzi uczestników seminarium w następującym zakresie:

• wybór zakresu tematycznego i prawidłowe sformułowanie tematu pracy dyplomowej

• zaprojektowanie części teoretycznej i praktycznej pracy

• dobór i weryfikacja źródeł bibliograficznych

• informacja zwrotna (w formie ustnej i pisemnej) dotyczącej postępów w tworzeniu pracy

Metody i kryteria oceniania:

Wymagania:

• uczestnictwo w zajęciach stacjonarnych,

• praca na platformie Kampus,

• systematyczność,

• dotrzymywanie terminów zadań wyznaczonych przez promotora,

• dopuszczalna jedna nieobecność.

Zaliczenie:

Podstawą zaliczenia semestru zimowego jest przedstawienie promotorowi ukończonej części teoretycznej pracy dyplomowej.

Podstawą zaliczenia semestru letniego jest przedstawienie promotorowi ukończonej pracy dyplomowej, która będzie spełniała wszystkie wymogi zarówno od strony merytorycznej, jak i formalnej.

Efekty kształcenia realizowane w semestrze zimowym 2024/25:

  • K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, pedagogika, psychologia, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języka ANGIELSKIEGO w przedszkolu, na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym
  • K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, pedagogika, psychologia, właściwą dla nauczania języka ANGIELSKIEGO
  • K_W09 metodykę wykonywania typowych zadań, normy, procedury stosowane w różnych obszarach działalności pedagogicznej
  • K_W13 podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego

  • K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł ANGIELSKICH
  • K_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języka ANGIELSKIEGO w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języka ANGIELSKIEGO
  • K_U03 diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania
  • K_U05 obserwować i ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języka ANGIELSKIEGO oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania
  • K_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu
  • K_U11 argumentować merytorycznie w języku ANGIELSKIM z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski
  • K_U13 przygotować prace pisemne w języku ANGIELSKIM, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
  • K_U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i w piśmie w języku ANGIELSKIM na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów
  • K_U16 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku ANGIELSKIM, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów
  • K_U17 posługiwać się językiem ANGIELSKIM na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolne

  • K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia
  • K_K06 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)