Seminarium dyplomowe [4100-5SSEMDYP]
Semestr zimowy 2024/25
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 7
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [4100-5SSEMDYP] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 218 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | 9 | ||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||
Prowadzący: | Andrzej Diniejko | ||||||||||||||
Literatura: |
Bandura, Ewa. Nauczyciel jako mediator kulturowy. Język a komunikacja, red. Joanna Dybiec, Maria Pio-trowska Tertium, Kraków 2007 Bassnett S., dd. Studying British Cultures, 1997. Byram M. Cultural Studies in Foreign Language Education. 1987. Byram M .Teaching and Assessing Intercultural Competence, 1997. Dakowska, M. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. Warszawa: PWN, 2012. Diniejko, Andrzej. Introduction to the Study of Literature and Film in English. Warszawa, 2010; or an update and extended pdf e-book, 2024. _____. English-Speaking Countries. The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and the Republic of Ireland. Warszawa: PWSz, 1999, or better an update and extended pdf e-book, 2024. _____. English-Speaking Countries. Canada, Australia, New Zealand. An update and extended pdf e-book, 2024. Język obcy nowożytny. PP z komentarzem. Szkoła podstawowa, ore.edu.pl, 2017. Kramsch, Claire. Context and culture in language teaching. New York: Oxford University Press, 1993. Moran, Patrick. Teaching Culture: Perspectives in Practice. Boston, USA: Heinle & Heinle, 2012. Podstawa Programowa - Ministerstwo Edukacji i Nauki - Portal Gov.pl. Ministerstwo Edukacji i Nauki, www.gov.pl/web/edukacja/podstawa-programowa6. Świątek, Artur. “Wybrane aspekty kształtowania kompetencji kulturowej w nauczaniu języków obcych.” Języki Obce w Szkole, 2013; jows.pl/content/wybrane-aspekty-kszta%C5%82towania-kompetencji-kulturowej-w-nauczaniu-j%C4%99zyk%C3%B3w-obcych. Widła, Halina. “Znajomość Języków a Znajomość Kultur.” Języki Obce w Szkole, 2016, pp. 88. jows.pl, jows.pl/artykuly/znajomosc-jezykow-znajomosc-kultur |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Opis struktury tematycznej seminarium, 2. Elementy metodologii pracy naukowej, 3. Metody badań naukowych, 4. Zasady pisania pracy dyplomowej w języku angielskim: 4.1 wybór tematu pracy 4.2 metodyka wykonywania pracy 4.3 konstrukcja pracy 4.4 gromadzenie literatury 4.5 technika pisania pracy 4.6. komponent kulturowy w nauczaniu języka angielskiego w szkole podstawowej i w przedszkolu. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Studenci wybierają tematy swoich prac dyplomowych i w czasie zajęć prezentują to, co przeczytali i napisali na dany temat. Studenci przygotowują wystąpienia w formie krótkich prezentacji na różne tematy związane z własną pracą dyplomową i wybranym komponentem akademickim na egzaminie dyplomowym. Ze względu na specyfikę programu kształcenia w UOKKNJA – studia I stopnia na specjalności nauczanie języka angielskiego – wszystkie licencjackie prace dyplomowe winny być osadzone w kontekście dydaktycznym i łączyć wiedzę teoretyczną z jej praktycznym wykorzystaniem w szkolnictwie i oświacie po-zaszkolnej (klasy 1-8) publicznej szkoły podstawowej i/lub nauczanie języka angielskiego w szkołach niepublicznych oraz na kursach, w różnych grupach wiekowych i na różnych poziomach nauczania). Praktyczny aspekt pracy licencjackiej ma za zadanie wykazanie umiejętności dydaktycznych absolwenta – przyszłego nauczyciela języka angielskiego. |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie po V i VI semestrze. Studenci są zobowiązani do złożenia skończonej pracy dyplomowej w wersji elektronicznej w APD do dnia 30 maja 2025 r. EGZAMIN: Egzamin licencjacki (obrona pracy licencjackiej: prezentacja pracy i odpowiedź na 2 pytania dotyczące tematyki pracy - 1 pytanie zadaje promotor, 1 pytanie zadaje recenzent. |
||||||||||||||
Uwagi: |
(tylko po angielsku) Seminar (dr hab.Andrzej Diniejko) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.