Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka [4100-6SNJAKA] Semestr letni 2024/25
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka [4100-6SNJAKA]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024L] (jeszcze nie rozpoczęty)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:15 - 14:45
sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-02-19 13:15 : 14:45 sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-02-26 13:15 : 14:45 sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-03-05 13:15 : 14:45 sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-03-12 13:15 : 14:45 sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-03-19 13:15 : 14:45 sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: (tylko po angielsku) 0
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Elżbieta Sielanko-Byford
Literatura:

Doff, A., Thaine, C. & Puchta, H. (2022). Empower Advanced/C1 Student's Book with Digital Pack. Cambridge: Cambridge University Press.

Edwards, L., Eales, F. & Oakes, S. (2023). Speakout 3rd Edition C1-C2. Student's Book with eBook and Online Practice. Pearson

Guse, J. (2011). Communicative Activities for EAP. Cambridge: Cambridge University Press

O'Dell, F. & McCarthy, M. (2017). English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press

Strony internetowe, wykłady i webinaria dla nauczycieli języków:

Cambridge Live 2022: https://www.youtube.com/watch?v=ug2Xlhe0fsM&list=PLpmCHL8PnXq9s47GfxcOtK-9xtxQ2AFlo

https://www.macmillan.pl/instytut-rozwoju-nauczycieli

www.ted.com

https://webinars.eltngl.com/

Inne materiały: materiały autentyczne wybrane (i zaadaptowane) przez nauczyciela

Zakres tematów:

1 Osobowość: test Myers-Briggs

2 Prezentacje akademickie

3 Edukacja: innowacje w edukacji

4 SEL (Social and Emotional Learning): dbanie o dobrostan uczniów

5 Język i kultura, wyrażenia pochodzące z dzieł Szekspira we współczesnym angielskim

6 Bycie odpowiedzialnym obywatelem: polityka i problemy społeczne

7 Kompetencje 21. wieku, rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia

8 Ochrona środowiska

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć stacjonarnych studenci rozwijają umiejętność swobodnego i precyzyjnego wypowiadania się na różnorodne tematy, takie jak edukacja czy ważne zagadnienia społeczne. Umiejętność ta kształtowana jest podczas debat, a także dyskusji przeprowadzanych w parach lub małych grupach, podczas których studenci uczą się przedstawiania w języku angielskim swoich opinii oraz argumentacji.

Na zajęciach wykorzystywane są materiały autentyczne. W większości z nich używany jest język akademicki.

Systematycznie zadawane prace domowe polegają w dużej mierze na przeczytaniu i odsłuchaniu różnorodnych materiałów autentycznych oraz materiałów zaadaptowanych przez nauczyciela, a także na wykonywaniu quizzów na platformie w celu wzbogacania i poszerzania słownictwa, a zwłaszcza przyswojenia używanych w języku akademickim kolokacji. Celem zadań domowych jest przyzwyczajenie studentów do systematycznego wykonywania pracy własnej, a poprzez pokazanie efektów tej pracy zachęcenie ich do planowania własnego rozwoju w przyszłym życiu zawodowym oraz do ciągłego uczenia się i doskonalenia.

Ważną rolę pełni też wykonywana w parach praca projektowa, polegająca na wysłuchaniu wykładu dla nauczycieli języków obcych i przygotowaniu prezentacji najważniejszych jego treści w formie angażującej pozostałych studentów do interakcji.

Metody i kryteria oceniania:

Części składowe oceny końcowej:

1) Prezentacja streszczenia obejrzanego wcześniej wykładu/webinarium: 50 procent oceny końcowej (K_W01, K_W02, K_U01, K_U02, K_U09, K_U11, K_U12, K_U14, K_U15, K_U17, K_K02, K_K04, K_K05)

Studenci przygotowują i przedstawiają prezentację w parach. Na początku semestru nauczyciel podaje studentom linki do 20 wyselekcjonowanych godzinnych wykładów na temat różnych aspektów nauczania języków obcych w szkole lub przedszkolu. Zadaniem studentów jest streszczenie wybranego wykładu podczas zajęć pod koniec semestru, zgodnie ze wskazówkami i wymogami podanymi przez nauczyciela. Jednym z wymogów jest konieczność przekazania treści wykładu wchodząc w interakcję z innymi studentami, np. poprzez przygotowane przez siebie zadania lekcyjne lub krótkie ankiety. Przed wystawieniem oceny za prezentację, nauczyciel omawia wystąpienia indywidualnie z każdą parą studentów. Omawianie prezentacji rozpoczyna się od oceny własnej studentów.

2) Aktywne uczestniczenie w zajęciach i systematyczne wykonywanie prac domowych (np. quizów na platformie learningowej, czytanie poleconych artykułów, czy odsłuchanie/obejrzenie wystąpień, na temat których należy się wypowiedzieć na zajęciach lub na platformie): 30 procent oceny końcowej (K_W02, K_W16, K_U01, K_W16, K_U01, K_U11, K_U13, K_U15, K_U17, K_K01, K_K04, K_K05)

3) Test z kolokacji używanych w dyskursie akademickim, do wykonania na platformie learningowej: 20 procent oceny końcowej (K_W02, K_U17)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)