Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka [4100-6SNJAKA]
Semestr letni 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka [4100-6SNJAKA] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024L]
(jeszcze nie rozpoczęty)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 16:45 - 18:15
sala 18 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | (tylko po angielsku) 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Elżbieta Sielanko-Byford |
Literatura: |
Doff, A., Thaine, C. & Puchta, H. (2022). Empower Advanced/C1 Student's Book with Digital Pack. Cambridge: Cambridge University Press. Edwards, L., Eales, F. & Oakes, S. (2023). Speakout 3rd Edition C1-C2. Student's Book with eBook and Online Practice. Pearson Guse, J. (2011). Communicative Activities for EAP. Cambridge: Cambridge University Press O'Dell, F. & McCarthy, M. (2017). English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press Strony internetowe, wykłady i webinaria dla nauczycieli języków: Cambridge Live 2022: https://www.youtube.com/watch?v=ug2Xlhe0fsM&list=PLpmCHL8PnXq9s47GfxcOtK-9xtxQ2AFlo https://www.macmillan.pl/instytut-rozwoju-nauczycieli www.ted.com https://webinars.eltngl.com/ Inne materiały: materiały autentyczne wybrane (i zaadaptowane) przez nauczyciela |
Zakres tematów: |
1 Osobowość: test Myers-Briggs 2 Prezentacje akademickie 3 Edukacja: innowacje w edukacji 4 SEL (Social and Emotional Learning): dbanie o dobrostan uczniów 5 Język i kultura, wyrażenia pochodzące z dzieł Szekspira we współczesnym angielskim 6 Bycie odpowiedzialnym obywatelem: polityka i problemy społeczne 7 Kompetencje 21. wieku, rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia 8 Ochrona środowiska |
Metody dydaktyczne: |
W trakcie zajęć stacjonarnych studenci rozwijają umiejętność swobodnego i precyzyjnego wypowiadania się na różnorodne tematy, takie jak edukacja czy ważne zagadnienia społeczne. Umiejętność ta kształtowana jest podczas debat, a także dyskusji przeprowadzanych w parach lub małych grupach, podczas których studenci uczą się przedstawiania w języku angielskim swoich opinii oraz argumentacji. Na zajęciach wykorzystywane są materiały autentyczne. W większości z nich używany jest język akademicki. Systematycznie zadawane prace domowe polegają w dużej mierze na przeczytaniu i odsłuchaniu różnorodnych materiałów autentycznych oraz materiałów zaadaptowanych przez nauczyciela, a także na wykonywaniu quizzów na platformie w celu wzbogacania i poszerzania słownictwa, a zwłaszcza przyswojenia używanych w języku akademickim kolokacji. Celem zadań domowych jest przyzwyczajenie studentów do systematycznego wykonywania pracy własnej, a poprzez pokazanie efektów tej pracy zachęcenie ich do planowania własnego rozwoju w przyszłym życiu zawodowym oraz do ciągłego uczenia się i doskonalenia. Ważną rolę pełni też wykonywana w parach praca projektowa, polegająca na wysłuchaniu wykładu dla nauczycieli języków obcych i przygotowaniu prezentacji najważniejszych jego treści w formie angażującej pozostałych studentów do interakcji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Części składowe oceny końcowej: 1) Prezentacja streszczenia obejrzanego wcześniej wykładu/webinarium: 50 procent oceny końcowej (K_W01, K_W02, K_U01, K_U02, K_U09, K_U11, K_U12, K_U14, K_U15, K_U17, K_K02, K_K04, K_K05) Studenci przygotowują i przedstawiają prezentację w parach. Na początku semestru nauczyciel podaje studentom linki do 20 wyselekcjonowanych godzinnych wykładów na temat różnych aspektów nauczania języków obcych w szkole lub przedszkolu. Zadaniem studentów jest streszczenie wybranego wykładu podczas zajęć pod koniec semestru, zgodnie ze wskazówkami i wymogami podanymi przez nauczyciela. Jednym z wymogów jest konieczność przekazania treści wykładu wchodząc w interakcję z innymi studentami, np. poprzez przygotowane przez siebie zadania lekcyjne lub krótkie ankiety. Przed wystawieniem oceny za prezentację, nauczyciel omawia wystąpienia indywidualnie z każdą parą studentów. Omawianie prezentacji rozpoczyna się od oceny własnej studentów. 2) Aktywne uczestniczenie w zajęciach i systematyczne wykonywanie prac domowych (np. quizów na platformie learningowej, czytanie poleconych artykułów, czy odsłuchanie/obejrzenie wystąpień, na temat których należy się wypowiedzieć na zajęciach lub na platformie): 30 procent oceny końcowej (K_W02, K_W16, K_U01, K_W16, K_U01, K_U11, K_U13, K_U15, K_U17, K_K01, K_K04, K_K05) 3) Test z kolokacji używanych w dyskursie akademickim, do wykonania na platformie learningowej: 20 procent oceny końcowej (K_W02, K_U17) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.