Seminarium dyplomowe [4100-6SSEMDYP]
Semestr letni 2024/25
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [4100-6SSEMDYP] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024L]
(w trakcie)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 23 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Emilia Królak | ||||||||||||||||
Literatura: |
Bonner, E., Lege, R., & Frazier, E. (2023). Large Language Model-Based Artificial Intelligence in the Language Classroom: Practical Ideas For Teaching. Teaching English with Technology, 23(1), 23–41. Caskey, M. M., & Anfara Jr., V. A. (2014). Developmental Characteristics of Young Adolescents Research Summary. Dahl, R. E. (2004). Adolescent brain development: A period of vulnerabilities and opportunities. Keynote address. Annals of the New York Academy of Sciences, 1021(1), 1–22. https://doi.org/10.1196/annals.1308.001 Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching (4th ed.). Pearson/Longman. Komorowska, H. (2005) Metodyka Nauczania Języków obcych. Fraszka Edukacyjna. Mollick, E. R., & Mollick, L. (2023). Using AI to Implement Effective Teaching Strategies in Classrooms: Five Strategies, Including Prompts. SSRN Electronic Journal. https://doi.org/10.2139/ssrn.4391243 Nah, F. F.-H., Zheng, R., Cai, J., Siau, K., & Chen, L. (2023). Generative AI and ChatGPT: Applications, challenges, and AI-human collaboration. Journal of Information Technology Case and Application Research, 25(3), 1–28. Scrivener, J. (2011). Learning teaching: The essential guide to english language teaching (3rd ed.). Macmillan ELT. Ur, P. (2012). A Course in English Language Teaching (2nd ed.). Cambridge University Press. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem seminarium jest rozwinięcie wiedzy studentów na temat efektywnych metod nauczania słownictwa i gramatyki języka angielskiego uczniów szkół podstawowych. Szczególny nacisk zostanie położony na wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia pomocy dydaktycznych, które będą motywujące dla uczniów poprzez odpowiednie dopasowanie do ich zainteresowań i potrzeb. Studenci seminarium będą musieli wykorzystać swoją wiedzę metodyczną do oceny istniejących materiałów dydaktycznych, projektowania odpowiednich poleceń (promptów), krytycznej oceny i odpowiedniej modyfikacji wyników AI, aby stworzyć wartościowe pomoce dydaktyczne odpowiednie dla różnych etapów lekcji oraz do przeprowadzania powtórek nowych elementów leksykalnych lub gramatycznych. Studenci mogą również wybrać do swoich prac licencjackich zastosowanie innych nowoczesnych narzędzi technologicznych, takich jak aplikacje online czy materiały wideo przydatnych do nauczania wybranych aspektów słownictwa i gramatyki. Przykładowe tematy prac dyplomowych: 1. Teaching sports vocabulary with the aid of Chat GPT – Teacher’s resource pack 2. Contextualised practice of English tenses – Teacher’s resource pack prepared with the aid of Chat GPT 3. Designing whole-course revision of English vocabulary for Grade 8 of primary school with the aid of Chat GPT 4. Exploring the potential of stories created by generative AI in teaching grammar to upper primary learners 5. Personalised oral practise of selected vocabulary – teacher’s resource pack prepared with the assistance of Chat GPT 6. Teaching functional language by means of AI generated dialogues – teacher’s resource pack 7. Teaching space travel and science fiction English vocabulary by means of visual aids in grade 7 of primary school 8. Using short recorded videos as an effective way of activating pupils in the EFL classroom Tematyka poszczególnych spotkań Wybór tematu pracy licencjackiej - czynniki, które warto wziąć pod uwagę Zasady zaliczania poszczególnych zadań na seminarium licencjackim, harmonogram Zasady współpracy z promotorem Częste błędy popełniane podczas pisania pracy licencjackiej Co to jest plagiat i jak się przed nim uchronić? Organizacja pracy podczas pisania pracy licencjackiej Narzędzia sztucznej inteligencji i ich zastosowania do tworzenia materiałów dydaktycznych |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład/dyskusja prezentacje raportowanie postępów konsultacje indywidualne |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych. Warunkiem zaliczenia bloku zajęć seminaryjnych jest zaliczenie obydwu kursów/przedmiotów: seminarium dyplomowego/licencjackiego i zajęć przygotowujących do seminarium na ocenę pozytywną. Ocena końcowa jest wystawiana i wpisywana do USOSweb przez promotora pracy w porozumieniu z prowadzącym zajęcia przygotowujące do seminarium wg następującego przelicznika: 1) seminarium dyplomowe/licencjackie stanowi 65% oceny końcowej, 2) zajęciach przygotowujące do seminarium stanowi 35% oceny końcowej*, Student uzyskuje zaliczenie w każdym semestrze na podstawie: - obecności na zajęciach (limit nieobecności jest wskazany w opisie przedmiotu dla danej grupy seminaryjnej), - przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach stacjonarnych i online, - terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach i na platformie CKC UW, zgodnie z grafikiem seminarium, - uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania, a w szczególności za przygotowanie poszczególnych elementów składowych pracy ocenianych w danym semestrze. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w semestrze zimowym na wszystkich seminariach jest: (1) seminarium dyplomowe/licencjackie, - terminowe złożenie i zatwierdzenie tematu i abstraktu pracy dyplomowej/licencjackiej w terminie wskazanym przez promotora* (abstrakt ma długość ok. 300 słów, abstrakt określa zakres tematyczny pracy, cel pracy, opis problemu dydaktycznego/luki w materiałach dydaktycznych, które będą obiektem analizy w projekcie dydaktycznym, planowane rozwiązania i działania (plan i opis)/opis materiałów dydaktycznych, które powstaną w ramach pracy, 5 pozycji bibliograficznych), *termin jest jednakowy we wszystkich grupach seminaryjnych i jest ustalany i ogłaszany przez Koordynatora seminariów licencjackich w zależności od daty rozpoczęcia semestru zimowego na około 1.5 miesiąca po rozpoczęciu zajęć dydaktycznych - terminowe zatwierdzenie planu rozdziału teoretycznego pracy (plan zawiera tytuł rozdziału, tytuły sekcji i podsekcji tematycznych wraz ze źródłami na jakich będą się opierać), - opracowanie, złożenie i zatwierdzenie poszczególnych sekcji oraz kompletnego rozdziału teoretycznego pracy wraz z bibliografią (minimum 15 pozycji) zgodnie z grafikiem seminarium, (2) zajęciach przygotowujące do seminarium, - uzyskanie pozytywnych ocen za poszczególne zadania, - !!! szczegółowe warunki zaliczenia określone są w opisie przedmiotu, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.