Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [4100-6SSEMDYP] Semestr letni 2024/25
Seminarium dyplomowe, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [4100-6SSEMDYP]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024L] (w trakcie)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-03-31 09:45 : 11:15 sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-04-14 09:45 : 11:15 sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-05-05 09:45 : 11:15 sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
2025-05-19 09:45 : 11:15 sala 23
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Emilia Królak
Literatura:

Bonner, E., Lege, R., & Frazier, E. (2023). Large Language Model-Based Artificial Intelligence in the Language Classroom: Practical Ideas For Teaching. Teaching English with Technology, 23(1), 23–41.

Caskey, M. M., & Anfara Jr., V. A. (2014). Developmental Characteristics of Young Adolescents Research Summary.

Dahl, R. E. (2004). Adolescent brain development: A period of vulnerabilities and opportunities. Keynote address. Annals of the New York Academy of Sciences, 1021(1), 1–22. https://doi.org/10.1196/annals.1308.001

Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching (4th ed.). Pearson/Longman.

Komorowska, H. (2005) Metodyka Nauczania Języków obcych. Fraszka Edukacyjna.

Mollick, E. R., & Mollick, L. (2023). Using AI to Implement Effective Teaching Strategies in Classrooms: Five Strategies, Including Prompts. SSRN Electronic Journal. https://doi.org/10.2139/ssrn.4391243

Nah, F. F.-H., Zheng, R., Cai, J., Siau, K., & Chen, L. (2023). Generative AI and ChatGPT: Applications, challenges, and AI-human collaboration. Journal of Information Technology Case and Application Research, 25(3), 1–28.

Scrivener, J. (2011). Learning teaching: The essential guide to english language teaching (3rd ed.). Macmillan ELT.

Ur, P. (2012). A Course in English Language Teaching (2nd ed.). Cambridge University Press.

Zakres tematów:

Celem seminarium jest rozwinięcie wiedzy studentów na temat efektywnych metod nauczania słownictwa i gramatyki języka angielskiego uczniów szkół podstawowych. Szczególny nacisk zostanie położony na wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia pomocy dydaktycznych, które będą motywujące dla uczniów poprzez odpowiednie dopasowanie do ich zainteresowań i potrzeb. Studenci seminarium będą musieli wykorzystać swoją wiedzę metodyczną do oceny istniejących materiałów dydaktycznych, projektowania odpowiednich poleceń (promptów), krytycznej oceny i odpowiedniej modyfikacji wyników AI, aby stworzyć wartościowe pomoce dydaktyczne odpowiednie dla różnych etapów lekcji oraz do przeprowadzania powtórek nowych elementów leksykalnych lub gramatycznych. Studenci mogą również wybrać do swoich prac licencjackich zastosowanie innych nowoczesnych narzędzi technologicznych, takich jak aplikacje online czy materiały wideo przydatnych do nauczania wybranych aspektów słownictwa i gramatyki.

Przykładowe tematy prac dyplomowych:

1. Teaching sports vocabulary with the aid of Chat GPT – Teacher’s resource pack

2. Contextualised practice of English tenses – Teacher’s resource pack prepared with the aid of Chat GPT

3. Designing whole-course revision of English vocabulary for Grade 8 of primary school with the aid of Chat GPT

4. Exploring the potential of stories created by generative AI in teaching grammar to upper primary learners

5. Personalised oral practise of selected vocabulary – teacher’s resource pack prepared with the assistance of Chat GPT

6. Teaching functional language by means of AI generated dialogues – teacher’s resource pack

7. Teaching space travel and science fiction English vocabulary by means of visual aids in grade 7 of primary school

8. Using short recorded videos as an effective way of activating pupils in the EFL classroom

Tematyka poszczególnych spotkań

Wybór tematu pracy licencjackiej - czynniki, które warto wziąć pod uwagę

Zasady zaliczania poszczególnych zadań na seminarium licencjackim, harmonogram

Zasady współpracy z promotorem

Częste błędy popełniane podczas pisania pracy licencjackiej

Co to jest plagiat i jak się przed nim uchronić?

Organizacja pracy podczas pisania pracy licencjackiej

Narzędzia sztucznej inteligencji i ich zastosowania do tworzenia materiałów dydaktycznych

Metody dydaktyczne:

wykład/dyskusja

prezentacje

raportowanie postępów

konsultacje indywidualne

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych.

Warunkiem zaliczenia bloku zajęć seminaryjnych jest zaliczenie obydwu kursów/przedmiotów: seminarium dyplomowego/licencjackiego i zajęć przygotowujących do seminarium na ocenę pozytywną.

Ocena końcowa jest wystawiana i wpisywana do USOSweb przez promotora pracy w porozumieniu z prowadzącym zajęcia przygotowujące do seminarium wg następującego przelicznika:

1) seminarium dyplomowe/licencjackie stanowi 65% oceny końcowej,

2) zajęciach przygotowujące do seminarium stanowi 35% oceny końcowej*,

Student uzyskuje zaliczenie w każdym semestrze na podstawie:

- obecności na zajęciach (limit nieobecności jest wskazany w opisie przedmiotu dla danej grupy seminaryjnej),

- przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach stacjonarnych i online,

- terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach i na platformie CKC UW, zgodnie z grafikiem seminarium,

- uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania, a w szczególności za przygotowanie poszczególnych elementów składowych pracy ocenianych w danym semestrze.

Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w semestrze zimowym na wszystkich seminariach jest:

(1) seminarium dyplomowe/licencjackie,

- terminowe złożenie i zatwierdzenie tematu i abstraktu pracy dyplomowej/licencjackiej w terminie wskazanym przez promotora* (abstrakt ma długość ok. 300 słów, abstrakt określa zakres tematyczny pracy, cel pracy, opis problemu dydaktycznego/luki w materiałach dydaktycznych, które będą obiektem analizy w projekcie dydaktycznym, planowane rozwiązania i działania (plan i opis)/opis materiałów dydaktycznych, które powstaną w ramach pracy, 5 pozycji bibliograficznych),

*termin jest jednakowy we wszystkich grupach seminaryjnych i jest ustalany i ogłaszany przez Koordynatora seminariów licencjackich w zależności od daty rozpoczęcia semestru zimowego na około 1.5 miesiąca po rozpoczęciu zajęć dydaktycznych

- terminowe zatwierdzenie planu rozdziału teoretycznego pracy (plan zawiera tytuł rozdziału, tytuły sekcji i podsekcji tematycznych wraz ze źródłami na jakich będą się opierać),

- opracowanie, złożenie i zatwierdzenie poszczególnych sekcji oraz kompletnego rozdziału teoretycznego pracy wraz z bibliografią (minimum 15 pozycji) zgodnie z grafikiem seminarium,

(2) zajęciach przygotowujące do seminarium,

- uzyskanie pozytywnych ocen za poszczególne zadania,

- !!! szczegółowe warunki zaliczenia określone są w opisie przedmiotu,

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6 (2025-03-04)